در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم؛

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از غرفه جامعه‌الزهرا(س) بازدید کرد

نمایشگاه قرآن

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از غرفه جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته از غرفه‌های بخش حوزوی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بازدید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از غرفه جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در این نمایشگاه بازدید کرد و با دستاوردهای قرآنی این مؤسسه علمی حوزوی آشنا شد.

در جریان این بازدید، سرکار خانم مالمیر، مسئول غرفه جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) به ارائه گزارشی از فعالیت‌های قرآنی این مؤسسه علمی حوزوی پرداخت.

مسئول غرفه جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) به حضور کارشناسان این مجموعه در میزهای مشاوره قرآنی، میز پاسخ به سؤالات شرعی و شبهات و میز هدایت تحصیلی اشاره و فعالیت‌های اداره پاسخ به سؤالات دینی و شبهات جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) را تشریح کرد.

مالمیر در ادامه به معرفی و دستاوردهای پژوهشی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) از جمله منشورات این مؤسسه، چکیده پایان‌نامه‌های برتر در جشنواره‌های مختلف، عنوان پایان‌نامه‌های قرآنی بانوان طلبه به زبان فارسی و عربی، کتب منتشر شده توسط اساتید و پژوهشگران و همچنین مقالات برتر این مجموعه پرداخت.

وی همچنین به فعالیت‌های مهدکودک شکوفه‌های بهار جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) که در این نمایشگاه حضور داشت، اشاره کرد؛ همچنین فعالیت‌های جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در ارائه خدمات به طلاب غیرایرانی از جمله فعالیت مرکز آموزش دوره‌های کوتاه مدت تشریح شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این بازدید، ضمن تقدیر از فعالیت‌های بخش حوزوی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، تصریح کرد: از آنجایی که حوزه‌های علمیه از جمله مراکز اصلی قرآن پژوهی و قرآن گستری در طول تاریخ بودند، انتظار می‌رود به عنوان کانون معرفت‌شناسی دینی به  تبلیغ معارف قرآنی بپردازند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در گذشته حوزه‌ها در بخش موضوعات قرآنی قلمروهای محدود تری نسبت به امروز داشتند، افزود: درارتباط با  قالب‌ها و ابزارهایی که می‌توانند پیام‌های قرآنی را منتقل کنند در حوزه‌های علمیه تلاش‌های گسترده تری دیده می‌شود.

صالحی تصریح کرد: نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم فرصتی است برای اینکه فعالیت‌های قرآن‌پژوهی و معارف قرآن‌گستری حوزه‌های علمیه در یک جا دیده شود و این امر، فرصت قابل توجهی برای حوزه‌های علمیه است.

وی در ادامه حضور کارشناسان مشاوره در بخش حوزوی را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: حضور کارشناسان دینی در این نمایشگاه سبب می‌شود تا مراجعه کنندگان از منظر قرآن به پاسخ سؤالات و دغدغه‌های خود برسند و این کار بسیار قابل تحسین است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه قرآن کریم، معارف بی پایانی دارد، تأکید کرد: ما راه طولانی را در این مسیر در پیش داریم که امید است با همت قرآن‌پژوهان حوزوی، مسیر تکامل را بیش از پیش طی کنیم.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱