مدیر جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد:

دوره‌های آنلاین دانش‌آموختگان بین‌الملل آغاز یک حرکت جدید را رقم می‌زند

دوره آنلاین ویژه دانش آموختگان بین الملل 2

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی بر لزوم شناسایی اقتضائات منطقه‌ای دنیا جهت برگزاری دوره‌های مجازی دانش‌افزایی ویژه دانش آموختگان بین الملل جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی در مراسم افتتاحیه نخستین دوره آنلاین دانش‌افزایی ویژه فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموختگان بین‌الملل جامعه‌الزهرا علیهاالسلام که به همت اداره مبلغان و دانش‌آموختگان بین‌الملل و مرکز آموزش مجازی و غیرحضوری ویژه دانش‌آموختگان هندوستان برگزار می‌شود، عنوان کرد: نخستین دوره آموزش از راه دور ویژه دانش‌آموختگان بین‌الملل با موضوع «احکام کابردی» برگزار می‌شود.

لزوم ارتباط با دانش‌آموختگان بین‌الملل جامعه‌الزهرا(س)  

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام ضمن قدردانی از برگزارکنندگان گردهمایی منطقه ای دانش آموختگان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام که در سفر به هندوستان برگزار شد، تصریح کرد: امروز جامعه‌الزهرا علیهاالسلام آغاز یک حرکت جدید را رقم می‌زند و ما امروز یک دوره آموزشی را شروع نمی‌کنیم، بلکه این دوره را یک گام و قدم ابتدایی برای برنامه‌ریزی‌های بعدی می‌دانیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی بیان داشت: مرکز آموزش مجازی و غیرحضوری و اداره مبلغان و دانش‌آموختگان بین‌الملل از امروز باید برای ارتباط با فارغ‌التحصیلان مناطق دیگر دنیا برنامه‌ریزی کنند و با شناسایی اقتضائات منطقه‌ای، دوره‌های مناسب را برای دانش‌آموختگان برگزار کنند.

وی یادآور شد: این دوره به موضوع «احکام کاربردی» اختصاص یافته اما دوره‌های مجازی دانش‌افزایی فقط به این موضوع منحصر نمی‌شوند و دوره‌های بعدی با موضوعات متنوع و کاربردی برنامه‌ریزی و انجام خواهد شد.

احکام شرعی، وظیفه انسان را در تمام زمینه‌های زندگی معین کرده است

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با اشاره به برگزاری دوره احکام کاربردی و اهمیت مسئله احکام شرعی، گفت: در روایتی که در کتاب وسائل الشیعه اثر مرحوم شیخ حرّ عاملی (ره) آمده، از امام صادق علیه‌السلام نقل می‌کند که «حَدیثٌ فی حَلال وَ حَرام تَأخُذُهُ مِنْ صادِق خَیْرٌ مِنَ الدُّنْیا وَ ما فیها مِنْ ذَهَب وَفِضَّة؛ يك حديث درباره حلال و حرام كه از شخصى راستگو فراگيرى، براى تو بهتر از دنيا و زر و سيم‌هاى آن است».

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی ادامه داد: یعنی اگر فردی یک حکم الهی حلال، حرام و واجب را یاد بگیرید بهتر از همه طلا‌ها و نقره هایی است که در دنیا وجود دارد. این تشبیه برای ما است که طلا و نقره را باارزش می‌دانیم و ارزش یک مسئله را بالاتر از اینها می‌داند.

وی اظهار داشت: گاهی عدم رعایت یک حکم شرعی موجب حرمت ابدی بین روابط انسانی می‌شود، گاهی ارتکاب یک عمل در حج موجب بطلان آن حج می‌شود و بر مرد و زن واجب می‌شود که تا سال آینده صبر کند و حج را به جای آورد تا حرمت هایی که در احرام برای او واجب شده برطرف شود.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تأکید کرد: احکام شرعی، وظیفه انسان را در تمام زمینه‌های زندگی معین کرده و کم توجهی به آن می‌تواند مشکل آفرین باشد.

سریع جواب دادن در مسائل شرعی، امتیاز نیست، بلکه دقیق جواب دادن امتیاز است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی اظهار داشت: افرادی که با ما سروکار دارند مرجع دینی خود را انتخاب کردند و ما باید مطابق وظیفه شرعی و مرجع دینی آنان  به آنان پاسخ دهیم؛ بسیاری از احکام بین همه مراجع مشترک است، اما برخی از احکام متفاوت هستند و نباید شائبه‌ای ایجاد شود که ما افراد را به یک سمت و سو هدایت می‌کنیم و یا بنا داریم مسئله را به نحو خاصی پاسخ دهیم.

وی با بیان اینکه ما مقیدیم که به وظیفه شرعی خود عمل کنیم، تصریح کرد: بانوان طلبه در این دوره باید به فتوا به صورت جدی دقت کنند و در بیان احکام نسبت به سؤال کننده دقت لازم را داشته باشند و از تسرع در جواب بپرهیزند.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام عنوان کرد: سریع جواب دادن در مسائل شرعی، امتیاز نیست، بلکه دقیق جواب دادن امتیاز است؛ اگر سؤالی کردند و نمی‌دانستیم با کمال شجاعت بگوییم نمی‌دانیم، اما حکم خدا را به گونه‌ای دیگر بیان نکنیم تا موجب ضمان برای ما در دنیا و آخرت نشود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی خطاب به شرکت کنندگان این دوره که از کشور هندوستان هستند، گفت: شما در کشور بزرگ هندوستان مشغول خدمت به اهل بیت علیهم‌السلام و دین خدا هستید و ما توفیق روزافزون را از خداوند متعال برای شما خواستاریم.

وی تأکید کرد: این وعده خداوند است که فرموده: «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم»، امید است خداوند متعال شما را نصرت دهد، جایگاه شما را تثبیت کند و در دنیا و آخرت، شما را از برکات، رحمات، غفران، رضوان و عنایات و بخشش خود بهره مند کند. بر اساس احادیث، مسئله ای که یاد می‌گیرید برای شما و برای نسل‌های قبل شما ثواب دارد.

گفتنی است؛ نخستین دوره آنلاین دانش‌افزایی ویژه فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموختگان بین‌الملل جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با موضوع «احکام کاربردی» در حال برگزاری است.

در این دوره، صد نفر از فارغ التحصیلان هند ثبت نام کردند و در 10 جلسه از کلاس آنلاین حجت‌الاسلام‌والمسلمین علایی نژاد استاد جامعه‌الزهرا علیهاالسلام بهره‌مند می‌شوند.  

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱