با حضور آیت‌الله مقتدایی؛

آیین رونمایی از 12 کتاب تألیفی و تدوینی جامعه الزهرا برگزار شد

رونمایی از کتاب 3

آیین رونمایی از 12 کتاب تألیفی و تدوینی جامعه الزهرا علیهاالسلام با حضور آیت‌الله مقتدایی در این موسسه علمی آموزشی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، آیین رونمایی از 12 کتاب تألیفی و تدوینی جامعه الزهرا علیهاالسلام امروز چهارشنبه 29 آبان در تالار بیداری اسلامی برگزار شد.

در این مراسم، آیت‌الله مقتدایی، رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمین حصاری، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران، علما و فضلای حوزه‌های علمیه حضور داشتند.

راه اندازی هشت گروه علمی تدوین در جامعه الزهرا

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا حبیبی مسئول دفتر تدوین متون و منابع درسی جامعه الزهرا علیهاالسلام به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مجموعه پرداخت و افزود: فعالیت‌های این دفتر در سه محور کلی دسته بندی می شود، از جمله راه اندازی گروه‌های عملی تدوین که تاکنون هشت گروه علمی تدوین تشکیل شده است.

وی افزود: تألیف و تدوین کتاب‌های درسی از جمله فعالیت‌های این دفتر است، همچنین برگزاری کارگاه‌های تخصصی تربیت تدوینگر متون درسی از دیگر فعالیت‌های این دفتر بود که امسال 30 کارشناس تدوینگر متون درسی در سطح سه و چهار موفق به گذراندن این دوره شدند.

مهم ترین شاخصه دین اسلام، معرفت و بصیرت است

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی با موضوع «انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های علمی در حوزه و علوم اسلامی» به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: در برخی مکاتب و ادیان، شاخصه مهم برای یک انسان مؤمن، اطاعت و در برخی ادیان، محبت است، اما در دین اسلام شاخصه اصلی معرفت و بصیرت است.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: اگر چه اطاعت و محبت از جمله رکن‌های اساسی در اسلام است اما مهمترین شاخص معرفت و بصیرت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی تأکید کرد: اگر دین مبین اسلام می‌خواست در جامعه امتداد واقعی داشته باشد و در جوامع اسلامی ظهور پیدا کند، باید جوامع اسلامی پیشرفته ترین جوامع می‌بودند.

وی با بیان اینکه امت اسلامی باید بر بالاترین کرسی دانش در جهان حکومت می‌کرد، گفت: امروز ما از نظر تولید علم در مسابقه پرسرعت و نفسگیری حضور داریم، نظام آموزشی و پژوهشی دنیای استکباری در مسیر غلط خود با سرعت وحشتناکی حرکت می‌کنند و ما برای رقابت با آن باید بر تلاش و فعالیت‌های خود بیفزاییم.

 مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه امروز آمریکا پذیرفته که هماوردی غیر از ایران ندارد، ابراز کرد: امروز گفتمان انقلاب اسلامی در مقابل تنها گفتمان دنیا یعنی گفتمان سرمایه داری غرب قرار گرفته است و برای مقابله با آن باید تلاش کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی در ادامه به فعالیت‌های جامعه الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و افزود: در معاونت آموزش جامعه الزهرا علیهاالسلام، 20 رشته جدید را مصوب و یا تدوین کردیم و برای تصویب به شورای عالی سیاستگذاری فرستادیم.

وی اضافه کرد: هم اکنون یک نشریه علمی پژوهشی و دو نشریه در حال دریافت مجوز با درجه پژوهشی داریم؛ همچنین 16 نشریه علمی تخصصی داخلی راه اندازی شده است، همچنین از سال 96 تا کنون 60 کتاب توسط انتشارات جامعه الزهرا علیهاالسلام به چاپ رسیده است.

رونمایی از 12 کتاب تألیفی و تدوینی جامعه الزهرا

در ادامه، 12 کتاب تألیفی و تدوینی جامعه الزهرا علیهاالسلام با حضور آیت‌الله مقتدایی، رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام، حجت‌الاسلام والمسلمین حصاری، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران، خانم حقانی معاون پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام و حجت‌الاسلام والمسلمین حبیبی مسئول دفتر تدوین متون و منابع درسی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام رونمایی شدند.

کتاب‌های رونمایی شده در این مراسم شامل «اصول فقه (1)/ تدوین کتاب اصول فقه/ تالیف محمدرضا مظفر/ تدوین: مریم مشایخی»، «اصول فقه(3) تدوین کتاب اصول الفقه/ تالیف محمد رضا مظفر/ تدوین: خدیجه حسین زاده»، «حلقه ثالثه / تالیف سید محمدباقر صدر/ تدوین: محمد انصاری»، «فقه استدلالی(4)/  تدوین کتاب دروس التمهیدیه فی الفقه الاستدلالی/ تالیف محمد باقر ایروانی/ تدوین: فاطمه حسن خانی» و «زن و خانواده در قرآن/  تدوین گزیده از تفسیر المیزان تالیف سید محمد حسین طباطبائی/ تدوین: خدیجه کریمی» بودند.

همچنین هفت کتاب تألیفی در این آیین رونمایی شدند که عبارتند از: «کتاب اخلاق و آداب تعلیم و تعلم/ مؤلف: میثم قاسمی»، «کتاب امامت در قران با تاکید بر آرائ علامه طباطبائی/ مؤلف: مسعود تاج  آبادی»، «کتاب در آمدی بر علم اخلاق/ مؤلف: حمید رضا حق شناس، رضا حبیبی»، «کتاب درسنامه آیات الاحکام/ مولف: غلام‌حسن حیدری/ تدوین: اقدس رحیمی»، «کتاب زن در ادیان/ مؤلف: علی غلامی درگاه»، «مجموعه مقالات نقد و ارزیابی کتاب درسی/ جمعی از نویسندگان زیر نظر رضا حبیبی» و «کتاب نحو تکمیلی/مؤلف: سیدمحمود طیب حسینی / تدوین: اقدس رحیمی».

این کتب در رشته‌های مختلف به منظور استفاده طلاب و اساتید توسط انتشارات جامعه الزهرا علیهاالسلام و به همت دفتر تدوین متون درسی جامعه الزهرا علیهاالسلام در پاییز 98 به مرحله چاپ و انتشار رسید.

اختتامیه دوره‌های تربیت تدوینگر متون درسی

در ادامه این مراسم، حکم مدیریت به مدیران گروه‌های علمی تدوین ارائه شد و هشت نفر از اساتید جامعه الزهرا علیهاالسلام به عنوان مدیران گروه‌های علمی تدوین حکم دریافت کردند تا به صورت رسمی فعالیت خود را ادامه دهند.

همچنین مراسم اختتامیه دوره‌های تربیت تدوینگر متون درسی برگزار شد و 30 نفر از بانوان طلبه سطح سه و چهار که به عنوان کارشناس تربیت تدوینگر این دوره را با موفقیت به پایان رساندند، گواهی پایان دوره دریافت کردند.

 

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱