فراخوان حضور در رویداد هنری «هفته هنر مقاومت» به مناسبت شهادت سردار سلیمانی

هفته هنر مقاومت

به مناسبت شهادت سردار سلیمانی و همرزمان شهیدش، رویداد چندجانبه هنری با عنوان «هفته هنر مقاومت» شامل نمایش فیلم ۲۳ نفر با حضور عوامل فیلم، برگزاری کارگاه هنری تجسمی و خوشنویسی با عنوان نقش نگین سلیمانی؛ مشق مقاومت، شب شعر و خاطره و آیین کتابخوانی برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، به مناسبت شهادت سردار پرافتخار جهان اسلام، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس و یاران شهیدشان، یک رویداد چندجانبه هنری تحت عنوان «هفته هنر مقاومت» از سوی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می‌شود .

در این برنامه‌ها تلاش می‌شود تا مخاطبان با فرهنگ حماسه و شهادت بیشتر آشنا شده و ابعاد این فرهنگ به‌صورت موثر و تفصیلی در لایه‌های مختلف «طلاب و فضلای حوزه»، «وابستگان، خانواده‌ها و خویشاوندان طلاب» و «عموم مردم شهر خون و قیام قم و بویژه جوانان عزیز» و سایر مخاطبانی که از این رویداد در سطح عمومی بهره‌مند خواهند شد، گسترش پیدا کند.

* آشناسازی جامعه با سبک زندگی سردار آسمانی شهید سلیمانی از طریق هنر

از دیگر اهداف برگزاری این رویداد، این است که مخاطبان با خصلت‌ها و ویژگی‌های شخصیتی این سرداران جهان اسلام آشنا شوند و از جهت اخلاق، رفتار و سبک زندگی در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی الگو پردازی و اسوه سازی صورت بگیرد تا نسل‌های جدید بتوانند در مغناطیس وجود نورانی سردار شهید سلیمانی به دنبال الگوهای رفتار و سبک زندگی و منش جهادی باشند.

ایجاد فضای گفتمانی مقاومت و استکبارستیزی که گاهی به هر ترتیب به دلیل مشکلاتی که پیش می‌آید، شاید این گفتمان به محاق برود و تضعیف شود و نیاز دارد که روح جدیدی در آن دمیده شده و از چهره تابناکش زنگارزدایی شود، از دیگر اهدافی است که رویداد هفته هنر مقاومت دفتر تبلیغات اسلامی دنبال می‌کند.

*نمایش فیلم ۲۳ نفر با حضور عوامل فیلم
فیلم سینمایی «۲۳ نفر» روز یکشنبه ۲۳ دی بعد از نماز مغرب و عشاء برای عموم اکران می‌شود و علاقه مندان می‌توانند از طریق سایت اشراق به نشانی http://eshragh.ir/ نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
بعد از نمایش این فیلم نیز، جلسه ای با عوامل سازنده درباره فیلم، دفاع مقدس و فرهنگ و هنر مقاومت برگزار خواهد شد.

*کارگاه هنری تجسمی و خوشنویسی با عنوان نقش نگین سلیمانی؛ مشق مقاومت
در دومین روز از هفته هنر مقاومت دفتر تبلیغات اسلامی، رویداد هنری "کارگاه هنرهای تجسمی و خوشنویسی" عصر دوشنبه از ساعت ۱۵ در نگارستان اشراق واقع در ابتدای خیابان شهدا شکل خواهد گرفت و اساتید و هنرجویان رشته‌های خوشنویسی، خطاطی، نقاشی، تصویرسازی و معرق به آفرینش و تولید آثار هنری با موضوع "مقاومت و شهدای جنایت اخیر رژیم تروریستی آمریکا" خواهند پرداخت.

*شب شعر و خاطره با حضور اساتید برجسته شعر مقاومت
در سومین روز از هفته مقاومت "آیین شب شعر و خاطره" برگزار می‌شود که برنامه‌های متنوعی برای این شب در نظر گرفته شده است که از اکران فیلم مستند کوتاهی در خصوص هنر و شعر مقاومت تا اجرای سرود حماسی و سخنرانی را شامل می‌شود.
همچنین شاعران آئینی، حماسی و مقاومت، همچون علی موسوی گرمارودی، محمد علی مجاهدی، مرتضی امیری اسفندقه، سعید بیابانکی و جمعی از شعرای طراز اول فاضل و حوزوی نیز در این مراسم حضور خواهند داشت که شعر خواهند خواند و البته شاعران غیرفارسی زبانی از عراق و پاکستان هم به زبان‌های عربی و اردو، شعرشان را به ساحت این شهیدان بزرگوار تقدیم خواهند کرد.
مرثیه سرایی حجت الاسلام والمسلمین میرزامحمدی هم از جمله دیگر برنامه‌های این آیین است که اجرای آن را نجم الدین شریعتی برعهده دارد که روز سه شنبه ۲۴ دی ماه از ساعت ۱۸ در مرکز همایش‌های غدیر قم واقع در خیابان معلم برگزار می‌شود.

*معرفی کتاب برگزیده مقاومت
رویداد "آیین کتابخوانی" نیز در چهارمین روز هفته هنر مقاومت دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود که کتاب برگزیده مقاومت در این آیین معرفی و مورد بررسی و تحلیل قرار خواهد گرفت که علاقه مندان جهت شرکت در این رویداد نیز می‌توانند روز پنج شنبه ۲۶ دی ماه ساعت ۱۵ به نگارستان اشراق واقع در خیابان شهدا مراجعه کنند.

هفته هنر مقاومت

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱