کارگاه «آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان با رویکرد تمرین فلسفی» برگزار شد

آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان با رویکرد تمرین فلسفی

کارگاه «آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان با رویکرد تمرین فلسفی» از سوی مرکز تخصصی فلسفه و کلام و با همکاری گروه علمی فلسفه اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، کارگاه «آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان با رویکرد تمرین فلسفی» روزهای چهارشنبه ساعت ۱۴ تا ۱۸ به مدت 6 هفته از سوی مرکز تخصصی فلسفه و کلام و با همکاری گروه علمی فلسفه اسلامی برگزار شد.

بیش از ۳۰ نفر از طلاب گرایش فلسفه و کلام در مقطع سطح ۲ و۳ و طلاب مرکز تخصصی تعلیم و تربیت اسلامی در این کارگاه شرکت کردند.

در این کارگاه، دکتر علی ستاری نویسنده و پژوهشگر فلسفه برای کودکان و عضو کاگروه آموزش حکمت برای کودکان و نوجوانان مجمع عالی حکمت اسلامی به ارائه بحث پرداخت.

بررسی تربیت فکری کودکان و نوجوانان در ایران باستان و اسلام، بررسی مفهوم تفکر و انواع آن، روش های پرورش تفکر در کودکان و نوجوانان، آغاز شکل‌گیری ایده فلسفه برای کودکان و سابقه آن در حوزه فلسفه، مهارت ها، مشکلات و عوامل مؤثر در  آموزش فلسفه برای کودکان، هم‌چنین اجرا و ارزشیابی برنامه درسی فلسفه برای کودکان از جمله مباحثی بود که در این کارگاه به آن پرداخته شد.

شرکت‌کنندگان در کارگاه، در دو هفته پایانی در مهد کودک جامعه الزهرا(س) حضور یافتند و با شیوه ایجاد تفکر خلاق در کودکان سنین مختلف، نوع رفتار با آن‌ها و نحوه داستان‌گویی و پرسش از کودکان به صورت عملی آشنا شدند.

در پایان این کارگاه، از کتاب "آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان" نوشته استاد ستاری آزمون کتبی به عمل آمد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱