افتتاحیه هفتمین دوره تربیت مشاور برگزار شد

افتتاحیه دوره تربیت مشاور

حجت الاسلام والمسلمین اخوی از مراجعه بیش از 20 هزار نفر به مرکز مشاوره جامعه الزهرا علیهاالسلام از بدو تاسیس تاکنون خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی، جلسه سالانه مشاوران و افتتاحیه هفتمین دوره تربیت مشاور پیش از ظهر امروز با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین اصغر اخوی رییس مرکز مشاوره جامعه الزهرا علیهاالسلام در سالن اجتماعات طبقه سوم آموزشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین اخوی با اشاره به اینکه مرکز مشاوره جامعه الزهرا علیهاالسلام هر سال حدود 3 هزار نفر مراجعه کننده دارد ، گفت: افزون بر مراجعات حضوری، درخواست اعزام مشاور از سوی بخش های مختلف جامعه الزهرا علیهاالسلام از جمله مهدکودک، مجتمع آموزشی تربیتی هدی، سرای حضرت خدیجه علیهاالسلام و دانشکده هدی و نیز مراکز بیرونی مانند حوزه علمیه خواهران، دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات، آموزش و پرورش، برخی دانشگاه ها و سپاه پاسداران ما را بر آن داشت تا با برگزاری دوره های تربیت مشاور از بین فارغ التحصیلان رشته تعلیم و تربیت، تلاش کنیم تا به این درخواست ها پاسخ مثبت دهیم.

وی با بیان اینکه در مرکز مشاوره جامعه الزهرا علیهاالسلام مشاوره در زمینه خانواده، تربیت فرزند، ازدواج و مشاوره تحصیلی به مراجعان ارائه می شود، اظهار داشت: هم اکنون حدود 40 مشاور خانم با این مرکز همکاری دارند و برنامه ریزی و میزان رضایت مراجعان به گونه ای بوده که مجموعه جامعه الزهرا علیهاالسلام و مدیر محترم تاکنون حمایت های شایسته ای از این مرکز داشته اند که جای تقدیر دارد.

رییس مرکز مشاوره جامعه الزهرا علیهاالسلام در ادامه بیان داشت: به روز نگه داشتن اطلاعات، آگاهی ها، دانش و فنون و روش های مشاوره از ضرورت های کار هر مشاوری است که با مطالعه، شرکت در دوره های آموزشی، هم اندیشی، گفتگو و استفاده از تجربیات اساتید و مشاوران دیگر قابل دستیابی است.

وی استفاده از فرصت مشاوره برای تقویت باورهای دینی و اعتقادی مراجعان در راستای جهاد تبیین را مساله مهمی برشمرد و خاطرنشان کرد: ایجاد زمینه تدریس و تبلیغ و نوشته کتاب، مقاله، یادداشت و حتی دلنوشته می تواند در بالابردن مهارت های کاری به مشاوران کمک شایانی کند.

حجت الاسلام والمسلمین اخوی در پایان رازداری را مهمترین خصوصیت حرفه ای و اخلاقی هر مشاوری دانست و گفت: مشاوران باید مراقب باشند تا در هر سه قسم رازداری سازمانی، رازداری نسبت به مراجعان و رازداری نسبت به مشاوران دیگر دچار خطا نشوند.

در ادامه این نشست سرکار خانم بنت الهدی افشاری نژاد با ارائه گزارشی از دوره های تربیت مشاور گفت: از سال 96 تاکنون 8 دوره تربیت مشاور فراخوان و برگزار شده که یک دوره مختص طلاب بین الملل و هفت دوره ویژه طلاب ایرانی بوده و امروز فعالیت علمی دوره هفتم تربیت مشاور کلید می خورد.

وی اظهار داشت: در این هشت دوره، 250 طلبه برای ثبت نام اولیه تربیت مشاور شرکت داشته اند که 62  نفر از آنها موفق به گذراندن دوره و اخذ گواهی پایان دوره شده اند و هم اکنون با مرکز مشاوره و مراکز دیگر همکاری دارند.

خانم افشاری نژاد، ارائه 22 واحد عمومی و حدود 24 واحد تخصصی را به فراگیران دوره های تربیت مشاور باعث تقویت بنیه علمی و مهارتی آنان دانست و گفت: تاکید بر نخبه گزینی و شایستگی های علمی و شخصیتی داوطلبان ورود به این دوره ها باعث شده خروجی های این دوره ها قابل مقایسه با فراگیران مراکز دیگر نباشند.

   

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱