دوره تربیت مروّج نهج البلاغه ویژه طلاب خوابگاهی برگزار شد

n00232907-t

رئیس امور خوابگاه‌های جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از برگزاری دوره تربیت مروّج نهج البلاغه ویژه طلاب خوابگاهی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، خانم اشرف السادات ارمکان روز سه‌شنبه در گفتگو با واحد خبر، ضمن اعلام برگزاری دوره تربیت مربی نهج البلاغه برای طلاب خوابگاهی عنوان کرد: یکی از منابع ارزشمند وگهربار بعد از قرآن مجید که آکنده از معارف ناب دینی و تعالیم بلند الهی است و در طول تاریخ برای خردورزان و اندیشمندان، تکیه‌گاه و شورآفرین بوده، کتاب گرانسنگ نهج البلاغه است.

رئیس امور خوابگاه‌های جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به تعبیر بلندی از حضرت امام خمینی(ره) درباره نهج البلاغه اشاره کرد که فرمودند: «کتاب نهج البلاغه که نازله روح اوست برای تعلیم و تربیت ما خفتگان در بستر منیّت و در حجاب خودخواهی، خود معجونی است برای شفا؛ و مرهمی است برای دردهای فردی و اجتماعی».

ارمکان تصریح کرد: شناساندن علمی و محققانه نهج‌البلاغه و بهره‌مندی از این کتاب سترگ، می‌تواند راهگشا، راهنما و پاسخگویی برای نیاز نسل جوان باشد.

وی تأکید کرد: تدریس نهج‌البلاغه در کلاس‌ها و ترویج معارف آن، نهج‌البلاغه را در زندگی انسان‌ها کاربردی می‌کند؛ لذا تربیت مروجان و مربیان آگاه و توانمند نهج البلاغه به منظور ترویج معارف بلند و مواعظ انسان‌ساز آن از ضروریات است.

رئیس امور خوابگاه‌های جامعه‌الزهرا علیهاالسلام گفت: امسال دوره‌ تربیت مروّج نهج البلاغه از سوی واحد دارالقرآن خوابگاه و با همکاری اداره قرآن و حدیث جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

ارمکان بیان داشت: هدف از برگزاری این دوره، تربیت مربیان کارآمد جهت مربیگری، ترویج و فعالیت در عرصه‌های مرتبط با نهج البلاغه، آشنايي با روش فهم متني، روش برداشت و ارائه نهج البلاغه و حرکت در جهت منویات پیام مقام معظم رهبری مدظله‌العالی بود.

وی تصریح کرد: به شرکت‌کنندگان در دوره‌ نهج البلاغه پس از گذراندن دوره تکمیلی تربیت مربی نهج‌البلاغه در سال تحصیلی جدید، مدرک معتبر اعطا خواهد شد.

رئیس امور خوابگاه‌های جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در پایان ضمن قدردانی از کارکنان اداره قرآن و حدیث در برگزاری دوره‌های قرآنی حدیثی اظهار داشت: دوره‌های مختلف قرآنی و حدیثی ویژه طلاب خوابگاهی با همکاری این اداره در طول سال برگزار خواهد می‌شود که طلاب استقبال خوبی از این دوره‌ها دارند.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱