برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی هوش مصنوعی در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها

هوش مصنوعی

حکمت نیا از برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی هوش مصنوعی به روش آنلاین و آفلاین ویژه طلاب جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم ندا حکمت نیا در گفتگو با واحد خبر، با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی هوش مصنوعی در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، عنوان کرد: هوش مصنوعی، یکی از پدیده‌های  نوظهوری است که امروز شاهد ورود آن در همه حوزه‌های هنری، رسانه ای و سینمایی هستیم.

رئیس اداره رسانه و فضای مجازی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: در این میان، با توجه به تجربه‌های سال‌های اخیر، نیاز است تا نسبت حوزه دین، زنان و خانواده با توجه به جایگاه خاص و ویژه‌ای که دارد، با نسبت هوش مصنوعی بررسی و تهدیدهای این عرصه با لحاظ استراتژی‌های دکترین محور به فرصت‌هایی در مسیر تمدن سازی تبدیل شود.

حکمت نیا با اشاره به برخی فیلم‌های ساخته شده در سینماهای غرب، اشاره کرد: در فیلم‌های ساخته شده سعی شده است تا نسبت زنان، هوش مصنوعی و مسئله جنسیت به چالش کشیده شود.

وی با اشاره به آیه شریفه «وَمَا أَرْسَلْنَا مِنْ رَسُولٍ إِلَّا بِلِسَانِ قَوْمِهِ لِيُبَيِّنَ لَهُمْ فَيُضِلُّ اللَّهُ مَنْ يَشَاءُ وَيَهْدِي مَنْ يَشَاءُ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ»، بیان کرد:اگر می‌خواهیم در دنیای ارتباطات و اطلاعات امروزی، نقشی در دفاع، تبیین و تبلیغ دین داشته باشیم، قیام امروز ما، شناخت عرصه‌های نوپدید و تسلط تمدنی بر این فضا در جهت تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها است.

رئیس اداره رسانه و فضای مجازی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه به برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت: در این سلسله نشست ها، موضوعات مختلف از جمله اسناد ملی هوش مصنوعی، هوش مصنوعی و علوم شناختی و همچنین ابعاد هوش مصنوعی و علوم اسلامی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.  

حکمت نیا افزود: در این نشست‌ها، جناب آقای محمدرضا قاسمی دبیر ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند حوزه، جناب آقای بهروز مینایی مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در زمینه هوش مصنوعی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی جعفر زاده رئیس اندیشکده مطالعات بنیادین هوش مصنوعی به تبیین این موضوعات می‌پردازد.

وی با بیان اینکه این نشست‌ها از 18 تیر آغاز می‌شوند، یادآور شد: این نشست‌ها روز‌های یکشنبه و سه شنبه ساعت: ١٧:٠٠ به روش آفلاین و آنلاین برگزار می‌شوند و علاقه مندان تا 14 تیر فرصت دارند از طریق سامانه تبلیغ نوین به نشانی http://novin.jz.ac.ir برای ثبت نام اقدام کنند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱