ویژه‌نامه روز قدس ره‌نامه شمیم منتشر شد

ره نامه شمیم2

دفتر دوم ره‌نامه شمیم با موضوع روز قدس، نگاهی تاریخی و راهبردی بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسئله فلسطین دارد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، دفتر دوم ره‌نامه شمیم (شبکه مبلغان یاس مطهر) با موضوع روز قدس از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها منتشر شد.

در بخشی از این ویژه نامه آمده است: «اصل ماجرای فلسطین چیست؟ اصل ماجرا این است كه یك عده از یهودیان متنفّذ در دنیا به فكر ایجاد یك كشور مستقل برای یهودی‌ها افتادند. از فكر این‌ها دولت انگلیس استفاده كرد و خواست مشكل خود را حل كند. البته آن‌ها قبلًا به فكر بودند به اوگاندا بروند و آنجا را كشور خودشان قرار دهند. مدّتی به فكر افتادند به طرابلس، مركز كشور لیبی بروند؛ لذا رفتند با ایتالیایی‌ها كه آن وقت طرابلس در دست آن‌ها بود صحبت كردند؛ اما ایتالیایی‌ها به این‌ها جواب رد دادند؛ بالاخره با انگلیسی‌ها كنار آمدند. انگلیسی‌ها آن وقت در خاورمیانه اغراض بسیار مهمِّ استعماری داشتند؛ دیدند خوب است كه این‌ها به این منطقه بیایند. اوّل به عنوان یك اقلیت وارد شوند، بعد بتدریج توسعه پیدا كنند و گوشه‌ای را، آن هم گوشه‌ی حسّاسی را بگیرند چون كشور فلسطین در نقطه‌ی حساسی قرار دارد و دولت تشكیل دهند و جزو متّحدین انگلیس باشند و مانع شوند از اینكه دنیای اسلام بخصوص دنیای عرب در آن منطقه اتّحادی به وجود آورد. رهبر معظم انقلاب، دهم دی ماه 78»

این ویژه نامه نگاهی تاریخی و راهبردی به مساله فلسطین بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی دارد و می کوشد تا ضمن بیان سیر تاریخی این مساله، راهکارهای پیروزی اسلام و مسلمین در آن را نیز بررسی کند.

ویژه نامه روز قدس از مجموعه ره‌نامه شمیم (شبکه مبلغان یاس مطهر) ره توشه‌ای است موضوعی برای مبلغان که در 58 صفحه از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها منتشر شده است.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱