جامعه الزهرا(س) سوگوار رحلت حضرت معصومه(س)

حضرت معصومه

همزمان با رحلت حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام، مراسم سوگواری متعددی در بخش‌های مختلف جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، همزمان با رحلت حضرت معصومه علیهاالسلام، مراسم متعددی روز شنبه 16 آذر  به همت اداره کل امور فرهنگی در آموزشگاه امام رضا علیه‌السلام و حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

در آغاز روز کاری، مراسم عزاداری ویژه کارمندان و اساتید با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید حسین شفیعی دارابی از ساعت 7 تا 8 در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی دارابی ضمن عرض تسلیت به مناسبت حادثه غمبار رحلت حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام، عنوان کرد: مطالب زیادی پیرامون این حادثه مطرح شده که دو نکته قابل تأمل است از جمله، علت سنگین بودن حادثه غمبار رحلت یا شهادت حضرت که از سه جهت قابل بررسی است.

وی افزود: این واقعه در سنین جوانی حضرت بوده و حضرت 28 ساله بودند و جهت دیگر این که حضرت در شهر غریب و دور از خانواده رحلت فرمودند و طبق نقلی این بانوی گرامی، مسموم و شهید شدند، برخی هم معتقدند که همراهان و جمع زیادی از خویشان و برادر ایشان در ساوه به شهادت رسیدند و سنگینی غم این ماجرا منجر به بیماری و فوت ایشان شد.

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: نکته دوم درباره رحلت این بانوی بزرگوار، رسالت ما در قبال این حادثه است که کوچکترین آن گرامیداشت این واقعه و بزرگداشت و تکریم آن حضرت است، مهمترین وظیفه ما شناسایی حضرت و  کارکردها و جایگاه و منزلت ایشان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی دارابی، فرازهای زیارتنامه حضرت معصومه علیهاالسلام را مورد توجه قرار داد و گفت: این زیارتنامه مأثور است و و بیش از 10 درخواست در این زیارت نامه مطرح شده که باید مورد توجه ما قرار گیرد.

در سالروز رحلت حضرت معصومه علیهاالسلام، طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام در دو نوبت صبح و عصر در مراسم عزاداری که در آموزشگاه امام رضا علیه‌السلام برگزار شد، حضور یافتند و این روز را به حضرت ولیّ عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف تسلیت گفتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحمتی و خانم مریدیان مداحان اهل بیت علیهم‌السلام در برنامه‌های مختلف با مرثیه سرایی به ذکر مصیبت اهل بیت علیهم‌السلام پرداختند.

در این برنامه‌ها، ایستگاه‌های صلواتی با پذیرایی چای و دمنوش همراه با پخش کلیپ های صوتی از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی راه اندازی شد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱