در ارائه «راهکارهای یادگیری پژوهش محور در حوزه» مطرح شد:

یادگیری پژوهش محور باعث شکوفایی ذهن می‌شود

گروه شهیده صدر2

راهکارهای طلاب برای یادگیری پژوهش محور در حوزه در دومین رویداد آموزشی تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تبیین شد.

به گزارش روابط عمومی، کرسی علمی «راهکارهای یادگیری پژوهش محور در حوزه» در دومین رویداد آموزشی تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با موضوع «شیوه‌های آموزش کارآمد در علوم حوزوی» در ساختمان شهید قدوسی(ره) برگزار شد.

در این رویداد، سرکار خانم نجمه اسفندیاری به عنوان نماینده گروه «شهیده صدر» در ابتدا به چیستی یادگیری پژوهش محور در دروس حوزوی، چرایی و اهمیت این موضوع و چگونگی یادگیری طلاب پرداخت.

مسئول اجرایی و آموزش کانون جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در خراسان رضوی همچنین به مسئولیت پذیری، ریشه یابی، شناسایی دقیق و اقدام در میدان جهت آموزش مهارت یادگیری پژوهش محوری اشاره کرد و در ادامه به فرایند حل مسئله پرداخت.

اسفندیاری تصریح کرد: برای یادگیری بهتر باید مهارت‌های لازم را از جمله تمرکز، برنامه ریزی، روش‌های صحیح مطالعه و حل مسئله، مدیریت ذهن، مدیریت زمان، هدف گذاری و غیره بیاموزیم.

وی به بیان راهکارهای یادگیری پژوهش محور در بدو ورود به حوزه و در طول تحصیل پرداخت و افزود: بررسی هدف بر اساس اولویت بندی تعیین مسیری که پاسخگوی نیازهایش باشد، شناسایی عوامل تضعیف کننده در این مسیر، تقویت اراده و پیشتکار، مطالعه هر درس همراه با تحقیق و پژوهش، تنظیم وقت و استفاده از زمان بر اساس برنامه ریزی صحیح، تثبیت درس‌ها در حافظه با پیشخوانی استفاده از مهارت‌های تندخوانی و نوشتاری، استفاده از نرم افزارهای آموزشی و غیره از جمله راهکارها در این زمینه است.

این طلبه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه یادگیری به روش پژوهش محوری باعث شکوفایی ذهن می‌شود، گفت: مطالعه به روش پژوهش محوری باعث تولدی روش‌های جدید، ایجاد ارتباط بین دروس و کاربردی شدن دروس در یادگیری و همچنین حرکت در مسیر صحیح برای رسیدن به هدف می‌شود.

در این رویداد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین خیری و سرکار خانم افشاری نژاد به بیان نقاط قوت و ضعف، انتقادات و پیشنهادات خود درباره این موضوع پرداختند و اعضای گروه‌های دیگر نیز پیشنهادات و انتقادات خود را بیان کردند، همچنین اعضای گروه «شهیده صدر» به دفاع از ارائه خود پرداختند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱