مدیرعامل خبرگزاری حوزه در دیدار با مدیر جامعه الزهرا (س) بیان کرد:

"جریان سازی"، "خبرسازی" و "گفتمان سازی"؛ ‌ سه سیاست رسانه رسمی حوزه

بازدید مدیر جامعه از خبرگزاری حوزه (9)

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری گفت: رویکرد رسانه حوزه این بوده که در حیطه کار رسانه ای، فقط به کار خبری بسنده نکنیم؛ بلکه در کنار فعالیت‌های خبری، رویکردهای جریان سازی، خبرسازی و گفتمان سازی را نیز پیگیر باشیم.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مفید کوهساری در نشست با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود مدنی که در حاشیه بازدید مدیر و مسئولان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از رسانه رسمی حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از رویکردهای اصلی رسانه حوزه‌های علمیه آن است که خبرگزاری حوزه، خبرگزاری تمام حوزه‌های علمیه باشد و تمام اخبار حوزه‌های برادران و خواهران را پوشش داده و فقط معطوف به اخبار ایران نباشد.

وی ابراز داشت:‌ افکار عمومی خارج از کشور، به تقسیم‌بندی‌های حوزوی درونی ما توجهی نداشته و انتظار آنان این است که اگر به خبرگزاری حوزه مراجعه کنند، بتوانند با تمام اضلاع حوزه آشنا شوند.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه خاطرنشان ساخت: رویکرد دوم ما این بوده که در حیطه کار رسانه ای، فقط به کار خبری بسنده نکنیم؛ بلکه در کنار فعالیت‌های خبری، رویکردهای جریان سازی، خبرسازی و گفتمان سازی را نیز پیگیر باشیم؛ لذا کار ما صرفا کار خبری نیست و توجه به ابعاد علمی حوزه نیز داریم تا بتوانیم منعکس نماییم.

مدیرمسئول هفته نامه افق حوزه تصریح کرد: تلقی بیرونی از این خبرگزاری این است که هنگامی که به آن مراجعه می‌کنند، با حوزه‌های علمیه، قدمت و علمیت آن مواجه می‌شوند؛ ‌لذا ما خود را میراث دار امتداد تاریخی ارزشمند از زمان حضور ائمه معصومین علیهم‌السلام تا به امروز می‌دانیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی کوهساری بیان داشت: حوزه‌های علمیه، حوزه‌های دامنه دار و پرسابقه ای بوده که از نظر جغرافیایی محوریت آن جابجا شده و به قم رسیده است.

وی اظهار داشت: ما امتداد کار خود را حوزه علمیه قم نمی بینیم؛ تمام حوزه‌های علمیه، شبکه و هویت واحدی دارند و باید بتوانیم از این مدیریت واحد پرسابقه تمدنی خوب دفاع کنیم؛ اگرچه از این آرمان‌ها فاصله داریم.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه ابراز داشت: رویکرد سوم رسانه رسمی حوزه این است که نسبت حوزه‌های علمیه با انقلاب اسلامی به عنوان پدیده تحول ساز تاریخی، نسبتی شفاف باشد؛ چراکه حوزه‌های علمیه پشتیبان، ناظر، نظریه پرداز و رصدگر نظام انقلاب اسلامی است و تلاش می‌کنیم ارتباط دو سویه را ایجاد نماییم.

مدیرمسئول هفته نامه افق حوزه خاطرنشان ساخت: ما هم باید نسبت به مطالبات از حوزه پاسخگو بوده و هم نسبت به بسیاری از مسائل، مطالبه گر باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی کوهساری تصریح کرد: تقویت نقش حوزه‌های علمیه در عرصه بین الملل در راستای تحولات فکری، معرفتی و فرهنگی از جمله برنامه‌هایی است که در رسانه رسمی حوزه دنبال می‌کنیم.

وی با بیان این مطلب که به دنبال ارتقاء معیارهای فنی و استانداردها در رسانه حوزه هستیم، اظهار داشت: به شهادت کارشناسان امر و برخی از آمارها و تحلیل‌های بیرونی، رتبه خبرگزاری حوزه در میان سایت‌ها و خبرگزاری‌های دینی جایگاه قابل قبولی است وارتقاء قابل توجهی داشته ایم؛ البته هنوز با ایده آل‌ها فاصله داریم.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه ابراز داشت: تقویت ابعاد اجتماعی حوزه‌های علمیه از دیگر فعالیت‌های رسانه رسمی حوزه بوده و تلاش داشتیم به تمام جریان‌های فکری-معرفتی و جریان‌های اجتماعی-سیاسی حوزه‌های علمیه را پوشش دهیم.

مدیرمسئول هفته نامه افق حوزه خاطرنشان ساخت: اهتمام به جایگاه نظام، انقلاب، مراجع عظام تقلید و اندیشه‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب از برنامه‌های محوری رسانه رسمی حوزه است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری تصریح کرد: امروز خبرگزاری حوزه به مرجعیتی دست پیدا کرده است که دغدغه مندان و علاقمندان بسیاری برای دریافت اخبار به این خبرگزاری مراجعه می‌کنند.

وی بیان داشت: یکی از سیاست‌های راهبردی رسانه حوزه این است که نقش حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا علیهاالسلام را برجسته نماید؛ چراکه شاهد خلأ و محرومیتی از جهت تاریخی در این زمینه هستیم و باید جدی تر به این موضوع بپردازیم تا بخشی از کاستی‌های تاریخی جبران شود؛ از جهت دیگر مقوله زنان در جایگاه جمهوری اسلامی از مقوله‌هایی است که در افکار عمومی و بین المللی همراه با سوء برداشت‌ها و تهاجماتی مواجه بوده است؛ لذا تصورات مخشوش و مغلوطی از جایگاه زنان در جمهوری اسلامی وجود دارد که باید درست شود.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه اظهار داشت: اعتقاد داریم دفاع از حوزه‌های علمیه، دفاع از انقلاب و نظام است و در این راستا حرکت می‌کنیم.

مدیرمسئول هفته نامه افق حوزه ابراز داشت: کاراکتر جامعه الزهرا (س) در خارج از ایران، بسیار بالاست و خروجی‌های بسیار مناسبی داشته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی کوهساری در پایان خاطرنشان ساخت: آمادگی داریم محدوده عرضه اخبار فعالیت‌های بانوان را گسترش داده و گزارشات بیشتری را منعکس نماییم.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱