تشریح فعالیت‌های اداره کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا(س) در سال 97

جامعه الزهرا

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به تشریح برنامه‌ها وفعالیت‌های این اداره در سا ل97 پرداخت.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، خانم طیبه سادات طباطبایی روز شنبه در گفتگو با واحد خبر، ضمن تبریک شروع سال جدید و آغاز ماه شعبان المعظم، به تبیین فعالیت‌های سال گذشته این اداره پرداخت و اظهار داشت: فعالیت‌های این اداره به دو بخش فعالیت‌های قرآنی حدیثی و فعالیت‌های تربیتی تقسیم می‌شود.

فعالیت‌های قرآنی حدیثی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام

وی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی حدیثی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام گفت: اداره قرآن و حدیث در طول سال اقدام به برگزاری دوره‌های عمومی و تخصصی قرآنی و حدیثی، برگزاری برنامه‌های ویژه حافظان قرآن کریم و کارگاه‌های روزانه قرائت و حفظ قرآن کریم کرده است.

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام افزود: دوره مطالعاتی تفسیر نمونه از جمله برنامه‌های قرآنی حدیثی بوده که مورد استقبال طلاب قرار گرفته و همچنان ادامه دارد.

طباطبایی ادامه داد: در سال گذشته دوره غیرحضوری حدیث خوانی اصول کافی در 12 مرحله برگزار شد، همچنین دوره غیرحضوری نهج البلاغه ویژه اساتید و طلاب نیز در 12 مرحله در دستور کار قرار گرفته که تا کنون پنج مرحله آن برگزار شده است.

وی تصریح کرد:            برگزاری دوره غیرحضوری صحیفه سجادیه از دیگر برنامه‌های این اداره است که تحت عنوان «قرآن صاعد» فراخوان می‌شود و تا کنون پنج مرحله از آن برگزار شده است.

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، برگزاری ارزیابی شفاهی دروس قرائت 1و2 طلاب، برگزاری مسابقات قرآنی و حدیثی و برگزاری همایش حافظان و حدیث خوانان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام را از دیگر برنامه‌های این اداره برشمرد.

طباطبایی یادآور شد: اداره قرآن و حدیث با تعامل‌های درون مجموعه‌ای و برون مجموعه‌ای برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار می‌دهد، از جمله سال گذشته با همکاری و هماهنگی اداره کل اوقاف، جامعه المصطفی، مجمع تقریب مذاهب اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز تخصصی حدیث حوزه و انجمن حدیث حوزه فعالیت‌هایی داشته است.

فعالیت‌های تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در ادامه به فعالیت‌های تربیتی این اداره اشاره کرد و تدوین برنامه سالانه تربیتی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: برنامه‌های یکساله ویژه طلاب واساتید طی 9 جلسه در شورای تربیتی نهایی و مصوب شد.

طباطبایی با اشاره به اجرای طرح اساتید همیار از سوی این اداره، گفت: هدف از اجرای این طرح، بهره‌گیری مناسب از اساتید اثرگذار درجهت رشد و ارتقای تربیتی - اخلاقی طلاب است که بدین وسیله، ارتباط هدفمند تربیتی – اخلاقی بین اساتید و طلاب برقرار می‌شود و اساتید می‌توانند با آسیب‌شناسی تربیتی طلاب به ارائه راهکارها و برنامه‌های منسجم تربیتی بپردازند.

وی همچنین به اجرای طرح نمایندگان سرویس‌ها اشاره کرد و با بیان اینکه 70 نماینده تربیتی در سرویس‌های نقلیه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام فعالیت می‌کنند، افزود: سال گذشته، دوره‌های مهارتی اخلاقی و همچنین دوره امر به معروف ویژه نمایندگان سرویس‌های برگزار شد.

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اضافه کرد: در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، 17 نفر از کارکنان به عنوان کارشناسان تربیتی در مدارس علمیه  و خوابگاه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام فعالیت دارند که جهت افزایش سطح کارآمدی امور تربیتی طلاب، دوره‌های ارتقای سطح مهارت‌های اخلاقی ـ تربیتی برگزار شد.

طباطبایی تصریح کرد: در این دوره، کارشناسان تربیتی از محضر اساتیدی چون استاد صدوقی و استاد حیدری مجد با موضوع «مبانی و اصول و روش‌های تربیتی دینی شخصیت‌سازی فرهنگ انسانی و تربیتی» در20 جلسه، استاد ابراهیم اخوی با موضوع «چیستی و چگونگی ویژگی‌های تربیت اخلاقی در دوره نوجوانی و جوانی» در 10 جلسه و استاد ملک شاهی با موضوع «عوامل فرایند ارتباط با طلاب، مهارت‌های پایه، نحوه تعامل، مشکلات بالینی طلاب و روش‌های تسهیل ارجاع به مشاوره در 12جلسه بهره مند شدند.

وی در ادامه به تدوین منشور تربیتی در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و گفت: این منشور در راستای ارج نهادن به جایگاه و محیط مقدس حوزه علمیه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام  و اعتقاد و التزام طلاب، اساتید و کارمندان  نسبت به  ارزش‌ها و سنت‌های حوزوی و انجام رسالت و نقش الگویی و تربیتی خود و همچنین به منظور رشد و تعالی معنوی و علمی این نهاد  آموزشی و تربیتی در سه بخش اساتید،کارمندان و طلاب تنظیم و تدوین شد.

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: سال گذشته، ویژه نامه طلاب با عنوان «مسیر طلبگی» منتشر شد و در دسترس بانوان طلبه قرار گرفت، همچنین بروشورهای تربیتی در  4 نسخه با موضوعات سخنان بزرگان با عناوین کسب معنویت (زی طلبگی کسب توفیق)، سیمای آرمانی طلبه1 وسیمای آرمانی طلبه2 تنظیم، تدوین و ارائه شد که به صورت مستمر ارائه خواهد شد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱