تاکید بر ارتقای فضای اخوت و دوستی بین مردم/ رونمایی از سامانه بانک جامع اطلاعات

مدنی

اصلاح بین مردم آنقدر اهمیت دارد که که برخی از محرمات که گناه کبیره هم هست به خاطر آن جایز شمرده شده است.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی در جلسه شورای جامعه که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات حوزه مدیریت برگزار شد با اشاره به روایتی از امام کاظم علیه‌السلام با این عبارت «طوبى لِلْمُصْلِحينَ بَيْنَ النّاسِ، اُولئِكَ هُمُ الْمُقَرَّبونَ يَوْمَ الْقيامَةِ؛ خوشا به حال اصلاح كنندگان بين مردم، كه آنان همان مقرّبان روز قيامت‌اند.» گفت: اصلاح در مقابل افساد است، از این رو انسان‌ها می‌توانند یا در جهت اصلاح بین مردم و افزایش محبت بین آنها گام بردارند یا در راستای ایجاد تفرقه و دور کردن مردم از هم و ایجاد تنفر و خشم حرکت کنند.

وی با اشاره به این که همه اسباب فساد از منظر شرع حرام است، بیان داشت: اصلاح بین مردم آنقدر اهمیت دارد که که برخی از محرمات که گناه کبیره هم هست به خاطر آن جایز شمرده شده است. به عنوان مثال اگر دروغ گفتن که از گناهان کبیره است باعث اصلاح رابطه بین دو نفر شود، جایز است و در مقابل بیان حرف راستی که موجب افساد می‌شود جایز نیست و این نشان دهنده اهمیت اصلاح بین مردم در نظر شارع است.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه ادامه داد: در روایت دیگری از پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله آمده است که «اَلا اُخبِرُكُم بِاَفضَلَ مِن دَرَجَةِ الصّيامِ وَ الصّلوةِ وَ الصَّدَقَةِ. صَلاحُ ذاتِ البَينِ، فَاِنَّ فَسادَ ذاتِ البَينِ هِىَ الحالِقَةُ؛ آيا به چيزى با فضيلت‌تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان كنم؟ و آن اصلاح ميان مردم است، زيرا تيره شدن رابطه بين مردم ريشه كن كننده دين است.»

وی افزود: یکی از وصایای امیرالمومنین علیه‌السلام در شب آخر عمر شریفشان توصیه به اصلاح بین مردم بوده است. همه این روایات وظیفه ما را در ایجاد خوشبینی و افزایش فضای اخوت و دوستی بین مردم و همکاران متذکر می شود.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام در ادامه به برخی مسائل داخلی جامعه الزهرا علیهاالسلام از جمله توجه مدیران به ارائه بودجه پیشنهادی بخش خود از طریق سامانه بودجه، همکاری و هماهنگی و تسریع در انجام امور مربوط به تغییر چارت سازمانی، تصویب حسابرسی از امور مالی موسسه در هیات امنا به درخواست مدیریت جامعه الزهرا علیهاالسلام و جدیت در شرکت در کلاس‌های ضمن خدمت و توجه به انتخاب زمان مناسب برای برگزاری اینگونه کلاس‌ها اشاره کرد.

وی همچنین از همه بخش ها خواست تا برای برگزاری بهتر جشن های دهه فجر با معاونت فرهنگی تبلیغی همکاری لازم را داشته باشند و محتوای مورد نیاز را برای راه‌اندازی نمایشگاه دائمی جامعه الزهرا علیهاالسلام در ایام دهه فجر در اختیار روابط عمومی قرار دهند.

در ادامه این جلسه مهندس حسن آمره‌ئی از سامانه بانک جامع اطلاعات رونمایی و توضیحاتی راجع به آن ارائه داد.

مدیر دفتر فناوری اطلاعات، دریافت داده‌های موجود از واحدها، تحلیل اطلاعات موجود، بررسی و تحلیل فرم‌های سامانه آمار و اطلاعات و تحلیل بانک‌های اطلاعاتی سامانه‌های موجود را مقدمه‌ای برای نیازسنجی اولیه طراحی سامانه جامع عنوان کرد و گفت: با تکمیل، راه اندازی و بهره‌برداری از این سامانه جامع، اطلاعات سامانه‌های متعدد موجود در جامعه الزهرا علیهاالسلام گردآوری و مدیریت محتوا و ارائه خدمات به صورت یکپارچه و متمرکز خواهد شد.

   

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱