مدیر جامعه‌الزهرا(س) در دیدار با حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی مطرح کرد؛

تبیین رویکردهای جدید جامعه‌الزهرا(س)

دیدار با آیت الله صافی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی با اشاره به اینکه 14 هزار طلبه در جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها مشغول به تحصیل هستند، به تبیین رویکردهای جدید این مؤسسه علمی حوزوی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی، مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در دیدار با حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مؤسسه اظهار داشت: جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها که در آستانه چهل سالگی قرار گرفته، بزرگترین حوزه علمیه خواهران است که نظیر آن در داخل و خارج کشور وجود ندارد.

وی افزود: هم اکنون 14 هزار طلبه حضوری، غیرحضوری، ایرانی و غیرایرانی در جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها مشغول به تحصیل هستند و این مؤسسه علمی حوزه‌ای در قم متمرکز است و در خارج از قم، شعبه حوزوی ندارد.

تحصیل طلاب بین‌الملل از سی کشور جهان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی یادآور شد: هم اینک طلاب بین‌الملل از سی کشور جهان، میهمان جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها هستند و در سطح یک تا چهار به تحصیل مشغولند.

وی بیان داشت: برای تعداد محدودی از اساتیدی که سطح چهار را گذرانده اند و چند سال مشغول به تدریس هستند، دوره ویژه ای برنامه ریزی شده است که پس از طی هشت سال به مرحله صاحب‌نظر شدن در مسائل خاص بانوان در رشته‌های مختلف تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول و تعلیم و تربیت برسند.

رویکردهای جدید جامعه‌الزهرا(س)

مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه به رویکردهای جدید این مؤسسه اشاره کرد و افزود: به لطف خداوند و با توسل به اهل بیت علیهم‌السلام بنای ما بر این است که جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها، پایگاهی برای هیچ یک از جناح‌های سیاسی نباشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی ادامه داد: ما معتقدیم که ضمن دفاع از اسلام، انقلاب و ارزش‌های انقلاب نباید اجازه دهیم جناح‌های سیاسی، حوزه‌های علمیه را به عنوان پادگان خود حساب کنند.

برگزاری دوره‌های مهارتی ویژه طلاب جامعه‌الزهرا(س)

مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه رویکرد دوم این مؤسسه علمی حوزوی، برگزاری دوره‌های مهارتی است، تصریح کرد: بسیاری از طلاب، فاضل و توانمند هستند، اما پس از فارغ التحصیلی، قلم توانا برای پژوهش یا شیوه تبلیغ مناسب ندارند که در این زمینه، برنامه‌ریزی شد و برگزاری دوره‌های تربیت مدرس، تربیت مشاور، تربیت پژوهشگر و تربیت مبلغ در دستور کار قرار گرفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی تأکید کرد: در این دوره ها، مهارت‌ها و توانایی‌های بانوان طلبه تقویت می‌شود و در عین حال، ما به این موضوع توجه داریم که مهارت‌های زندگی و خانوادگی را هم تقویت کنیم، یعنی همانگونه که مسائل علمی را فرا می‌گیرند، در ارتباط با خانواده و مسائل خانوادگی الگو باشند.

توجه جامعه‌الزهرا(س) به فارغ‌التحصیلان

وی با بیان اینکه رویکرد سوم جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها، توجه به فارغ التحصیلان است، گفت: در گذشته، ارتباط ما با فارغ التحصیلان قطع بود، اما به تدریج ارتباط با فارغ التحصیلان برقرار شد و بنای ما بر این شد که هم پشتیبانی علمی از آنان داشته باشیم و هم از توانایی‌ها و ظرفیت‌های آنان کمک بخواهیم.

مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها همچنین به برگزاری درس‌های اخلاق ویژه اساتید، طلاب و کارمندان اشاره کرد و در ادامه اظهار داشت: این افتخار ما است که طلبه‌هایی در سطوح بالا با حجاب کامل در ایران و خارج از کشور مشغول به تدریس هستند، حتی برخی طلاب بین‌الملل از چادر ایرانی در کشورهای خود استفاده می‌کنند.

وی یادآور شد: یکی از طلاب بین‌الملل جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در آفریقا دو حوزه علمیه خواهران تأسیس کرده و هم اکنون بیش از 120 طلبه در این دو حوزه مشغول به تحصیل هستند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱