اعتیاد عامل 55 درصد طلاق‌ها در کشور است

شریفی

بر اساس نظرسنجی، نخستین دغدغه 92 درصد مردم ایران مصرف مواد مخدر و اعتیاد است. 55 درصد والدین بعد از 5 سال از اعتیاد فرزندشان مطلع می شوند و عامل 55 درصد طلاق‌ها، 65 درصد همسرآزاری‌ها و 35 درصد فرزندآزاری‌ها در کشور، اعتیاد است.

 

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، ابوالفضل شریفی دبیر شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان قم در گردهمایی مبلغان جامعه الزهرا علیهاالسلام که صبح امروز با عنوان «شمیم حسینی، رسالت زینبی» در تالار بیداری اسلامی این موسسه علمی آموزشی برگزار شد با اشاره به اینکه اعتیاد به مواد مخدر جزو چهار آسیب نخست در جهان است گفت: بر اساس نظرسنجی، نخستین دغدغه 92 درصد مردم ایران مصرف مواد مخدر و اعتیاد است. 55 درصد والدین بعد از 5 سال از اعتیاد فرزندشان مطلع می شوند و عامل 55 درصد طلاق‌ها، 65 درصد همسرآزاری‌ها و 35 درصد فرزندآزاری‌ها در کشور، اعتیاد است.

وی نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در جمعیت فعال کشور را 4/5 درصد عنوان کرد و افزود: بحث زنانه شدن اعتیاد و مصرف مواد مخدر در بین بانوان در چند سال اخیر یک آسیب جدید را ورق زده است و خواهران طلبه می‌توانند با تمسک به آموزه‌های دینی و آگاهی بخشی به جامعه زنان مانع افزایش این آسیب و کنترل آن شوند.

شریفی با اشاره به اهمیت پیشگیری در اعتیاد به مواد مخدر اظهار داشت: پیشگیری سه رکن اساسی دارد؛ شناخت مواد مخدر و علائم و عوارض آن، آموزش مهارت‌های زندگی و فرزندپروری.

وی اضافه کرد: معتقدم برای پیشگیری، نقش آموزش مهارت‌های زندگی و فرزندپروری بسیار بالاست و اگر خانواده‌ها به این دو مساله توجه اساسی داشته باشند نباید نگران اعتیاد فرزندانشان باشند. البته در این زمینه همه نهادهای دگیر از خانواده، مدرسه، گروه های مرجع، مبلغان و ستاد مبارزه با مواد مخدر باید هم افزایی داشته باشند تا بتوانند این آسیب اجتماعی را مهار کنند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱