نشست توجیهی طلاب جدیدالورود جامعه‌الزهرا(س) برگزار شد

نشست توجیهی طلاب جدید الورود

نشست توجیهی طلاب جدیدالورود جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی و حضور طلاب جدیدالورود در سطوح مختلف تحصیلی برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، نشست توجیهی طلاب جدیدالورود جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در سطوح مختلف تحصیلی دو، سه و چهار روز شنبه در تالار بیداری اسلامی برگزار شد.

در این نشست که طلاب به همراه خانواده های خود از استان های مختلف حضور داشتند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به سخنرانی پرداخت و ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت و سوگواری حضرت أباعبدالله الحسین علیه‌السلام و اصحاب باوفای آن حضرت، اظهار داشت: ما درس خواندن و حضور در این مجموعه را استمرار همان رسالتی می‌دانیم که این روزها حضرت زینب علیهاالسلام و اهل بیت علیهم‌السلام در کوفه و شام داشتند و امروز شما وارد کاروانی شدید که پرچم‌دار آن حضرت زینب علیهاالسلام است.

مسیر طلبگی بدون تهجد، شب زنده داری، نماز شب و تضرع طی کردنی نیست.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: هدف ما طی کردن یک مقطع و گرفتن مدرک نیست، طلبه آمده است تا دوره و مسیر طلبگی را بگذراند، تا آخرین نفس عمر خود به آنچه آموخته متعهد شود، تبلیغ و ترویج کند  و رسالت زینبی را به دوش بکشد.

وی با بیان اینکه طلاب جامعه‌الزهرا(س) فاتح قله‌های فضیلت و معنویت باشند، گفت: مسیر طلبگی بدون تهجد، شب زنده داری، نماز شب و تضرع طی کردنی نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی با بیان اینکه ما طلبه ها فقه آل محمد صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم و تحصیل علوم دینی را بر خود واجب می‌دانیم، توصیه کرد: شما بانوان طلبه از امروز به حالات معنوی خود توجه ویژه داشته باشید، به لحظه لحظه عمر خود دقت کنید، به نماز جماعت توجه کنید، زندگی شما هر چه پاک تر باشد، اثر سخن و قلم شما بیشتر خواهد بود.

وی در ادامه بیان اینکه خط قرمز جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، رعایت قوانین و مقررات است، طلاب را به رعایت قوانین و مقررات مجموعه توصیه کرد و با بیان اینکه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با حضور بیش از 26 هزار نفر نیروی فعال جوان فعالیت می‌کند، تصریح کرد: بیش از 18 هزار طلبه در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام مشغول به تحصیل هستند، همچنین چند هزار دانشجو و دانش‌آموز در دانشکده هدی و مجتمع آموزشی تربیتی هدی به تحصیل مشغولند.

وی با اشاره به حضور بیش از هزار کودک در مهد کودک جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، گفت: در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام بیش از هزار طلبه بین الملل از بیش از 50 کشور حضور دارند که اداره چنین مجموعه‌ای، رعایت قوانین و ضوابط را می‌طلبد که امید است با رعایت دقیق قوانین و مقررات سال پرباری را آغاز کنیم.

اجرای طرح آموزش پژوهش‌محور و طرح‌های تبلیغی شمیم و رسالت در جامعه‌الزهرا(س)

در این نشست، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر شهیدی زندی معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه تحصیل معارف دینی، امری مقدس و والاست، عنوان کرد: امروز باید زمینه ای فراهم شود تا همه افراد از اقوام، نژادها و کشورهای مختلف بتوانند در عرصه علوم و معارف دینی تحصیل کنند و به وظیفه دینی خود عمل کنند.

وی تصریح کرد: اگر معارف دینی جامعه اسلامی در حد مورد پذیرش باشد، امید این می‌رود که آن جامعه بالنده‌تر شود و موفقیت‌های بیشتری کسب کند.

معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام توصیه‌هایی به طلاب جدید الورود داشت و گفت: ما برای رسیدن به اوج قله فقاهت و آمادگی کامل در عرصه‌های معارف دینی باید چند کار را مورد توجه دهیم که اولین وظیفه طلبه تبرک به قرآن کریم و توجه به احادیث اهل بیت علیهم‌السلام است.

وی به لزوم توجه طلاب به حقوق خانواده در کنار تحصیل، منظم بودن و برنامه‌ریزی در امر تحصیل، مطالعه درس در طول سال تحصیلی و استفاده از اوقات فراغت از دیگر موارد مورد توجه عنوان کرد و افزود: لازمه ورود به جامعه‌الزهرا علیهاالسلام پذیرش برنامه جمعی و تمرین فعالیت اجتماعی است که در به ویژه در خوابگاه بسیار بروز و ظهور دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی در ادامه به اجرای طرح آموزش پژوهش محور در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و ادامه داد: این طرح از امسال به صورت تدریجی در سطوح مختلف تحصیلی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به توجه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به استعدادهای برتر و نخبگان، به فعالیت‌های مدرسه علمیه کوثر، اداره امور نخبگان و برگزاری مسابقه علمی کوثر اشاره کرد و در ادامه گفت: در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام علاوه بر نظام واحدی، طرح شمیم با همکاری معاونت فرهنگی تبلیغی اجرا می‌شود و مهارت‌های تبلیغی مورد نیاز در اختیار طلاب قرار می‌گیرد، همچنین مشابه طرح شمیم، طرح رسالت ویژه طلاب غیرایرانی اجرا می‌شود.

معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام همچنین به برگزاری دوره‌های مهارتی، پژوهشی، تبلیغی، جلسات درس اخلاق، نشست های بصیرتی و فعالیت های معاونت فرهنگی تبلیغی، معاونت پژوهش و دیگر بخش های جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد.

آغاز طلبگی تولد و زندگی دوباره است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر اخوی، مدیر مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا علیهاالسلام نیز از دیگر سخنرانان این نشست بود که به والدین طلاب توصیه هایی ارائه کرد و اظهار داشت: یکی از فضیلت‌هایی که در روایات برای انسان شمرده شده، اهل علم بودن است و ما این صفت را در دنیای طلبگی مشاهده می‌کنیم.

مدیر مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: رسالت طلبگی رسالت سنگینی است که انبیا و اولیای خدا بر دوش ما گذاشتند، طلبگی شغل نیست بلکه یک وظیفه است و ما در این مسیر مسئولیت‌هایی داریم که باید به آنها عمل کنیم.

وی با بیان اینکه آغاز طلبگی تولد و زندگی دوباره است، تأکید کرد: در مسیر طلبگی، راه سخت و طولانی در پیش داریم و مشکلات و فراز و نشیب‌های زیادی دارد، بنابراین والدین باید با علاقه‌مندی به این مسیر و با صبر، حوصله و سعه صدر یاریگر فرزندان خود در این مسیر باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اخوی در ادامه به فعالیت‌های مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و گفت: این مرکز از سال 93 تا کنون به صورت رسمی و تخصصی فعالیت دارد و در 10  سطح مختلف در حیطه‌های مشاوره‌های اخلاقی اعتقادی، مشاوره آموزشی و تحصیلی، مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره کودک و نوجوان، درمانگری اختلالات، روان‌سنجی، آموزش مهارت‌های زندگی، روانپزشکی و مددکاری، آماده خدمت‌رسانی است.

وی اظهار داشت: طلاب و خانواده‌های آنان برای مشاوره به ویژه مشاوره‌های تحصیلی، ازدواج و خانواده می‌توانند به مرکز مشاوره مراجعه کنند و یا با تماس تلفنی از مشاوره کارشناسان این مرکز بهره مند شوند.

لزوم تکمیل مدارک پذیرش تا 27 شهریور

در پایان مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اباذر عمرانی فر رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در رابطه با تکمیل و روند ثبت نام توصیه‌هایی به طلاب جدیدالورود ارائه کرد.

وی تصریح کرد: کد تحصیلی از طریق پیامک برای طلاب ارسال شده است که تا روز چهارشنبه 27 شهریور فرصت دارند، مدارک مورد نیاز را تکمیل کرده و به اداره سنجش و پذیرش تحویل دهند.

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: امسال نشست توجیهی طلاب جدیدالورود جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در همه مقاطع تحصیلی به صورت منسجم برگزار شده است و طلاب تمام وقت روزانه، تمام وقت خوابگاهی، نیمه وقت صبح و عصر در این نشست حضور دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عمرانی فر به بیان توضیحاتی درباره مقاطع تحصیلی، مدارس علمیه شش گانه و مراکز تخصصی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام پرداخت.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱