معاون تهذیب حوزه های علمیه تصریح کرد:

نخستین گام برای عاقبت به خیری، بیداری است

حجت الاسلام ملکی معاون تهذیب

حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: نخستین گام برای عاقبت به خیری، بیداری است و راه رسیدن به بیداری، شمارش نعمت های خداوند و اینکه انسان وظیفه خود را در مقابل این نعمت ها به درستی انجام دهد.

به گزارش روابط عمومی وبین الملل، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی، معاون تهذیب حوزه های علمیه روز دوشنبه در جلسه درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه نیمه وقت عصر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) که در آمفی تئاتر ساختمان شهید بهشتی (ره)برگزار شد، با استناد به آیه 39 سوره مبارکه مریم «وانذرهم یوم الحسره اذ قضی فی غفله وهم لایومنون» به ادامه بحث خودسازی پرداخت.

معاون تهذیب حوزه های علمیه اظهار داشت: نخستین گام برای عاقبت به خیری، یقظه و بیداری است و راه رسیدن به یقظه، شمارش نعمت های خداوند و اینکه انسان وظیفه خود را در مقابل این نعمت ها به درستی انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به آیه 36 سوره قیامه که خداوند می فرماید: «أَيَحْسَبُ الْإِنْسانُ أَنْ يُتْرَكَ سُدىً؛ آیا انسان گمان می کند بی هدف رها می‌شود»، گفت: شمارش نعمت های خداوند و سپاس از نعمت ها یکی از تکالیفی که ظاهرا خیلی راحت اما عملا سخت است و اگر انسان انجام دهد به یقظه می‌رسد.

وی تصریح کرد: آیت الله بروجردی با شنیدن آیه مبارکه 39 سوره مریم «وَ أَنْذِرْهُمْ يَوْمَ الْحَسْرَةِ إِذْ قُضِيَ الْأَمْرُ وَ هُمْ فِي غَفْلَةٍ؛ آنان را از روز حسرت بترسان، در آن هنگام که همه چیز پایان می‌یابد! و آنها در غفلتند»، گریه می‌کردند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه با بیان اینکه دنیا جای تن‌آسایی و راحت طلبی نیست، با اشاره به حدیث نبوی «الدُّنْیا مَزْرَعَةُ الآخِرَةِ»، تأکید کرد: رشد در دل سختی ها اتفاق می افتد، همانگونه که دانه گندم باید تاریکی خاک را تحمل کند تا شکافته شود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در ادامه افزود: ما باید بدانیم از کجا آمدیم، به کجا می‌رویم و چگونه باید برویم و چه کار باید بکنیم؟

وی با اشاره به آیه شریفه «لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ»، عنوان کرد: کسی می تواند شخصیت پیامبر را درک کند که ایمان به خداوند متعال داشته باشد و بنا به فرموده خداوند در قرآن کریم، «مَنْ کانَ يَرْجُوا لِقاءَ اللَّهِ» امید به لقاء اللَّه داشته باشد.

در پایان جلسه استاد به سؤالات اعتقادی طلاب پاسخ داد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱