مدیر جامعه‌الزهرا(س) در جلسه توجیهی کاروان هم‌پای قافله:

دل‌های خود را برای بهره مندی از زیارت اربعین آماده کنیم

حجت الاسلام مدنی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی با تصریح بر اینکه دل‌های خود را برای بهره مندی از زیارت اربعین حسینی آماده کنیم، گفت: همه زائران امام حسین علیه‌السلام در یک درجه نیستند، بلکه هر زائری به اندازه معرفت خود بهره می‌برد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی روز دوشنبه در جلسه توجیهی کاروان پیاده روی اربعین هم پای قافله اقتدار زینبی که با حضور اعضای کاروان و مسئولان اجرایی برگزار شد، عنوان کرد: خداوند متعال را شاکریم که توفیق داد در آستان سفر اربعین حسینی قرار بگیریم.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام ابراز کرد: همه شیعیان آرزو دارند که در ایام اربعین کنار قبر شش گوشه حضرت أباعبدالله الحسین علیه‌السلام حضور پیدا کنند، امسال از میان چند صد میلیون شیعه، این قرعه به نام چند میلیون عاشق حسینی افتاده که امید است ما هم برای این سفر معنوی عظیم انتخاب شده باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی یادآور شد: اینجا شکسته دلی می‌خرند و بس، امروز با دلی شکسته برای خود و دیگر زائران امام حسین علیه‌السلام بخواهیم که زیارت اربعین را نصیب ما کند و دل‌های دوستان و خانواده را هم همراه خود ببریم.

وی تصریح کرد: برخی افراد در ایام اربعین حسینی کربلا هستند، اما شاید نتوانند بهره لازم را ببرند، ما در این مسیر باید دل‌ها را آماده کنیم تا حداکثر بهره را از این سفر معنوی داشته باشیم.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اظهار کرد: شما جوانان دل‌های پاکی دارید و خداوند متعال، توبه و دعای جوان را دوست دارد، دل‌های خود را با توبه، استغفار، حلالیت طلبیدن و صله رحم برای این سفر معنوی آماده کنید.

وی با بیان اینکه اقتضائات سفر را باید ملاحظه کنیم، بیان داشت: ما برای این سفر برنامه‌ریزی کردیم، اما امکان ناهماهنگی‌هایی در این سفر وجود دارد و مشکلاتی شاید در این سفر وجود داشته باشد که باید خود را برای این مشکلات احتمالی آماده کنید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی یادآور شد: سال گذشته اعضای کاروان از دو مرز مهران و شلمچه عبور کردند، اما امسال اعضای کاروان از یک مرز عبور می‌کنند و همه در کنار هم خواهیم بود.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در ادامه به اهمیت زیارت اربعین اشاره کرد و افزود: در این سفر معنوی به نظم در کاروان اهمیت دهیم و مراقب باشیم باعث تضییع حق دیگران نشویم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی توصیه کرد: در فرصت‌هایی که پیش می‌آید، استراحت کنید، به تغذیه و سلامت خود اهمیت دهید تا برای پیاده‌روی چند روزه توان داشته باشید.

وی تصریح کرد: همه زائران امام حسین علیه‌السلام از زیارت بهره می‌برند، اما همه در یک درجه نیستند، بلکه هر زائری به اندازه معرفت خود بهره می‌برد، همانطور که امام حسین علیه‌السلام در روایتی فرمودند: «اَلمَعرُوف بِقَدرِ الْمَعرِفَه؛ نیکی و احسان به اندازه معرفت است».

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تأکید کرد: امام حسین علیه‌السلام سفینه النجاه است، اما به ظرفیت انسان‌ها نگاه می‌کند و با توجه به ظرفیت آنان احسان می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی در پایان با بیان اینکه امت اسلامی منتظر دعای زائران اربعین حسینی است، اظهار امیدواری کرد که این سفر معنوی سراسر خیر و برکت و عافیت باشد و همه زائران با دست پر برگردند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱