خانم برقعی مطرح کرد؛

آمادگی جامعه الزهرا برای گسترش ارتباطات فرهنگی و آموزشی با مراکز علمی هند

دیدار رایزن فرهنگی هند با مدیر جامعه الزهرا

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام در دیدار با رایزن فرهنگی هند از آمادگی این موسسه علمی برای تعاملات فرهنگی، آموزش زبان فارسی و فعالیت های تبلیغی در حوزه زنان و خانواده با مراکز علمی و فرهنگی هند خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی، آقای بلرام شکلا رایزن فرهنگی هند در ایران ضمن بازدید از بخش های مختلف جامعه الزهرا علیهاالسلام با مدیر و مسئولان این موسسه علمی آموزشی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار سرکار خانم برقعی با معرفی ظرفیت های جامعه الزهرا علیهاالسلام در ارائه خدمات علمی و آموزشی به بانوان ایران و سراسر جهان اظهار داشت: جامعه الزهرا علیهاالسلام فارغ التحصیلانی از کشورهای مختلف جهان دارد که برخی از آنها پس از بازگشت به کشورهای خود با ورود به فعالیت های علمی، فرهنگی و تبلیغی سهم بسزایی در رشد فرهنگی بانوان دارند.

وی نخستین فارغ التحصیل بخش بین الملل این موسسه علمی را بانویی از کشور هند معرفی کرد که هم اکنون مدیر یکی از مدارس علمیه خواهران آن کشور و مشغول تعلیم و تربیت دینی بانوان آن منطقه است.

وی در پایان از آمادگی جامعه الزهرا علیهاالسلام برای ارتباطات و تعاملات فرهنگی، آموزش زبان فارسی و فعالیت های تبلیغی در حوزه زنان و خانواده با مراکز علمی و فرهنگی هند خبر داد.

در ادامه این دیدار بلرام شکلا رایزن فرهنگی هند در ایران با ابراز خوشحالی از حضور در جامعه الزهرا علیهاالسلام و مشاهده فعالیت های علمی آموزشی و فرهنگی بانوان، اظهار داشت: بسیار خرسندم که بانوانی از هند در این مرکز، آموزه های علمی و دینی را از منبع و مرجع اصلی اش دریافت می کنند، چرا که اینان در آینده باعث پررنگ شدن اسلام و تشیع در منطقه هند می شوند.

وی از ارادت هندوها به حضرت امام علی و حضرت سیدالشهدا علیهماالسلام خبر داد و گفت: هندوستان سرزمین ادیان و ملل است و همه سلیقه ها و افکار در آن حضور دارند با این حال اسلام و تشیع از جلوه های بارز و درخشان این سرزمین است.

این محقق و شاعر زبان های سانسکریت و فارسی در پایان یکی از سروده های خود در وصف مولا علی علیه السلام را برای حضار قرائت کرد.

 به من رساند نسیم سحر سلام علی
برهمنم که شدم چون عجم غلام علی

من ضعیف چگونه به شعر پردازم
کنار معجزه ی کامل کلام علی

چو کودکی که محبت ز مادر آموزد
خوشم که نکته می‌آموزم از مرام علی

سلام ما به علی آن وصی پیغمبر
سلام ما به رسولان به احترام علی

ز بندهای جهان آن زمان رها گشتم
که اوفتادم چون مرغکی به دام علی

علی علی، و علی عالی و علی اعلی
پر است هفت ممالک ز عطر نام علی

مساز بطن خودت را چو گور جانداران
مرا غلام کند این صدا ز کام علی

علی امیر خرابات عشق و توحید است
تمام خلق به مستی کشند جام علی

چو نزد حضرت حق سجده کرده است و قیام
بود قیام همه سجده و قیام علی

خوشا که شعر من این بوی بوتراب دهد
صباح و شام معطر شد از مشام علی

خدا کند که بخوانم چو مردم آزاد
علی امام من است و منم غلام علی

 

  

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱