آشنایی با ظرفیت‌های آموزشی حوزه آزاد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها

حوزه آزاد جامعه2

رئیس اداره حوزه آزاد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف با رویکرد عمیق‌خوانی دروس حوزوی در حوزه آزاد این مجموعه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم زهرا تاجیک در گفتگو با واحد خبر، به ظرفیت‌های ویژه اداره حوزه آزاد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که زیر نظر مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی فعالیت دارد، اشاره کرد و اظهار داشت: دوره‌های آموزشی این اداره در دانش‌افزایی و ارتقای مهارت‌های طلاب، اساتید و دانش‌آموختگان بسیار تأثیرگذار است.

رئیس اداره حوزه آزاد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به رویکرد عمیق‌خوانی دروس حوزوی در حوزه آزاد، از این اداره به عنوان یک بخش مکمل و مقوم آموزش‌های رسمی حوزوی یاد کرد و افزود: در حوزه آزاد علاوه بر آموزش‌های فوق برنامه برای طلابِ علاقه‌مندِ در حال تحصیل، حلقه‌های تخصصی مسئله‌محور با حضور دانش‌آموختگان و اساتید فرهیخته جامعه الزهرا علیهاالسلام، نیز برگزار می‌شود.

استاد پیشکسوت حوزه‌های علمیه با بیان اینکه نیازسنجی‌های هدفمند در تعامل با طلاب، دانش‌آموختگان، اساتید و پیشکسوتان جامعه به صورت دوره‌ای مبنای طراحی دوره‌های آموزشی بلندمدت، میان مدت و کوتاه‌مدت در این اداره است، عنوان کرد: با توجه به اینکه کیفیت ارائه آموزش‌ها و خروجی دوره‌ها در حوزه آزاد برای برنامه‌ریزان، اساتید و دانش‌پژوهان اهمیت ویژه‌ای دارد، ضوابط و شرایط خاصی در شیوه برگزاری، حضور و غیاب، طراحی کارخواست‌ها، مطالعه هفتگی و پروژه‌های پایانی در این دوره‌ها حاکم است.

استاد تاجیک افزود: دوره‌های آموزشی سیره و سبک زندگی اسلامی با هدف بررسی سیر تاریخی حیات پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم در دو عنوان «سیره پژوهشی و ارهاصات پیامبر صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم» با تدریس استاد طیبی و «سیره خانوادگی پیامبر صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم» با تدریس استاد حکیم زاده از جمله آموزش‌های این اداره بود که منجر به تولیدات علمی ویژه‌ای در قالب نگارش مقاله در این زمینه، توسط شرکت‌کنندگان شد.

وی از کارگاه فلسفه دین به عنوان یکی دیگر از دوره‌های پربار این اداره یاد و عنوان کرد: این دوره با تدریس و راهبری استاد توحیدی برگزار شد و محتوای ارائه شده در کلاس، در قالب 7 دفتر آموزشی در مراحل چاپ و نشر رسمی قرار گرفته است.

رئیس اداره حوزه آزاد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه بیان کرد: «مروری بر منطق» با تدریس استاد نصراللهی با هدف بررسی گزاره‌های علم منطق و ارتباط آن با روش تحقیق، «متون تخصصی و تفسیر آیات مرتبط با خودشناسی» به زبان انگلیسی با تدریس استاد توانایی، کلاس‌های «بازخوانی معنایی صرف و نحو» و مکالمه زبان عربی کاربردی با محوریت مکالمه فصیح عربی با تدریس استاد الوائلی و کارگاه‌های مکمل تمرین و بحث با حضور استادیاران عرب‌زبان، کلاس «اصول عقاید فطری» با تدریس استاد حسینی مهر از دیگر دوره‌های برگزار شده در حوزه آزاد هستند.

استاد تاجیک از برگزاری دوره‌های فوق تخصصی با هدف بررسی رویکردهای فقهی در عصر تحولات فرهنگی و اجتماعی و بروز مسائل نوین، تحت عنوان «فقه معاصر»، در این مجموعه خبر داد و آموزش‌های ضمن مسئله با عناوین «مبانی فقهی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» و «جنین‌شناسی از منظر فقهی و حقوقی» با راهبری استاد مجتهد حجت الاسلام و المسلمین سائلی و شرکت اساتید و دانش‌آموختگان را از این جمله برشمرد و از نتایج برگزاری این دوره‌ها به نگارش دو مقاله علمی-پژوهشی توسط شرکت‌کنندگان اشاره کرد.

وی، کارگاه آموزشی نگرشی نو به جهان و آموزش منطق ویژه نوجوانان را از آموزش‌های اختصاصی ویژه مخاطب گروه دانش‌آموزی در این اداره عنوان کرد و بیان داشت: این دوره با همکاری مدارس متوسطه دوم، از جمله دبیرستان‌های هدی و با تدریس استاد حسینی‌مهر در حال برگزاری است.

استاد و مشاور حوزه‌های علمیه خواهران در پایان از جلسات مشاوره تحصیلی فردی و جمعی با محوریت اصول برنامه‌ریزی، روش تمرکز، رفع موانع مطالعاتی و راهکارهای عملیاتی تحصیل مطلوب، با حضور استاد موسوی در جهت راهنمایی و کمک به ترسیم مسیر تحصیلی فراگیران، خبر داد.

تاجیک با اشاره به استقبال علاقه‌مندان منظم و مصمم به عمیق‌خوانی دروس حوزوی و آموزش‌های ارتقایی مکمل دروس حوزوی در این اداره، خاطرنشان کرد: داوطلبان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر، با عضویت در کانال اطلاع‌رسانی مرکز آموزش آزاد و مهارتی به نشانی https://eitaa.com/ama_jz و ارتباط با آیدی ادمین @hozeazadd در ایتا و یا تماس با شماره تلفن‌های 02532112081 و 02532112082 اقدام نمایند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱