«من همه چیز را می فهمم» بزرگترین مانع رشد انسان است

مدنی01

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام تدبیر مناسب امور را در گرو عاقبت اندیشی، رایزنی فکری و مشورت خواهی دانست و اظهار داشت: کسی که احساس می کند همه چیز را خوب می فهمد اگر هم مشورت کند اعتقادی به استفاده از نتایج آن نخواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی در جلسه شورای اداری جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به اهمیت مشورت و عاقبت اندیشی در امور گفت: حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام در این زمینه می‌فرماید: «مَن تَورَّطَ في الاُمورِ بغَيرِ نَظَرٍ في العَواقِبِ فَقد تَعرَّضَ للنَّوائبِ. هر کس بدون توجه به عواقب و نتایج، وارد کاری شود  خود را در معرض مشکلات و سختی ها قرار داده است.»

وی افزود: شورای اداری جامعه الزهرا علیهاالسلام و شوراهای تخصصی با همین هدف راه اندازی شده تا در امور مختلف، رایزنی و بررسی و مشورت صورت پذیرد.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام تدبیر مناسب امور را در گرو عاقبت اندیشی، رایزنی فکری و مشورت خواهی دانست و اظهار داشت: مقدمه و پیش زمینه اعتقاد به مشورت‌خواهی این است که انسان نفسش را متهم داشته باشد، کسی که احساس می کند همه چیز را خوب می فهمد اگر هم مشورت کند، صوری خواهد بود و اعتقادی به استفاده از نتایج آن نخواهد داشت.

استاد اخلاق حوزه علیمه قم خوشبینی افراطی به خود را موجب مسدود شدن راه کمال و پیشرفت دانست و تذکر دائم به خود را در این زمینه راهگشا عنوان کرد و گفت: پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله که اول شخص عالم هستی است همواره این دعا را زمزمه می کردند که «الهی لَا تَكِلْنِي إِلَى نَفْسِي طَرْفَةَ عَيْنٍ أَبَداً» و این نشاندهنده اهمیت موضوع است.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران در ادامه با اشاره به وضعیت بودجه در سال جاری، حرکت به سمت استقلال مالی مجموعه جامعه الزهرا علیهاالسلام را نیاز مند همت همه واحدها و بخش ها دانست و بیان داشت: در این راستا باید هزینه های غیرضروری و نیروهای مازاد هر بخش را کاهش داد و تا آنجا که می توانیم از کمک ها و امکانات نهادها و سازمانهای دیگر بهره ببریم.

وی به مساله اصلاح چارت سازمانی هم اشاره ای کرد و گفت: با وجود اینکه تصمیم بر چابک سازی است و بی گمان جابجایی‌هایی رخ خواهد داد ولی تعدیل نیروی اجباری نخواهیم داشت. در این جابجایی ها هم هیچ گونه افزایش حقوق و مزایا نخواهیم داشت چرا که وضعیت بودجه هیچ تغییری نکرده است.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام در پایان با اشاره به ضرورت کوتاه کردن روند اداری فعالیت ها اضافه کرد: در همه واحدها هرجا که می شود فرایندی را طراحی کرد تا کارها سریعتر و با ارجاعات کمتر صورت پذیرد، این فرایندها ثبت شود تا دفتر فناوری اطلاعات با تولید نرم افزاری در این زمینه، روند اتوماسیون آن را اجرایی کند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱