با حضور طلاب و دانشجویان خوابگاهی برگزار شد؛

مراسم هفتمین روز شهادت سردار سلیمانی در جامعه الزهرا (س)

ایمانی مقدم

مراسم هفتمین روز شهادت سردار سلیمانی با حضور بانوان طلبه ایرانی و بین الملل و دانشجویان خوابگاه جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد و حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی به سؤالات طلاب پیرامون حوادث اخیر پاسخ گفت.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، مراسم هفتمین روز شهادت سردار سلیمانی و همرزمانش روز سه شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء از سوی واحد فرهنگی خوابگاه حضرت خدیجه علیهاالسلام و با حضور طلاب ایرانی و بین الملل و دانشجویان خوابگاهی در سالن نمازخانه خوابگاه برگزار شد.

هدف از برگزاری این برنامه، ارتقای سطح هوشیاری طلاب در زمینه حوادث اخیر و توطئه های دشمن بزرگ اسلام آمریکا و همچنین تکریم شعائر اسلامی به مناسبت سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا ایمانی مقدم که به عنوان سخنران در مراسم حضور داشت، عنوان کرد: با توجه به تعطیلات بین دو ترم و عزیمت تمامی طلاب ایرانی و گروهی از طلاب بین‌الملل به آغوش گرم خانواده، هر طلبه می‌تواند مبلغی برای خانواده خود باشد، لذا این برنامه کمک بزرگی جهت روشنگری آنها در خصوص حوادث اخیر دارد.

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام با اشاره به اینکه حضرت زهرا علیهاالسلام همه مقامات و درجات معنوی را به واسطه ایمان و تقوای الهی کسب کردند، افزود: درجات و مقامات ایشان به واسطه فرزند رسول الله بودن و یا همسر امیرالمومنین علیه‌السلام بودن نیست بلکه آن حضرت قبل از اینکه مادر 11 امام معصوم باشند، خودشان حضرت زهرا علیهاالسلام بودند .

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی مقدم با اشاره به اینکه نسل پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم به واسطه حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها باقی ماند، تصریح کرد: آن حضرت آنقدر به درگاه خداوند عبادت می‌کردند که پاهای مبارکشان ورم می‌کرد.

وی با اشاره به زیارتنامه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، بیان کرد: حضرت زهرا علیهاالسلام حجت همه اهل بیت علیهم‌السلام هستند،چنانچه امام صادق علیه السلام در ابتدای زیارتنامه حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها ایشان را با نام فردی که امتحان شدند، می خوانند و این یعنی مادر سادات در همه امتحانات سربلند بودند.

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام با اشاره به اینکه در آخرالزمان، نگهداری ایمان مانند نگهداری آتش سرخ در کف دست است، گفت: شرایطی که در جامعه ما پیش آمد، نشان‌دهنده امتحان سخت خداوند است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی مقدم ادامه داد: خداوند در سوره انسان می‌فرمایند که انسان‌ها برای امتحان کردن آفریده شدند، بنابراین نباید دعا کرد که خدایا من را امتحان نکن، بلکه باید د عا کرد خدایا ما را طوری امتحان نکن که به گمراهی کشیده شویم.

وی با اشاره به جایگاه شهید از نظر دین اسلام و شهادت سردار سلیمانی و همرزمانش، تصریح کرد: در این حوادث اخیر هر چه دیدیم شکوه بود و عظمت؛ اینها همه برای جمهوری اسلامی افتخار بود و بعد سیلی که توسط جمهوری اسلامی به آمریکا زده شد، دل‌ها را شاد کرد.

در این مراسم، سؤالاتی از سوی طلاب درباره حوادث اخیر به ویژه سقوط هواپیمای اوکراینی مطرح شد که حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی مقدم ضمن عرض تسلیت بدین مناسبت، به روشنگری این حوادث پرداخت.

در حاشیه این برنامه به مناسبت هفتمین روز شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و دیگر شهدا قرائت دعای توسل همراه با مرثیه خوانی توسط مداح و ذاکر اهل بیت علیهم السلام برگزار شد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱