مدیر کل امور تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تبیین کرد:

گزارشی از فعالیت‌های اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها

خانم افشاری نژاد

افشاری نژاد به تبیین گزارشی از فعالیت‌های اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها پرداخت.

به گزارش روابط عمومی، خانم بنت الهدی افشاری نژاد در نشست به مناسبت روز امور تربیتی و تربیت اسلامی که با حضور سرکار خانم برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و جمعی از مسئولان، اساتید و طلاب همیار و راهبر تربیتی در سالن اجتماعات ساختمان شهید بهشتی برگزار شد، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها پرداخت.

وی با بیان اینکه اخلاق فرادینی است، عنوان کرد: در منشور تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به روایتی اشاره شده که مورد توجه اداره کل امور تربیتی است؛ حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند: «ما دوست داريم كسى را كه عاقل، فهميده، فقيه، خويشتن دار، با مدارا، بردبار، راستگو، باوفا باشد، زيرا خداى عز و جل پيغمبران را به مكارم اخلاق اختصاص داد، پس هر كه اين مكارم را داشته باشد، بايد خدا را سپاس گزارد و هر كس آنها را نداشته باشد، بايد بسوى خداى عز و جل تضرع كند و آنها را از او بخواهد. راوى گويد: عرض شد، قربانت آنها چه صفاتى هستند؟ فرمودند: پرهيزگارى و قناعت و صبر و شكر و خويشتن دارى و حيا و سخاوت و شجاعت و غيرت و خوش رفتارى و راستى گفتار و امانت دارى».

مدیر کل امور تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه به برگزاری جلسات با دو محور برون‌سازمانی و درون‌سازمانی اشاره کرد و افزود: در جلسات برون سازمانی تلاش بر این است که هم افزایی و هماهنگی با فعالان حوزه تربیت در سایر مراکز اتفاق بیفتد تا قدم‌های موثری در راستای تعلیم و تربیت داشته با شیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های درون سازمانی، بیان داشت: اکثر بخش‌های جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ما را در برنامه‌های خود سهیم می‌کنند که قابل قدردانی است.

افشاری نژاد با اشاره به تدوین منشور اخلاقی تربیتی طلاب و میثاق نامه‌های اخلاقی تربیتی ویژه اساتید و کارکنان، خاطرنشان کرد: اقدام مفید در این راستا این است که منشور تربیتی به 6 زبان ترجمه شده که بستر خوبی برای نشر معارف هستند.

وی بیان داشت: درس‌های اخلاق جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که مورد عنایت بسیاری از طلاب، اساتید و کارمندان است، هر هفته چند درس اخلاق تنظیم، پیگیری و برگزار می‌شود.

مدیر کل امور تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه به میانگین آمار شرکت کنندگان در دروس اخلاق در سال 1402 و آمار مقایسه ای شرکت کنندگان در دروس اخلاق در سال‌های متعدد اشاره کرد و گفت: ما در سال جاری با رشد 6 برابری حضور طلاب در دروس اخلاق مواجه بودیم.

افشاری نژاد افزود: طلاب مدرسه علمیه مشکات به تناسب بیشترین حضور را برای شرکت در درس اخلاق داشتند که قابل تقدیر است.

وی در ادامه به متغیرهای تأثیرگذار در میزان شرکت در جلسات اخلاق شامل مکان، زمان، استاد، موضوع، نحوه اجرای جلسات، مشوق‌ها و غیره اشاره کرد و درباره هر یک از این موضوعات توضیحاتی ارائه داد.

مدیر کل امور تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها همچنین به فعالیت کارشناسان تربیتی، اساتید همیار تربیتی و اساتید راهبر تربیتی اشاره کرد و گفت: در مجموع 25 استاد راهبر و 52 استاد همیار تربیتی با اداره کل امور تربیتی همکاری دارند که تا کنون بیش از 15 دوره آموزشی برای این اساتید برگزار شده است.

افشاری نژاد به برگزاری نشست‌های تربیتی علما و شهداء با توجه به مناسبت‌ها اشاره کرد و گفت: تا کنون 13 نشست تربیتی با عنوان سیره تربیتی علما و شهدا با محوریت شهید اشرفی اصفهانی، شهید مصطفی خمینی، شهید علامه قاضی طباطبایی، علامه طباطبایی، شهیدان عجمیان و علی وردی، شهید مدرس، شیخ مفید، شهید فخری زاده، شهید مفتح،شهید فاطمه طالقانی، شهید عباس عاصمی، شهید نواب صفوی و شهید دستغیب برگزار شده است.

وی به فراخوان ثبت نام خادم ویژه یادمان شهدای گمنام با همکاری کانون شاهد و ایثارگر اشاره کرد و گفت: در این فراخوان 24 استاد، طلبه و کارمند به عنوان خادم الشهدا ثبت نام کردند که در

مدیر کل امور تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها همچنین به برگزاری سیر مطالعات تربیتی ویژه اساتید، طلاب و کارمندان در 6 مرحله تا کنون اشاره کرد و در ادامه افزود: در این طرح، کتاب‌هایی ویژه اساتید، طلاب و کارمندان معرفی و مسابقه ای از کتاب برگزار می‌شود که به برگزیدگان جوایزی اهدا می‌کنیم.

افشاری نژاد همچنین به پویش‌های تربیتی مناسبتی اشاره کرد و در ادامه، درباره طرح هم اندیشی تریبتی، کتابخانه تخصصی تربیتی، میز مطالعات اخلاقی و تربیتی، فعالیت کانال تسنیم در ایتا، استقرار صندوق‌های انتقادها و پیشنهادات اداره کل امور تربیتی و غیره توضیحاتی ارائه داد.

وی با اشاره به فعالیت‌های این اداره کل جهت گرامیداشت هفته امور تربیتی، گفت: در این هفته، نامگذاری روزهای امور تربیتی، نشست فعالان تربیتی، پویش تربیتی رشد اخلاقی- تربیتی، تهیه کلیپ از اساتید و چهره‌های برجسته، شناسایی فعالان تربیتی برتر و تجلیل از آنان در دستور کار قرار گرفت.

مدیر کل امور تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در پایان به ارائه طرح‌ها و ایده‌های تربیتی پیش رو در سال 1403 پرداخت که می‌توان به مواردی ساماندهی برگزاری دوره‌های اخلاقی تربیتی، نشست‌های تتربیتی مستمر معرفی کتب تربیتی، اجرای طرح استاد راهبر در مرکز بین المللی زبان فارسی، طرح ارتقایی کارشناسان تربیتی، اجرای طرح طلبه همیار تربیتی، نشست‌های انگیزشی با حضور طلاب بین الملل و غیره اشاره کرد.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱