با حضور اندیشمندان جهان اسلام برگزار می‌شود؛

چهار کمیسیون تخصصی در همایش بین‌المللی «نظریه انتظار در اندیشه حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای»

همایش نظریه انتظار در اندیشه حضرت آیت الله خامنه ای

همایش بین‌المللی «نظریه انتظار در اندیشه حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» با سخنرانی آیت‌الله امامی کاشانی و تشکیل چهار کمیسیون تخصصی با حضور پژوهشگران و اندیشمندان روز پنجشنبه در قم برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، همایش بین‌المللی «نظریه انتظار در اندیشه حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی» از سوی پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و با همکاری نهادهای علمی و حوزوی از جمله جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود.

در این همایش، مباحث مرتبط با مسئله انتظار از جمله مبانی و ابعاد نظریه انتظار، مفهوم و چیستی نظریه‌پردازی در حوزه انتظار، ابعاد نظریه انتظار، ویژگی‌ها و شاخصه‌های جامعه منتظر، وظایف و کارکردهای جامعه منتظر، راهکارهای تحقق جامعه منتظر، آسیب‌شناسی انتظار و جامعه منتظر و جامعه موعود و منتظَر در اندیشه حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدظله العالی تبیین می‌شوند.

این همایش روز پنجشنبه ۳  بهمن در دو نوبت صبح ساعت 8:30 تا 14 و عصر ساعت 15 تا 17 با سخنرانی حضرت آیت‌الله محمد امامی کاشانی در تالار شیخ طوسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی واقع در قم، خیابان معلم برگزار می‌شود.

در این همایش، چهار کمیسون تخصصی با عناوین «مفاهیم و مبانی نظریه انتظار»، «جامعه منتظر؛ وظایف، شاخصه ها وکارکردها»، «جامعه متظر؛ راهبردها و آسیب‌ها» و «نظریه انتظار و تمدن‌سازی نوین اسلامی» به صورت همزمان از ساعت 10 تا 12 و 12:45 تا 14 تشکیل می‌شود.

سرکار خانم معصومه بهرامی از اساتید جامعه الزهرا علیهاالسلام در کمیسیون مفاهیم و مبانی نظریه انتظار، مقاله‌ای با عنوان «مؤلفه‌های انسانی جامعه منتظر در قرآن با تأکید بر بیانات حضرت آیت الله خامنه ای مدظله‌العالی» را ارائه می‌دهد.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱