رونمایی از «پژواک» اپلیکیشن تلفن همراه ارائه محتوا در فضای مجازی

آمره ئی

اپلیکیشن تلفن همراه ارائه محتوا در فضای مجازی با عنوان «پژواک» روز چهارشنبه در نشست بصیرت افزایی طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام رونمایی می شود.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، مهندس حسن آمره‌ئی مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و مسئول کارگروه ارائه محتوا در فضای مجازی در گفتگو با واحد خبر اظهار داشت: با عنایت به سابقه طولانی و نزدیک به 4 دهه فعالیت مجموعه فاخر جامعه الزهرا علیهاالسلام و موفقیت های چشم‌گیر آن، تا کنون هویت مجازی این موسسه رشد متناسب و قابل توجهی نداشته و بهره‌برداری مناسب و به روزی از ظرفیت‌های حضور در فضای مجازی صورت نگرفته است.

وی افزود: برای رفع این کاستی، اقداماتی طی دو سال گذشته انجام شد که مهمترین آنها ایجاد و تولید زیرساخت جدید و داخلی مدیریت پورتال‌ها بود که توانست تعداد زیادی سایت و زیرپورتال را ایجاد و بخش‌های مختلف را وارد فضای اطلاع‌رسانی و انتشار مطالب و تولیدات و فعالیت‌ها کند.

 آمره‌ئی خاطرنشان کرد: در ادامه این مسیر و با توجه به اهمیت ورود به عرصه‌های دقیق‌تر و کاربردی‌تر حوزه فضای مجازی، پروژه حضور در فضای مجازی از طریق گوشی‌های تلفن همراه و ساختارهای ارائه محتوا مبتنی بر گوشی‌های هوشمند که ابزار اصلی و عمده کاربران حوزه فضای مجازی است در دستور کار قرار گرفت و به جهت مدیریت امور، کارگروهی با عنوان «کارگروه ارائه محتوا در فضای مجازی» زیر نظر مدیریت محترم جامعه‌الزهرا علیهاالسلام شکل گرفت و فعالیت خود را آغاز کرد. رویکرد اصلی این کارگروه، شناسایی محتوا، جهت دهی، فرهنگ‌سازی و بسترسازی حضور محتوایی در فضای مجازی جهت بهره‌گیری از ظرفیت‌های این حوزه است که بتوان فعالیت‌ها، محصولات و دستاوردهای این موسسه را با توجه به نیاز مخاطبان و با افزایش ضریب تاثیرگذاری و گسترش دامنه مخاطبان در فضای مجازی منتشر کرد.

وی ساختار کارگروه را کاملا فرابخشی عنوان کرد و بیان داشت: اعضای این کارگروه با دعوت از تمامی بخش‌های تمرکز محتوا در جامعه شکل گرفت و با رویکردی کاملا جهادی و وظیفه محور، با تشکیل جلسات منظم و کارشناسی موضوعات مختلف، به بررسی ابعاد فعالیت در حوزه فضای مجازی پرداخت.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات ادامه داد: تولید زیرساخت و اپلیکیشن ارائه محتوا در فضای مجازی با نام «پژواک»، نتیجه چند ماه فعالیت و تلاش کارگروه است که وظیفه مدیریت و انتشار محتوا در تمامی بخش‌های جامعه الزهراء (سلام الله علیها) را برعهده دارد.

وی اضافه کرد: طراحی پژواک به گونه‌ای است که می‌تواند فعالیت، محصولات و حضور تمامی بخش‌های جامعه را در درون خود جای داده و با ساختارهای مختلف تعریف شده در فضای مجازی به انتشار محتوا بپردازد. بخش‌های ایفاکننده نقش محتوایی می‌توانند تمامی کنشگران فعالیت‌ها در جامعه الزهرا و حتی مخاطبان بیرون از این مجموعه همچون واحدهای سازمانی، طلاب، اساتید، انجمن‌های علمی، تشکل‌ها، پژوهشگران، مبلغان، فارغ‌التحصیلان و فعالان فضای مجازی باشند.

آمره‌ئی با اشاره به همزمانی انتشار نسخه اول پژواک با ایام اربعین سید و سالار شهیدان بیان داشت: محتوای مرتبط با اربعین زینت بخش نسخه اول این زیرساخت است که محتوای آن، تحت پرچم «پژواک اربعین» و با  همت بخش های مختلف جامعه، گردآوری و تدوین شده است که از بخش های شاخص آن می توان به فلسفه اربعین، مهدویت و اربعین، جریان شناسی در اربعین، خانواده و اربعین، معنویت و اربعین، سخن بزرگان، کوله‌بار سفر، ادعیه و زیارات، آیات و روایات، آداب و احکام، گالری فیلم، صوت و تصویر، دلنوشته‌ها، کودکانه‌ها و لحظات اربعینی من اشاره کرد.

وی با تاکید بر جهادی بودن حرکت کارگروه در فضای مجازی از اعضای این کارگروه آقایان گنجعلی، حاجی زاده و آقاجانی و خانم‌ها مریم اسماعیلی، طالبیان، احسانی، صافی و ازناوی و همچنین از زحمات آقایان مهندس مرادی و احمدیان در تیم فنی و خانم‌ها حضرتی و خاکباز در خصوص جمع‌آوری محتوای اربعین قدردانی کرد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات در پایان از همه بخش‌های مختلف جامعه الزهرا علیهاالسلام، تشکل‌ها و کنشگران خواست تا از ظرفیت پژواک جهت مدیریت و فراوری محتواهای تولیدی خود استفاده کرده و با ورود، تعامل و هم افزایی در این حرکت جدید، از فرصت فوق العاده فضای مجازی نهایت بهره را ببرند.

گفتنی است، «پژواک» اپلیکیشن تلفن همراه ارائه محتوا در فضای مجازی روز چهارشنبه ساعت 11 تا 12 در نشست بصیرت افزایی طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام رونمایی می‌شود.

علاقه مندان می توانند این اپلیکیشن را از اینجا دریافت کنند.

پژواک

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱