استاد حوزه علمیه تصریح کرد:

حضرت ام البنین(س) جایگاه ولایت و امامت را به عالی‌ترین وجه شناخته بود

حضرت ام البنین سلام الله علیها8

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدیه با بیان اینکه حضرت ام البنین سلام‌الله‌علیها جایگاه ولایت و امامت را به عالی ترین وجه شناخته است، گفت: حضرت ام البنین سلام‌الله‌علیها از نظر معرفتی و اعتقادی مراحلی را طی کرده که چنین جایگاه شایسته ای به دست آورده است.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مهدیه در مراسم سوگواری رحلت حضرت ام البنین که با حضور کارمندان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، به جایگاه و مقام مادر اشاره کرد و اظهار داشت: در روایات اسلامی به جایگاه مادر توجه ویژه و شایسته ای شده است و در قرآن کریم، وقتی سفارش به احسان به پدر و مادر می‌شود، پس از آن به مادر اشاره می‌کند که «حَمَلَتْهُ أُمُّهُ كُرْهًا وَوَضَعَتْهُ كُرْهًا؛ مادرش او را با دشواری و تحمل رنج حمل می‌کند و با دشواری بر زمین می‌گذارد».

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در آموزه‌های دینی، احترام به مقام شایسته مادر تأکید شده است، گفت: ظرفیت و جایگاه مادر به قدری بالاست که می‌تواند ظرف وجودی و پرورش انبیا، اولیا و صالحان و پاکان باشد. درجایی، این جایگاه آنقدر عظمت پیدا می‌کند که مورد خطاب الهی قرار می‌گیرد، همانطور که به مادر حضرت موسی وحی شد و دل ایشان مورد آرامش قرار گرفت.  

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدیه اضافه کرد: در آیات شریفه قرآن کریم، گاهی مادر به عنوان نمونه و الگو معرفی می‌شود، زن در جایگاه مادری می‌تواند اوج بگیرد و والا شود.

وی تصریح کرد: در رأس همه مادرها، وجود مقدس حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها‍ قرار دارد، به طوریکه در شأن حضرت، سوره کوثر نازل می‌شود و جایگاهی دارند که ظرف وجود و پرورش اولیای الهی می‌شوند.

استاد حوزه علمیه در ادامه بیان داشت: وقتی حضرت علی سلام‌الله‌علیه می‌خواهند همسری برگزینند، می‌فرمایند همسری انتخاب کنید که شجاع زاده باشد، از نظر ادب، کمال ادب داشته باشد و از نظر خاندان شایسته باشد؛ و عقیل نیز همسری چون حضرت ام البنین سلام‌الله‌علیها را برگزید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدیه تصریح کرد: حضرت ام البنین سلام‌الله‌علیها از نظر معرفتی و اعتقادی مراحلی را طی کرده که چنین جایگاه شایسته ای به دست آورده است.

وی با بیان اینکه حضرت ام البنین سلام‌الله‌علیها جایگاه ولایت و امامت را به عالی ترین وجه شناخته است، گفت: معرفتی که این بانوی بزرگ اسلام نسبت به جایگاه والای امامت و ولایت دارد، خود را به عنوان همسر نمی داند، بلکه به عنوان کنیزی برای فرزندان حضرت علی سلام‌الله‌علیه می‌داند که نشانگر عظمت این بانوی باکرامت است.

استاد حوزه علمیه به تواضع و خشوع حضرت ام البنین سلام‌الله‌علیها در مقابل فرزندان حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها‍ اشاره کرد و افزود: ما اطلاعات تاریخی مفصلی درباره حضرت ام البنین نداریم، اما چند سرفصل از زندگی این بانوی بزرگوار برای ما نقل شده که همین کافی است تا در طول تاریخ موج پیدا کند و امروز مادرانی در جامعه اسلامی حضور داشته باشند که فرزندان خود را به جبهه گسیل می‌دهند، بدون اینکه مانعی ایجاد کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدیه تأکید کرد: امروز مادرانی در جامعه ما هستند که وقتی پیکر مطهر فرزند شهید خود را می‌بینند، استوار و محکم می‌ایستند و حضرت ام البنین را اسوه و الگوی خود قرار می‌دهند که مگر ما از حضرت ام البنین بالاتریم و مگر فرزندان ما از حضرت عباس و فرزندان حضرت ام البنین بالاترند؟.

وی به مادری اشاره کرد که در دوران جنگ تحمیلی، عکس سه فرزند شهیدش را به حضرت امام نشان داد، حضرت امام گریه کردند، مادر شهیدان گفتند من فرزندانم را فدای شما و اسلام کردم که گریه و اشک شما را نبینم.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: مادر شهیدی می‌گفت کاش به تعداد موهای سرم فرزند داشتم و در راه خدا و اسلام فدا می‌کردم؛ این الگوگیری‌ها است که یک ملت را سربلند و زنده می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدیه همچنین به قضایای غزه اشاره کرد که مادران و زنان غزه مقاومت می‌کنند و یادآر شد: در طول هشت سال دفاع مقدس، مادران و زنانی در جامعه بودند که جانانه ایستادند، دفاع کردند و عالی ترین صحنه‌های رشادت و از خودگذشتگی را بروز دادند.

وی در پایان تصریح کرد: امروز نیز مادران و زنانی داریم که نمونه‌های عالی و بارزی هستند که از حضرت ام البنین سلام‌الله‌علیها الگو گرفتند و خود و فرزندان خود را در راه اسلام و آرمان‌های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی فدا می‌کنند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱