حضور اساتید پاسخ به شبهات در اجتماع مردمی حافظان حریم خانواده

اجتماع مردمی عفاف و حجاب

اساتید جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در اجتماع مردمی حافظان حریم عفاف و حجاب به سؤالات و شبهات بانوان در خصوص عفاف و حجاب پاسخ دادند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، اجتماع مردمی حافظان حریم خانواده روز پنجشنبه ۲۱ تیرماه ساعت ۱۸ در مصلای قدس قم برگزار شد.

استقرار پنج میز پاسخگویی به سؤالات و شبهات عفاف و حجاب

اساتید، طلاب و کارکنان جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در این اجتماع مردمی حضور پرشوری داشتند و به دفاع از ارزش‌های اسلامی پرداختند.

در این اجتماع، بروشورهای عفاف و حجاب که از سوی اداره کل امور فرهنگی طراحی و تدوین شده بود، در میان بانوان توزیع شد؛ همچنین پوسترها و بنرهایی با موضوع عفاف و حجاب از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی و با همکاری اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در این مکان نصب شده بود.

چهار میز پاسخگویی به شبهات عفاف و حجاب و یک میز پاسخگویی به سؤالات شرعی از سوی جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در این مراسم، در نظر گرفته شد و اساتید این مؤسسه به سؤالات مراجعه‌کنندگان پاسخ دادند.

عده‌ای می‌خواهند زنان توانمند ایران را ناتوان و زیر سیطره فرهنگ غرب قرار دهند

در این مراسم، سرکار خانم خزعلی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اتفاقات مختلف در طول تاریخ ایران، مردم قم را به‌روز، آگاه، عالم، اهل بصیرت خواند و ادامه داد: ما مردم بصیر قم در برابر هر گونه نفوذی ایستادگی خواهیم کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن گرامیداشت میلاد حضرت معصومه(س)اظهار داشت: حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها ۲۵ سال پس از امام رضا علیه‌السلام به دنیا آمدند و در روایت از ایشان به‌عنوان شفیعه امت یاد شده است.

خزعلی یادآور شد: حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها همانند حضرت مریم سلام‌الله‌علیها ازدواج نکردند و بنا بر تقدیر وارد قم شدند که این شهر به برکت وجود ایشان کانون علم و تدین شد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بانوان افزود: قم به برکت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها معدن علوم اهل‌بیت علیهم‌السلام شد و افرادی مانند امام خمینی(ره) را در خود پروراند که انقلاب اسلامی را پایه‌گذاری کرد و به امید خدا این انقلاب زمینه‌ساز ظهور امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروزه براثر گسترش گفتمان انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی محقق شده است گفت: امروز عصر اطلاعات و ارتباطات است و باید از همه امکانات موجود برای زمینه‌سازی ظهور امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف استفاده کنیم.

خزعلی با اشاره به اینکه ما زنان ایرانی باید پیرو خط امام خمینی(ره) و رهرو مشی زندگی حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و اهل جهاد، عفاف و حجاب باشیم، عنوان کرد: جامعه اسلامی در طول تاریخ همواره به مسئله عفاف و حجاب اهمیت می‌دادند و حتی زمانی که رژیم  طاغوت دستور به ممنوعیت حجاب داد علمای اسلام و مردم متدین سینه خود را سپر کردند و در مقابل این حکم ایستادند.

وی با بیان اینکه مردم ایران به تأسی از امام حسین علیه‌السلام و اهل بیت علیهم‌السلام با همه وجود از اسلام دفاع می‌کنند، افزود: متأسفانه برخی از افراد مهم و مسئولان کشور به احکام اسلامی توجه نمی‌کنند و به اسلام و انقلاب پایبندی زیادی ندارند و امروز انواع قرارداد‌ها را با بیگانگان بسته‌اند که بر اساس آن زنان ایران افرادی ناتوان عنوان شده‌اند که باید توانمند شوند، آن‌ها می‌خواهند زنان توانمند ایران را ناتوان و زیر سیطره فرهنگ غرب قرار دهند.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان توضیح داد: قراردادی با کشور سوئد در خصوص توانمندسازی زنان منعقد شده است در حالی که 56 درصد از کودکان کشور سوئد نامشروع هستند حال چگونه کشوری که غرق در فساد و فحشا است می‌تواند به توانمندی زنان ما کمک کند؟.

وی گفت: علاوه بر آن در کتاب‌های اموزش و پرورش وارد شده اند و به دنبال این هستند که آموزه‌های دینی از کتاب‌های آموزشی حذف شود و به‌جای آن آموزه‌های سکولار و غربی قرار گیرد.

خزعلی به اشاره به نفوذی ها، مطرح کرد: نفوذی‌ها به دنبال این هستند که ارزش زن را تنها در امور کم ‌ارزشی مانند ورود به ورزشگاه‌ها مطرح کنند در حالی که ارزش زن بسیار بیشتر از این‌هاست.

ارزش عنصر عفت و حیا در زندگی اسلامی حیاتی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دعایی مسئول قرارگاه حجاب و عفاف کشور هم در این مراسم با اشاره به نفوذ دشمن در درون خانواده‌ها گفت: ارزش عنصر عفت و حیا در زندگی اسلامی حیاتی است، نکته ای که توسط دشمن نشانه گرفته شده است.

وی با اشاره به آیات قرآن در خصوص حجاب و عفاف، آن را در جامعه ضروری خواند و بیان کرد: اگر می‌خواهیم شیعه باشیم باید ملکه عفت و حیا در ما نهادینه باشد.

مسئول قرارگاه حجاب و عفاف کشور تصریح کرد: دشمن تلاش می کند تهاجم فرهنگی را در کشورمان اجرا کند و برنامه‌ریزی‌های زیادی کرده است، عفت و حیا در زندگی انسانی و اسلامی دارای ارزش و اهمیت بسیار بالایی است و بیش از 600 روایت از روایات و احادیث درباره ارزش حیا است.

در این مراسم زنان محجبه قمی با سر دادن شعارهایی همچون مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل از دولت و صدا و سیما خواستار حمایت نسبت به مسئله حجاب و عفاف در جامعه شدند.

در پایان این مراسم بیانیه‌ای در خصوص مسائل فرهنگی کشور و نفوذ دشمنان در این مسائل قرائت کردند.

پخش کلیپ درباره عفاف و حجاب و اهمیت این فریضه الهی در دین اسلام و همچنین برنامه‌های مختلف فرهنگی از بخش‌های این اجتماع مردمی بود.

در این مراسم حسینی‌نژاد در مدح حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و امام رضا علیه‌السلام به مدیحه‌سرایی پرداخت.

در حاشیه این مراسم غرفه محصولات فرهنگی در زمینه حجاب برپا شد که مورد استقبال بانوان قمی قرار گرفت و در پایان این مراسم به دختران 5 الی 8 سال چادر اهدا شد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱