از سوی اداره کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا(س)؛

دوره تخصصی تربیت مروّج نهج البلاغه برگزار می‌شود

تربیت مروج نهج البلاغه

دوره تخصصی تربیت مروّج نهج البلاغه ویژه طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی، خانم سیده زهرا حسینی روز شنبه در گفتگو با واحد خبر عنوان کرد: دوره تخصّصی تربیت مروّج نهج البلاغه به همّت اداره قرآن و حدیث جامعه الزهرا علیهاالسلام در تابستان 99 برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام گفت: کتاب گرانسنگ نهج البلاغه بعد از قرآن مجید، یکی از منابع ارزشمند وگهربار آکنده از معارف ناب دینی و تعالیم بلند الهی است که از دیر باز تا کنون منظر نظر علما و بزرگان اسلام و بزرگترین متفکرین جهان بوده است.

حسینی تصریح کرد: آشنایی با این کتاب سترگ یکی از ضروریات زندگی فردی و اجتماعی به ویژه میان طلاب است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بر همین اساس، شناساندن علمی و محققانه نهج‌البلاغه به طلاب و بهره مندی آنان از این کتاب ارزشمند می‌تواند راهگشا، راهنما و پاسخگوی نیازهای نسل جوان باشد؛ به عبارتی دیگر، آشنایی با مفاهیم و معارف موجود در خطبه‌ها، نامه‌ها و حکمت‌ها، نهج‌البلاغه را در زندگی انسان‌ها کاربردی می‌کند.

سرپرست اداره کل امور تربیتی گفت: دوره تربیت مروّج نهج البلاغه قدمی کوتاه برای آشنایی طلاب با گوشه‌ای از این گوهر گران‌بها و نشر بخش کوچکی از معارف آن است.

حسینی افزود: سرفصل‌های این دوره شامل مباحث شناختنامه نهج البلاغه، تاریخ و سیره امام علی عليه‌السلام، روش فهم نهج البلاغه، کتابشناسی تحلیلی نهج البلاغه، روش برداشت معارف نهج البلاغه، روش ارائه معارف نهج البلاغه،  موضوع شناسی نهج البلاغه (دنیاشناسی، اخلاق، اقتصاد و معیشت، دشمن شناسی و..)، خانواده و تربیت در نهج البلاغه، سبک زندگی و بندگی در نهج‌البلاغه و شبهه پژوهی نهج البلاغه هستند.

وی یادآور شد: این دوره به صورت آنلاین و غیرحضوری با همکاری بخش مجازی و غیرحضوری جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل امور تربیتی، مهلت ثبت نام در این دوره‌ را تا ۳۱ تیر اعلام کرد و اظهار داشت: علاقه مندان از طریق مراجعه به سامانه اداره قرآن و حدیث در سایت جامعه الزهرا علیهاالسلام به نشانی http://qh.jz.ac.ir می‌توانند در این دوره ثبت نام کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر از ساعت 8 تا 12 با شماره تلفن های ۳۲۱۱۲۴۳۶-  ۳۲۱۱۲۰۸۸ تماس بگیرید.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱