استاد حوزه و دانشگاه تبیین کرد:

«آشنایی با فرق و جریان‌های انحرافی» در دهمین جلسه ضمن خدمت اساتید راهبر تربیتی

شهبازیان

دهمین جلسه ضمن خدمت اساتید راهبر تربیتی با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهبازیان و موضوع آشنایی با فرق و جریان‌های انحرافی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، دهمین جلسه ضمن خدمت اساتید راهبر تربیتی با موضوع «آشنایی با فرق و جریان‌های انحرافی» از سوی اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

در این جلسه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد شهبازیان با پخش کلیپ‌هایی به معرفی برخی از افراد که دچار انحرافات فرقه ای شده بودند، پرداخت و سبک تفکری آنان را تحلیل و بررسی کرد.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: برخی افراد منحرف شده، صرفا ادعای ارتباط با حضرت مهدی عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف را دارند، برخی خود را نسبی و یا سببی به امام نسبت می‌دهند، گاهی در قالب ملاقات و گاهی در قالب مکاشفات و خواب بیان می‌کنند.

وی با اشاره به علل گرایش برخی افراد به فرقه‌های انحرافی، عنوان کرد: عدم تحقیق در دین، عدم اخذ مطالب از منابع معتبر، عدم مراجعه به متخصص و شخصیت زدگی، استعجال یا افراط در تعجیل فرج که منجر به قطع امید می‌شود، تطبیق گرایی و افراط در آموزه‌های دینی باعث گرایش افراد به این جریان‌ها می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهبازیان با بیان اینکه افراد منحرف شده در گفتار و رفتار غلوّ دارند، گفت: برای مقابله با جریان‌های انحرافی باید به وضعیت فعلی جامعه و برنامه ریزی برای وضعیت مطلوب توجه داشت و روش گفتگوی مستند با مریدان این جریان‌های انحرافی را بیاموزیم.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱