پیام تسلیت مدیر جامعه الزهرا (س) در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین خسروشاهی

حجت الاسلام خسروشاهی

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی در پیامی درگذشت عالم مجاهد مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سیّدهادی خسروشاهی را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی، مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام در پی درگذشت عالم ربانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خسروشاهی به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

امام علی علیه‌السلام: اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء الی یوم القیامه (بحارالانوار ج۲ ص ۴۳).

 ارتحال عالم ربانی حجت الاسلام والمسلمین سیدهادی خسروشاهی را که عمر خود را در راه نشر معارف اهل بیت علیهم‌السلام و وحدت امت اسلامی سپری کرد به رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی، مراجع تقلید، بیت‌ شریف، بازماندگان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند منان برای آن عالم وارسته علو درجات و رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر فراوان مسئلت دارم.

سید محمود مدنی

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام».

حجت‌الاسلام سید هادی خسروشاهی، در سال 1317 ش در تبریز به دنیا آمد. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نخست به مدت دو سال نماینده آیت الله خمینی در وزارت ارشاد اسلامی بود. آن‌گاه به سفارت ایران در واتیکان انتخاب شد و مدت پنج سال درخارج از ایران به فعالیت پرداخت.

تأسیس مرکز «فرهنگی اسلامی اروپا» در رم و تاسیس ماه نامه‌ای به زبان انگلیسی «انکوائری» و هفته نامه «العالم» به زبان عربی در لندن- با همکاری وزارت ارشاد اسلامی ایران - از آثار این دوران است.

در ایتالیا، علاوه بر چاپ و نشر ترجمه قرآن مجید و نهج‌البلاغه به زبان ایتالیایی و نشر ماه‌نامه‌ای به نام جهان نو- به زبان ایتالیایی- جمعا در مدت پنج سال، 162 نوع کتاب و نشریه به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی، ایتالیایی و فرانسوی منتشر نمود که در سراسر جهان توزیع شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروشاهی مدت سه سال هم رئیس نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در مصر (قاهره) بود و در سال 1382 ش به ایران مراجعت کرد و به عنوان مشاور وزیر در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی به تحقیق و بررسی پرداخت.

دریافت تصویر پیام

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱