با حضور 150 داوطلب ورودی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها؛

مراسم افتتاحیه اردوی «راه روشن ۲» برگزار شد

photo_2023-07-11_10-55-27

مراسم افتتاحیه «راه روشن ۲» با عنوان اردوی گزینشی طلاب خوابگاهی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با حضور 150 داوطلب ورودی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به همراه والدین آنها در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، مراسم افتتاحیه اردوی کوتاه مدت «راه روشن 2» با حضور 150 داوطلب متقاضی طلاب خوابگاهی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در سال تحصیلی 1403-1402 از سوی اداره کل سنجش و پذیرش و با همکاری مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی در سالن اجتماعات ساختمان شهید بهشتی (ره) برگزار شد.

ابتدای این مراسم با حضور والدین داوطلبان در سالن اجتماعات همراه بود که حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر اخوی مدیر مرکز مشاوره و سرکار خانم اشرف السادات ارمکان مدیر کل سنجش و پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به تبیین موارد مربوط به متقاضیان پذیرش پرداختند.

در ادامه، داوطلبان ورودی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در مراسم حضور یافتند که برنامه‌های متنوعی برای آنها اجرا شد.

ثبت نام 4 هزار داوطلب متقاضی تحصیل در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها

درا بتدای این مراسم، سرکار خانم اشرف السادات ارمکان ضمن خوشامدگویی به داوطلبان پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، عنوان کرد: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در سطوح تحصیلی دو، سه، چهار و دوره عالی فقه و اصول پذیرش دارد که امیدواریم آنها که دوست دارند در مسیر تحصیل علوم و معارف اسلامی قرار بگیرند و سرباز امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف باشند، بتوانند در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و حوزه‌های علمیه که با همین هدف تأسیس شده، تحصیل کنند.

مدیر کل سنجش و پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها خاطرنشان کرد: امسال 4 هزار نفر متقاضی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بودند که در آزمون ورودی شرکت کردند و برخی از داوطلبان که آزمون علمی را با موفقیت گذراندند، به مصاحبه دعوت شدند.

ارمکان تصریح کرد: تمام افرادی که در آزمون علمی و گزینشی قبول شوند، می‌توانند در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به تحصیل مشغول شوند.

وی به قوانین جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و لزوم مطالعه دفترچه ثبت نام اشاره کرد و درباره شیوه پذیرش طلاب خوابگاهی و برخی موارد و دستورالعمل‌ها توضیحاتی ارائه داد.

تبیین حکمت ۱۴۷ نهج البلاغه

سرکار خانم سیده زهرا حسینی در این مراسم ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان، با اشاره به حکمت ۱۴۷ نهج البلاغه، گفت: امام علی علیه‌السلام در این حکمت خطاب به کمیل بن زیاد می‌فرمایند: «ای کمیل این قلوب ظرف‌هایی است و بهترین آنها نگه‌دارنده‌ترین آنها است و آنچه برایت می‌گویم به خاطر بسپار، مردم سه دسته هستند، دسته اول، عالمی که خداشناس است، دسته دوم، علم‌آموزی که در راه نجات قدم برمی‌دارد و دسته سوم مگس‌هایی سرگردان در هوا که در پی هر صدایی می‌روند و با هر باد به سویی می‌گرایند».

مدیر سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: اگر در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها پذیرفته شدید یا نه، در سخن حضرت امیرالامؤمنین امام علی علیه‌السلام تفکر کنید که در کدام دسته قرار دارید، ما با دسته اول خیلی فاصله داریم، اما سعی کنیم که حداقل در دسته دوم قرار بگیریم و امیدواریم که جزو خادمان و سربازان امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف و زمینه سازان ظهور باشیم.

حسینی بیان داشت: ما در سرای حضرت خدیجه دور هم جمع می‌شویم که با علم آموزی و تمام آنچه در مسیر علم آموزی نیاز است، برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم هدف نهایی را تحقق ببخشیم.  

هدف خود را از تحصیل طلبگی پیدا کنید

سرکار خانم مروه طلبه بین الملل جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از کشور کانادا در این مراسم به انگیزه خود برای تحصیل در مسیر طلبگی اشاره کرد و اظهار داشت: بسیاری از من سوال می‌پرسند که چرا از کانادا به ایران آمدم تا درس طلبگی بخوانم؟؛ یکی از هدف‌های من از اینکه برای تحصیل به ایران آمدم، این بود که انسان هویت خود را چه جسمی و چه روحی در آنجا گم می‌کند.

وی تصریح کرد: امروز متأسفانه در کانادا حتی کودکان می‌توانند تغییر جنسیت دهند و یا حتی می‌توانند به حیوان تبدیل شوند، اما هیچ فردی حق اعتراض به این مسئله را ندارد و اگر کسی اعتراض کند، شرایط سختی برای او ایجاد می‌شود.

طلبه بین الملل جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها همچنین به شرایط زندگی در کانادا، سانسورهای شدید رسانه ای به ویژه در فضای مجازی، افزایش مشکلات و بیماری‌های روانی میان افراد جامعه، مخالفت با حجاب و اسلام و غیره اشاره کرد و در ادامه، گفت: مردم این کشور نه تنها به خاطر ایدئولوژی‌ها هویت خود را از دست داده اند، بلکه می‌خواهند خدا را از زندگی انسان حذف کنند.

مروه با تأکید بر اینکه خداشناسی یکی از علت‌های آمدن من به ایران بود، توصیه کرد: هدف خود را از تحصیل طلبگی پیدا کنید؛ مهم نیست از کجا آمدیم، مهم این است که چرا اینجا آمدیم و هدف ما چیست؟. شاید اولین روز یک هدف داشتیم و امروز هدف‌های والاتری برای خود ترسیم کرده ایم.

اجرای سرود توسط بانوان طلبه هندی و پاکستانی به زبان اردو، تواشیح بانوان طلبه از کشور مالزی و اندونزی، پخش کلیپ‌هایی از سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱