از سوی اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها؛

سومین جلسه ضمن خدمت اساتید راهبر تربیتی برگزار شد

حجت الاسلام زکریا خیری

 سومین جلسه ضمن خدمت اساتید راهبر تربیتی به همراه دوره ضمن خدمت اساتید مصاحبه گر و اساتید علاقه مند با موضوع آشنایی با روانشناسی شخصیت و مخاطب شناسی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، سومین جلسه ضمن خدمت اساتید راهبر تربیتی به همراه دوره ضمن خدمت اساتید مصاحبه گر و اساتید علاقه مند از سوی اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

در این نشست، حجت‌الاسلام‌والمسلمین زکریا خیری به تبیین موضوع آشنایی با روانشناسی شخصیت و مخاطب شناسی پرداخت و با بیان نکات مورد توجه در ارتباط با افراد در اولین جلسه، اظهار داشت: مهمترین عامل در ارتباط در اولین جلسه ساخت ذهنیت مثبت از خود در نظر دیگران است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مولفه‌های عملی در ارتباط مانند اطلاعات و تحلیل، تصمیم گیری، انرژی برای تعامل، فعل و غیره، گفت: روش کشف فهم مخاطب خود که آیا همان چیزی که در نظر من هست را متوجه شده یا چیزی دیگری متوجه شده، بازخورد گرفتن و سوال کردن هست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خیری افزود: بدترین و پرکاربرد ترین شیوه در حل مسائل زندگی، حق محور بودن است که طرفین روی حق خود پا فشاری می‌کنند و بهترین شیوه، مسأله محوری است که طرفین روی مسأله تاکید می‌کنند و به دنبال حل آن می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: در قانون روانشناسی، وقتی شخصیت انسان مورد مخاطب قرار می‌گیرد، خود به خود حالت دفاعی می‌گیرد.

تبیین شخصیت در تست MBTI  و برگزاری تمرینهای عملی با  اساتید راهبر تربیتی از جمله برنامه‌های این نشست بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خیری در این جلسه، کتاب اصول و تکنیک‌های ارتباط موثر تألیف قادر باستانی را برای مطالعه در این باره، معرفی کرد.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱