معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا(س) مطرح کرد؛

توجه به کیفی‌سازی نظام آموزشی جامعه‌الزهرا(س)

شهیدی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی با بیان اینکه در سال‌های اخیر توجه به کیفی‌سازی نظام آموزشی صورت گرفته است، گفت: وجهه پذیرش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام آموزشی با رویکرد تربیتی است و در این مجموعه، مباحث آموزشی و پژوهشی به صورت آموزش‌های پژوهش محور و مباحث کاربردی ارائه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر شهیدی زندی معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام روز چهارشنبه 14 آذرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که با موضوع «آغاز پذیرش و ثبت نام آزمون ورودی سال 99-98» در سالن جلسات حوزه مدیریت برگزار شد، عنوان کرد: ویژگی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در مقاطع تحصیلی دو، سه و چهار و دوره های آموزشی و پژوهشی که برگزار می‌شود بی‌نظیر است.

معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اظهار داشت: سطح دو تحصیلی به صورت گرایشی برگزار می‌شود که می توان گفت این شیوه در نظام دانشگاهی و مراکز حوزوی بسیار کم است و این تجربه موفق چند سال گذشته در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اجرا می‌شود. بر اسا این برنامه، 160 واحد از دروس سطح دو به صورت عمومی و 30 واحد به صورت گرایشی بر اساس رشته های سطح سه ارائه می شود تا طلاب در سطح سه مجبور به گذراندن واحدهای پیش نیاز نباشند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شهیدی افزود: در سطح سه تحصیلی، شعار ارتباط حوزه و دانشگاه محقق شده و افرادی که مدرک کارشناسی و مدارک بالاتر دانشگاهی داشته باشند، در صورت علاقه‌مندی و ارتباط همسو با رشته تحصیلی می‌توانند در دوره سطح سه ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه پذیرش از دانشجویان در رشته‌های مختلف وجود دارد، تصریح کرد: رسالت جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تربیت دانش پژوهان علوم دینی است که در عرصه‌های مختلف توانمند شوند؛ از این رو دانش‌آموختگان 71 رشته تحصیلی در دانشگاه‌ها می‌توانند در آزمون سطح سه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام شرکت کنند.

معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تأکید کرد: وجهه پذیرش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام آموزشی است، اما در حقیقت تربیتی است و در این مجموعه، مباحث آموزشی و پژوهشی به صورت آموزش‌های پژوهش محور و مباحث کاربردی ارائه می‌شود تا فارغ التحصیلان در عرصه‌های مختلف علمی پژوهشی و غیره مثمر ثمر باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی با بیان اینکه در سال‌های اخیر، توجه به کیفی‌سازی نظام آموزشی صورت گرفته است، گفت: در سطح چهار تحصیلی، بانوان طلبه در 6 رشته تحصیلی شامل تفسیر و علوم قرآن (با دو گرایش تفسیر تطبیقی و علوم و معارف قرآن)، کلام اسلامی، حکمت متعالیه، تاریخ اسلام، فقه و خانواده و فقه و اصول پذیرش می‌شوند.  

وی یادآور شد: فارغ التحصیلان دانشگاهی که علاقه‌مند در این رشته‌ها هستند، ابتدا باید برای سطح سه ثبت نام کنند و پس از آن وارد سطح چهار حوزه شوند.

معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: در این مؤسسه علمی حوزوی امکانات مختلف از جمله کتابخانه تخصصی، فضای خوابگاهی و رفاهی برای طلاب در نظر گرفته شده است، همچنین برنامه های آموزشی و قوانین آموزشی به صورت برنامه ریزی شده در اختیار طلاب قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی به طرح‌های آموزشی این مؤسسه اشاره کرد و گفت: طرح سنجش علمی از ابداعات این مؤسسه است که طلاب مستعدی که خود را بی‌نیاز از شرکت در کلاس بعضی از دروسی تحصیلی می‌دانند، می‌توانند بر اساس شرایط و ضوابطی که وجود دارد، در این طرح شرکت کرده و در صورت موفقیت، از حضور در کلاس آن درس معاف شوند.

وی افزود: مدرسه علمیه کوثر ویژه طلاب با استعدادهای برتر و نخبگان است که برنامه های آموزشی آن ویژه این گروه از طلاب است، همچنین دوره آموزشی مدیریت زمان از دیگر برنامه‌هایی است که دوره آموزشی طلاب را کاهش می‌دهد بدون اینکه خللی در محتوا و انتقال مفاهیم صورت بگیرد.

معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در پایان تأکید کرد: خدمات این مؤسسه برای بانوان طلبه کم نظیر است و مراکز مختلف دانشگاهی و دبیرستانی می توانند از شیوه آموزشی بازدید داشته باشند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱