معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا (س):

بیش از 1100 طلبه جامعه الزهرا(س) در حال تدوین پایان نامه و رساله علمی هستند

سجودی1

حجت‌الاسلام والمسلمین سجودی با بیان اینکه بیش از 50 طلبه سطح سه و چهار جامعه الزهرا علیهاالسلام در زمستان 98 از پایان نامه و رساله علمی خود دفاع کردند، گفت: در حال حاضر، بیش از 1100 نفر از طلاب سطح سه و چهار در 23 رشته تحصیلی در حال تدوین پایان نامه و رساله علمی هستند.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی سجودی روز یکشنبه در گفتگو با واحد خبر، با اشاره به تدوین پایان نامه‌های طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام در مقاطع تحصیلی سطح سه و چهار، اظهار داشت: نخستین جلسه دفاعیه پایان نامه سطح سه جامعه الزهرا علیهاالسلام در رشته تحصیلی «فلسفه اسلامی»، سال 1378 انجام شد و برگزاری جلسات دفاعیه از پایان نامه‌های سطح سه و چهار تاکنون ادامه دارد.

معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: تدوین پایان‌نامه یا رساله علمی، آخرین مرحله تحصیلی دوره آموزشی پژوهشی تحصیلات تکمیلی است و طلاب در موضوعی مرتبط با رشته و گرایش تحصیلی خود و با نظارت استاد راهنما و استاد مشاور به تحقیق و پژوهش پرداخته و از اثر مکتوب خود دفاع کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سجودی بیان داشت: در سال 1395 جهت جهت تسریع و سهولت انجام مراحل اداری تدوین پایان نامه یا رساله علمی از درخواست شروع تا تشکیل جلسه دفاعیه، سامانه پایان نامه راه اندازی شد.

وی ادامه داد: طلاب سطح ۳ پس از گذراندن حداقل ۶۰ و حداکثر ۷۵ درصد واحدهای درسی و طلاب سطح ۴ پس از گذراندن حداقل ۲۰ و حداکثر ۳۰  واحد درسی، موضوع پایان‌نامه یا رساله علمی و طرح تفصیلی آن را به تصویب کمیته پایان‌نامه‌ گروه علمی مربوط می‌رسانند.

معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: تا کنون هزار و 649 پایان نامه در جامعه الزهرا علیهاالسلام دفاع شده و در بین رشته‌ها بیشترین آمار دفاعیه از پایان‌نامه‌ها مربوط به رشته «تفسیر و علوم قرآن» است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سجودی افزود: در حال حاضر نیز بیش از 1100 نفر از طلاب سطح سه و چهار در 23 رشته تحصیلی در حال تدوین پایان نامه و رساله علمی هستند.

وی با اشاره به اینکه در سه ماه زمستان 98، بیش از 50 پایان نامه و رساله علمی دفاع شده است، گفت: در مقطع تحصیلی سطح سه، 27 پایان نامه در رشته تفسیر و علوم قرآن، 8 پایان نامه در رشته فقه و اصول، 4 پایان نامه در رشته تبلیغ با گرایش حج، 4 پایان نامه در رشته تعلیم و تربیت اسلامی، 3 پایان نامه در رشته فلسفه اسلامی و یک پایان نامه در رشته کلام اسلامی دفاع شده است.

معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: در مقطع تحصیلی سطح چهار، دو رساله علمی در رشته اسلام شناسی (بین الملل)، یک رساله علمی در رشته تفسیر و علوم قرآن و یک رساله علمی در رشته فقه و اصول همگی با درجه عالی دفاع شدند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین سجودی اضافه کرد: پایان نامه‌های سطح3 نیز، از مجموع 47 پایان نامه دفاع شده، 33 پایان نامه با درجه عالی و 14 پایان نامه با درجه خوب دفاع شده اند.

وی بیان داشت: پایان نامه‌های دفاع شده بعد از انجام اصلاحات نهایی در کتابخانه جامعه الزهرا علیهاالسلام نگهداری شده و در دسترس طلاب و پژوهشگران قرار می‌گیرد؛ همچنین چکیده پایان نامه‌های برتر، به صورت جداگانه منتشر می‌شود.

معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: برخی از پایان نامه ها و رساله های علمی قابلیت چاپ به عنوان کتاب را دارند که به معاونت پژوهش معرفی می شوند و در صورت تأیید شورای نشر در نوبت چاپ قرار می‌گیرند.

 دریافت تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱