نخستین نشریه داخلی مطالعات فقهی منتشر شد

نشریه مطالعات فقهی

نخستین نشریه داخلی مطالعات فقهی زیر نظر انجمن علمی – پژوهشی فقه و اصول به همت معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، نخستین شماره از نشریه انجمن علمی _ پژوهشی فقه و اصول با عنوان «مطالعات فقهی» به همت معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها منتشر شد.

اساتید و طلاب رشته تخصصی فقه و اصول از جمله خانم‌ها زهراسادات سرکشیکیان، عصمت‌السادات طباطبایی لطفی، نجمه شاهرخی، مهناز دهقان، زهرا محمد پرچوی و نفیسه فرساد در تدوین مقالات این نشریه نقش داشتند.

نشریه مطالعات فقهی از دو بخش مقالات و ارائه مباحث پژوهشی تشکیل شده است. در بخش اول، مقالات «وکالت بلاعزل، شرایط صحت و اسباب انحلال»، «بررسی قاعده اعانت بر اثم»، «نگاهی به اقسام وطن در فقه»، «واکاوی ادله حجیت ظواهر قرآن کریم از منظر اصولیون»، و «واکاوی آثار فقهی سکوت در وقایع حقوقی» به رشته تحریر درآمده است.

در بخش دوم، مباحثی چون؛ معرفی کتاب عروة الوثقی، معرفی نرم‌افزار جامع فقه اهل البیت علیهم‌السلام، گزارش نشست غربالگری و معرفی انجمن‌ علمی ـ پژوهشی فقه و اصول ارائه شده است.

انجمن‌های علمي ـ پژوهشی با هدف حمايت، تقويت و ترويج فرهنگ پژوهش و ارتقاي روحيه و بنيه علمي طلاب مستعد جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از ابتدای بهمن ماه سال 1395 به انتشار و تدوین نشريات داخلي در هشت رشته تخصصي اقدام کرده است.

این نشریه، چهارمین دستاورد انجمن‌های علمي ـ پژوهشي جامعه‌الزهرا علیهاالسلام است که به همت معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و با مدیرمسئولی خانم ریحانه حقانی و سردبیری خانم پریسا راد به زیور طبع آراسته شده است.

پیش از این، نشریات داخلی «چکامه انتظار»، «مطالعات تربیتی و روانشناختی خانواده» و «کتاب مسطور» به چاپ رسیده است.

تاکنون نشریات داخلی در چهار رشته تخصصی مهدویت، تعلیم و تربیت، تفسیر وعلوم قرآن و فقه و اصول به چاپ رسیده و انتشار چهار نشریه داخلی رشته های کلام، فلسفه، تاریخ اسلام و مطالعات زنان و خانواده در دست اقدام است.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱