مدیرکل امور اداری و منابع انسانی توضیح داد؛

شرایط قانونی پرداخت کمک هزینه عائله مندی و اولاد

چراغی

مدیرکل امور اداری و منابع انسانی گفت: پرداخت کمک هزینه عائله مندی و اولاد به کارمندان خواهر کاری فراتر از تعهدات سازمانی است که در صورت بروز مشکلات مالی، موسسات می توانند این کمک هزینه را برای کارمندان خواهر حذف کنند.

 

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، براتعلی چراغی مدیرکل امور اداری و منابع انسانی در گفتگو با واحد خبر با اشاره به سوالات کارکنان خواهر مبنی بر شرایط اعطای کمک هزینه عائله مندی و اولاد گفت: مطابق بند چهارم ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال 86 کمک هزینه عائله مندی و اولاد به کارمندان مرد شاغل و بازنشسته و وظیفه‌بگیر مشمول این قانون که دارای همسر می‌باشند برای اولاد ذکور به شرط ادامه تحصیل و غیرشاغل بودن تا 25 سالگی و برای اولاد اناث تا هنگام ازدواج خواهد بود. کارمندان زن شاغل و بازنشسته و وظیفه بگیر مشمول این قانون که دارای همسر نبوده و یا همسر آنان معلول و یا از کار افتاده کلی می‌باشد و یا خود به تنهایی متکفل مخارج فرزندان هستند از مزایای کمک هزینه عائله‌مندی موضوع این بند بهره‌مند می‌شوند. از این رو قانون در مورد خواهران شاغل، پرداخت کمک هزینه عائله‌مندی را بسیار محدود و با شرایط ذکر شده تکلیف کرده است.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس ماده 18 مصوبه 42 شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران؛ کمک هزینه عائله‌مندی و اولاد به کارمندان خواهر تعلق نمی گیرد مگر اینکه؛ الف) جزء زنان سرپرست خانواری باشند که بر اساس اسناد ارائه ‌شده دارای همسر از کارافتاده و معلول هستند؛ ب) جزء زنان مطلقه‌ای باشند که براساس رأی دادگاه، حضانت فرزندان خود را بر عهده دارند؛ ج) جزء زنان بیوه­ای باشند که سرپرستی فرزندان خود را بر عهده دارند.

مدیرکل امور اداری و منابع انسانی اضافه کرد: البته پرداخت کمک هزینه عائله مندی و اولاد به کارمندان خواهر که از سوی برخی موسسات و نهادها صورت می گیرد خلاف قانون نیست و کاری فراتر از تعهدات سازمانی است که در صورت بروز مشکلات مالی، این موسسات می توانند این کمک هزینه را برای کارمندان خواهر حذف کنند.

 

 

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱