دستور ویژه مدیر جامعه الزهرا(س) برای استفاده از کالای ایرانی در این موسسه علمی

جامعه الزهرا

همه مجموعه‌ها در جامعه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) موظفند از کالاهای ایرانی استفاده کنند و هرجا بشود از کالای داخلی استفاده کرد مجوز شرعی برای خرید و استفاده از کالای خارجی وجود ندارد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با اشاره به فراز «وَ ارْزُقْنِى اجْتِهَادَ الْمُجْتَهِدِینَ وَلا تَجْعَلْنِى مِنَ الْغَافِلِینَ الْمُبْعَدِینَ» از دعای ماه رجب گفت: واژه مجتهدین در این دعا به معنای مصطلح در فقه نیست بلکه معنای آن بر اساس آنچه اهل لغت گفته‌اند به کار گرفتن همه توان و ظرفیت است. با این تعبیر معنای دعا چنین می‌شود که خدایا به من ظرفیت تلاشگرانی را بده که هر چه در توان دارند در راه تو به کار می برند و مرا از غافلینی که از تو دور هستند قرار نده.

وی در ادامه به دعای «حول حالنا الی احسن الحال» هم اشاره کرد و بیان داشت: اگر بخواهد تحولی در ما صورت بگیرد در مرحله اول باید از وضع موجود ناراضی باشیم و دنبال وضعیت بهتر و رشد وتعالی باشیم، اساسا کسانی که خودخواهی و خودپسندی دارند دنبال تحول هم نیستند.

مدیر جامعه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) شرط دوم در ایجاد تحول درونی را داشتن عزم جزم عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس روایات بهترین توشه در مسیر الی الله، عزم و اراده است. وقتی تصمیم داریم در مسیری که هستیم بمانیم و دچار روزمرگی شویم نه تنها رشدی نمی کنیم بلکه مسیر رشد دیگران را هم می بندیم.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال 1397 به سال حمایت از کالای ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان داشت: تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهای درونی تنها راه حل ایستادگی و مقاومت در جنگ تمام عیار اقتصادی دشمنان این مرز و بوم علیه ملت و نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی ادامه داد: به عنوان یک وظیفه اداری، همه مجموعه‌ها به ویژه معاونت اداری مالی در جامعه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) موظفند از کالاهای ایرانی استفاده کنند و هرجا بشود از کالای داخلی استفاده کرد مجوز شرعی برای خرید و استفاده از کالای خارجی وجود ندارد مگر اینکه آن کالا مشابه داخلی نداشته باشد یا با کیفیتی باشد که نتوان از آن استفاده کرد.

وی از مسئولان معاونت فرهنگی تبلیغی خواست تمهیدی بیندیشند تا مبلغان در ایام تبلیغی به ویژه ماه مبارک رمضان، مساله خرید کالای ایرانی را فارغ از یک شعار سیاسی به صورت علمی برای مخاطبان تبیین کنند و با تبلیغ چهره به چهره، گروهی و تخصصی به این امر بپردازند.

مدیر جامعه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) بیان داشت: شایسته است معاونت پژوهش نیز این مساله را در قالب طرح پژوهشی و مقالات علمی در دستور کار قرار دهد تا سیر تاریخی و مبانی دینی آن مورد مطالعه قرار گیرد و نقش بانوان و چگونگی تقویت این نقش در خرید کالای ایرانی و حمایت اقتصادی از کشور بررسی شود.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱