شاخصه‌های خانواده مهدوی از نگاه مدیر جامعه الزهرا

مدنی

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام گفت: در روایاتی که ۳۱۳ نفر را به‌عنوان یاران حضرت مهدی(عج) بیان می‌کند، ۵۰ نفر از آن‌ها زن هستند؛ از این‌رو مردان و زنان هر دو نقش آفرینند.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل به نقل از خبرگزاری حوزه، جلسه طلاب و فضلای شهرستان‌های کاشمر، گناباد، بردسکن، خلیل‌آباد، کوه سرخ و بجستان با عنوان خانواده مهدوی در جامعة الزهرا(س) برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی مدیر جامعه الزهرا علیها السلام ضمن تبریک ایام و اعیاد ماه شعبان بیان داشت: خدای تعالی را شاکرم که این توفیق برای بنده حاصل شد که در بین شما عزیزان حاضر شوم و صله ارحامی بعد از گذشت سال‌ها صورت پذیرفت.

وی بیان داشت: در روایاتی که 313 نفر را به‌عنوان یاران حضرت مهدی(عج) بیان می‌کند، 50 نفر از آن‌ها زن هستند؛ از این‌رو مردان وزنان هر دو نقش آفرینند.

وی خاطرنشان کرد: خانواده مهدوی یعنی سنخیت و مشابهت با مهدویت و اگر این مشابهت حاصل نشود معنای تلخی از خانواده مطرح می‌شود.

این استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: در زمان ظهور برخی علما مقابل با حضرت ولیعصر(عج) می‌ایستند و این مسئله زمانی حاصل می‌شود که انسان سنخیت با مهدویت را در وجود خود ایجاد نکند.

وی ابراز داشت: زبیر زمانی در کنار امیرمؤمنان علی(ع) بود و زمانی دیگر مقابل اهل‌بیت(ع)، در تاریخ اسلام از این نمونه‌ها به‌وفور یافت می‌شود، ازاین‌رو اگر ما بخواهیم با حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه باشیم باید زندگی‌مان با مهدویت سنخیت داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی گفت: زهد، نخستین شرط برای خانواده مهدوی به شمار می‌رود، زهد به معنای آزادگی از دنیا است، بزرگانی همچون مرحوم نراقی بودند که دارای ثروتی عظیم بودند اما زاهد و آزاد از دنیا بودند.

وی بیان کرد: گاهی ما اسیر اسامی همچون حجت‌الاسلام و آیت‌الله می‌شویم؛ گاهی خواهران ما اسیر یک لباس هستند بااین‌حال چگونه می‌توانیم منتظر ظهور باشیم.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام مطرح کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند ما کسی را دعوت به ریاضت نمی‌کنیم ولی می‌خواهیم که روحانیان دل‌هایی آزاد داشته باشند.

وی بیان کرد: علما و ابرار حوزه علمیه برای مرجعیت درس نخواندند، آن‌ها برای رضای خدای تعالی درس خواند و با آزادگی به مقام مرجعیت رسیدند و این آزادگی علمای اسلام برای ما افتخار است.

این استاد حوزه علمیه قم گفت: انس با عبادت شب از دیگر شروط خانواده مهدوی است زیرا انس باخدای تعالی سبب می‌شود تا ارتباط آدمی با ظهور حاصل شود.

وی با تأکید بر اینکه باید از فرصت‌های موجود استفاده کنیم، اذعان داشت: ماه شعبان و رمضان فرصت مناسبی است برای رسیدن به قرب الهی؛ طلاب و خانواده ایشان باید از عرف جامعه معنویت بیشتری داشته باشند تا بتوانند دست‌گیری کنند.

وی ادامه داد: آیت‌الله شاه‌آبادی‌ها با اشک و تعبد به مقام الهی خود رسیدند و فلسفه و عرفان مقدمه‌ای برای آن‌ها بوده است، خانواده مهدوی نیز با اشک به نتیجه مطلوب خواهند رسید.

مدیر جامعه الزهرا علیها السلام در پایان سخنان خود با اشاره به لزوم همکاری در تبلیغ دین عنوان کرد: ما طلاب اگر در کنار هم باشیم و برای هدف خود برنامه‌ریزی کنیم قطعاً به نتیجه‌ای مطلوب خواهیم رسید.

حجت‌الاسلام حسین دلدار نماینده طلاب و فضلای کاشمر، گناباد، بردسکن، خلیل‌آباد، کوه سرخ، بجستان در آغاز مراسم ضمن خیرمقدم به حضار بیان داشت: امیدواریم بتوانیم در قدم‌های بعدی برنامه‌های بهتری را برای طلاب و فضلای محترم تدارک ببینیم و از حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی نیز قدردانی ویژه را داشته و داریم.

در ادامه حجت‌الاسلام میرزاده، یکی از طلاب و فضلای این شهرستان ها، گفت: این جمع‌ها زمانی مثمرثمر خواهند بود که ما دغدغه‌های خود را بیان کنیم و در ادامه این دغدغه‌ها جمعی عملی کنیم.

وی ادامه داد: ما باید کارهای خود را گروهی انجام دهیم تا بتوانیم به نتیجه برسیم، تبلیغ گروهی به‌تازگی در دفتر تبلیغات راه‌اندازی شده ولی باید با سازوکار بهتری انجام شود.

حجت‌الاسلام میرزاده گفت: مسائل امروزی با یک منبر پاسخ داده نمی‌شود و زمانی می‌توانیم به نیازهای جامعه پاسخ بگوییم که گروهی کار تبلیغ کنیم و این مسئله نیازمند کار گروهی و اتاق فکری مناسب است.

در پایان حجت‌الاسلام دل آور از طلاب خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه مهم در جامعه مسئله مهدویت است زیرا این مسئله نقطه امیدآفرین برای جامعه است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در طلوع چهل‌سالگی انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب مسئله پرورش نهال امید را مطرح کردند، مردم ، مسئولان و پژوهشگران باید طوری فعالیت کنند که امید در جامعه افزایش پیدا کند و روحانیان باید در اجتماع تبلیغی از این امر غافل نشود به‌ویژه اینکه روحانیان بهتر است در منطقه خود امیدآفرینی کنند.

گفتنی است این نشست در جامعة الزهرا علیها السلام قم و به صورت خانوادگی با حضور 300 نفر از طلاب منطقه خراسان جنوبی برگزار شد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱