دختر گرامی امام(ره) تصریح کرد:

قدرت خدایی و خلوص امام خمینی(ره) باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد

از رونمایی از سامانه ها 5

خانم مصطفوی با بیان اینکه زمانی که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، جامعه اسلامی متوجه تحولی که امام خمینی(ره) به وجود آوردند، نشد، اما حضرت امام بدون اسلحه و بدون پشتوانه و حمایت هیچ کشوری توانستند بر حکومت طاغوت پیروز شوند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، سرکار خانم فریده مصطفوی یادگار امام خمینی(ره) روز چهارشنبه در مراسم جشن میلاد حضرت زهرا علیهاالسلام، ولادت حضرت امام خمینی(ره) و رونمایی از سامانه‌های «شمیم» و «پاسخ به سؤالات فقه و معارف» که به همت معاونت فرهنگی تبلیغی برگزار شد، در ابتدای سخنرانی به یکی از سخنان حضرت امام خمینی(ره) درباره حضرت زهرا علیهاالسلام اشاره کرد که فرمودند: «من قاصرم از این كه درباره حضرت صدیقه ـ علیهاالسلام ـ سخنی بگویم و فقط اکتفا می‌کنم به یک روایت از كتاب شریف کافی كه با سند معتبر نقل شده است: حضرت صادق علیه‌السلام می‌فرماید: حضرت فاطمه علیهاالسلام بعد از پدرشان 75 روز زنده بودند، حزن و شدت بر ایشان غلبه داشت و جبرئیل امین می‌آمد خدمت ایشان و به ایشان تعزیت عرض می‌کرد و از مسائل آینده خبر می‌داد. ظاهر روایت این است که در این 75 روز مراوده‌ای در میان بوده است؛ یعنی رفت و آمد جبرئیل زیاد بوده است و گمان ندارم که غیر از طبقه اول از انبیای عظام، درباره کس دیگری این طور وارد شده باشد که در ظرف 75 روز جبرئیل امین رفت و آمد داشته و مسائل آینده را و آنچه به ذریه او می‌رسیده، ذکر کرده و حضرت امیر هم آنها را نوشته، همان طوری که کاتب وحی رسول خدا بوده است.‏

حضرت امام(ره) در ادامه فرمودند: «‏ فرود آمدن جبرئیل مسأله ساده‌ای نیست، گمان نشود که جبرئیل بر هر کسی فرود می‌آید و امکان دارد كه بیاید، این مسئله یک تناسب لازم دارد بین روح آن کسی که جبرئیل می‌خواهد بر او فرود بیاید و مقام جبرئیل که روح اعظم است. چه ما قائل بشویم به این که قضیه تنزیل جبرئیل، به واسطه روح اعظم خود این ولی است یا به واسطه پیغمبر است؛ او تنزیل می‌دهد، او را می‌آورد تا مرتبه پایین، یا بگوییم که حق تعالی او را مأمور می‌کند و به او می‌گوید که برو و این مسائل را بگو. حتی درباره ائمه هم ندیده ام که جبرئیل این گونه، مكرراً، بر آنها نازل شده باشد. جبرئیل به طور مکرر در این هفتاد و پنج روز بر حضرت زهرا وارد می‌شد و از مسائل آتیه خبر می‌داد».

حضرت امام خمینی(ره) در این مطلب تصریح کردند: «من این شرافت و فضیلت را از همه فضایلی که برای حضرت زهرا ذکر کرده‌اند، بالاتر می‌دانم که جز برای انبیا علیهم‌السلام آن هم فقط طبقه بالای انبیا علیهم‌السلام و بعض از اولیایی که در رتبه آنها هستند، برای کسی دیگر حاصل نشده است».

خانم مصطفوی در ادامه بیان داشت: ما همواره در سخنرانی‌ها و منابر خود از مظلومیت‌های حضرت زهرا علیهاالسلام و مصیبت‌هایی که به این بانوی دو عالم وارد شده، سخن می‌گوییم، اما فضائل، کرامات، تربیت فرزند، خانه داری، همسرداری، مردم داری و تمام فضائل حسنه ای که در وجود مبارک آن حضرت بوده است، به گوش هیچ فردی نمی رسد.

وی تصریح کرد: برخی سخنرانان تنها به مظلومیت حضرت زهرا علیهاالسلام می‌پردازند و گاهی غلوّ هم می‌کنند، حال آنکه حضرت امام(ره) در این مطلب به زیبایی حضرت زهرا علیهاالسلام را معرفی کرده اند.

عضو هیئت مدیره جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در ادامه به خاطره ای از حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: در آستانه میلاد باسعادت حضرت زهرا علیهاالسلام، اخوی ما آقا سیداحمد خدمت امام(ره) رسید و گفت: «جمعی از مردم به مناسبت روز میلاد حضرت زهرا علیهاالسلام و سالروز تولد شما به جماران می‌آیند»؛ حضرت امام(ره) از اینکه مردم به خاطر تولد ایشان بیایند ناراحت شدند و گفتند من در این برنامه شرکت نمی کنم، آقاسیداحمد متوجه ناراحتی امام خمینی(ره) شدند و به همه ما گوشزد کردند که درباره تولد خود ایشان سخنی نگوییم و فقط تولد حضرت زهرا علیهاالسلام را مطرح کنیم تا امام خمینی(ره) این موضوع را فراموش کنند؛ روز میلاد نیز وقتی مردم آمدند، امام خمینی(ره) در مراسم ولادت حضرت زهرا علیهاالسلام شرکت کردند و موضوع تولد ایشان اصلا مطرح نشد.

خانم مصطفوی تصریح کرد: زمانی که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، جامعه اسلامی چنان متوجه تحولی که امام خمینی(ره) به وجود آوردند، نشد، اما حضرت امام بدون اسلحه و بدون پشتوانه و حمایت هیچ کشوری توانستند بر حکومت سرتاپا مسلح طاغوت که مورد حمایت کشورهایی چون آمریکا و انگلستان بود، پیروز شوند.

یادگار حضرت امام خمینی(ره) تأکید کرد: امروز هر چه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد، اهمیت موضوع انقلاب اسلامی پررنگ تر می‌شود.

وی بیان داشت: قبل از انقلاب اسلامی، ابرقدرت‌ها و حکومت‌ها برنامه‌هایی داشتند و رژیم طاغوت نیز بودجه‌های هنگفتی برای حفظ حکومت خود صرف می‌کرد، اما قدرت خدایی و خلوص امام خمینی(ره) باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد.

عضو هیئت مدیره جامعه‌الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: امام خمینی(ره) همواره معتقد بودند که اگر خداوند بخواهد، همان می‌شود، از نظر امام خمینی(ره) همه وسایل برای پیروزی انقلاب اسلامی فراهم بود.

وی به خاطره ای از دوران پیش از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در نجف روزی خدمت امام بودم و گفتم شما می‌خواهید حکومتی را از کار برکنار کنید که همه ابرقدرت‌های پشت آن هستند و قدرت نظامی قوی دارند، چطور می‌گویید کار آسانی است، حضرت امام خمینی نعلین خود را از پا درآوردند و فرمودند: «به همین راحتی» و دوباره کفش‌های خود را پوشیدند.

خانم مصطفوی تصریح کرد: ما باید به این موضوع توجه کنیم که حضرت امام چگونه زندگی کردند، چه کردند که به این مقام دست یافتند و ایشان چگونه پشت پا به همه تعلقات مادی زدند.

وی یادآور شد: زمانی که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، حضرت امام(ره) یک خانه در یخچال قاضی داشتند و روزی هم که از دنیا رفتند، همین خانه را داشتند.

عضو هیئت مدیره جامعه‌الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: امام خمینی(ره) می‌گفتند که مسجد مربوط به اهل محل است و مردم باید بسازند، مدرسه را نیز دولت باید بسازد؛ پول طلبه باید خرج طلاب شود.

خانم مصطفوی افزود: حضرت امام وقتی از نجف آمدند مقداری پول داشتند و فرمودند این پول‌های را به محله‌های فقیر ببرید و به مردم فقیر بدهید.

وی در پایان توصیه کرد: سعی کنید پیرو راه امام(ره) باشید و دست از افراط و تفریط‌هایی که در جامعه انجام می‌شود، بردارید؛ اگر کاغذ نامه‌ای به دست حضرت امام  می‌رسید، قسمت سفید کاغذ را جدا می‌کردند و استفاده می‌کردند، ایشان در همه حال صرفه جویی می‌کردند و همه افراد جامعه باید از ایشان الگو بگیرند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱