در وبینار با رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده مطرح شد:

لزوم ارتباطات دوسویه میان جامعه‌الزهرا و شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده

جلسه با خانم آیت اللهی

نخستین جلسه مدیران فرهنگی تبلیغی و نمایندگان مجمع طلاب و اساتید جامعه الزهرا علیهاالسلام با رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت وبینار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، نخستین جلسه مدیران فرهنگی تبلیغی و نمایندگان مجمع طلاب و اساتید جامعه الزهرا علیهاالسلام با خانم زهرا آیت‌اللهی، رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت وبینار برگزار شد.

در این جلسه که به همت اداره کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام تشکیل شد، بانو مجتهده معصومه گل گیری، خانم سیده ربابه موسوی مدیر کل امور فرهنگی، خانم ندا آخوندی رئیس اداره تبلیغ نوین فضای مجازی، خانم حمیده حائری شیرازی رئیس اداره پاسخ به سؤالات دینی، خانم معصومه بهرامی مدیر اداره امور مبلغان، خانم زاهدی فر استاد حوزه و دانشگاه، خانم مریم اسماعیلی مدیر اداره برنامه ریزی و فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام و خانم فاطمه فرخنده، رئیس اداره امور دانش آموختگان، حضور داشتند.

مباحث زن و خانواده جزو اولویت‌های چشم انداز جامعه الزهرا در افق 1410

خانم آخوندی در ابتدای جلسه، جامعه الزهرا علیهاالسلام را بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب مدظله العالی یک نهاد اثرگذار و مفید معرفی کرد و اظهار داشت: در بحث بیانیه ماموریت جامعه الزهرا علیهاالسلام و اساسنامه ای که جدیداً مصوبه آن به محضر رهبر معظم انقلاب مدظله العالی رسیده است، جامعه الزهرا علیهاالسلام به عنوان نهاد علمی حوزوی، مستقل و دارای کارکردهای تعلیمی تربیتی، پژوهشی و تبلیغی در عرصه‌های ملی و فراملی در نظر گرفته شده که در راستای اعتلای فکر، فرهنگ و تمدن اسلامی، پشتیبانی از نظام اسلامی و مسلمانان جهان با عمل به منویات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مدظله العالی و با تکیه بر اساتید فاضل، متقی و آگاه به زمان و کارکنان متعهد و توانمند و بهره‌مندی از نظام آموزشی تربیت محور، پژوهش مدار و نخبه پرور، نظام مدیریتی هوشمند و فرایند‌های کارامد به ماموریت خود می‌پردازد.

رئیس اداره تبلیغ نوین فضای مجازی جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: مأموریت جامعه الزهرا علیهاالسلام، تربیت بانوان مهذب، عفیف، عالم، زمان‌شناس، انقلابی و مردمی، متعهد به تعالی خانواده، موثر در جامعه، توانا در تعلیم و تربیت، تبلیغ، تحقیق و مدیریت فکری و فرهنگی بانوان در سطوح عمومی و تخصصی است.

آخوندی افزود: استنباط تبیین و تعمیق آموزه‌های اسلام ناب و مکتب اهل بیت علیهم‌السلام و تولید علم و نظریه پردازی در عرصه‌های مختلف علوم اسلامی انسانی به ویژه پیرامون زن و خانواده و همچنین تبلیغ و ترویج ارزش ها، معارف و فرهنگ اسلام ناب و آموزه‌های مکتب اهل بیت علیهم‌السلام با تأکید بر موضوع زن و خانواده از دیگر مأموریت‌های جامعه الزهرا علیهاالسلام است.

وی همچنین به سند چشم انداز جامعه الزهرا علیهاالسلام در افق 1410 اشاره کرد و در ادامه بیان داشت: با توجه به مأموریت جامعه الزهرا علیهاالسلام و افق چشم انداز 1410، عرصه زن و خانواده به صورت ویژه و جزو اولویت‌ها لحاظ شده که امیدواریم همکاری‌های متقابلی با شورای عالی انقلاب فرهنگی در این عرصه رقم بخورد.

لزوم ارتباطات دوسویه میان جامعه‌الزهرا و شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده

رئیس اداره تبلیغ نوین فضای مجازی جامعه الزهرا علیهاالسلام در ادامه، خانم آیت اللهی را فرزند جامعه الزهرا علیهاالسلام معرفی کرد و گفت: از آنجا که شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده همانند جامعه الزهرا علیهاالسلام پیگیر مباحث زن و خانواده است، این دو نهاد می‌توانند ارتباطات دوسویه در این راستا داشته باشند.

آخوندی با اشاره به مطالبات جامعه الزهرا علیهاالسلام در حوزه زن و خانواده و گفتمان حجاب و عفاف در جامعه، یادآور شد: در جلسه 864 شورای فرهنگی اجتماعی زن و خانواده مورخ 21 اردیبهشت 99 شاخص‌های خانواده مطرح شد که در صورت امکان این شاخص‌ها در اختیار جامعه الزهرا علیهاالسلام قرار گیرد تا در این زمینه فعالیت‌هایی داشته باشیم.

 وی ادامه داد: در شورای فرهنگی اجتماعی زن و خانواده، جدول مقایسه ای برنامه اول تا ششم توسعه در بحث زنان و خانواده بررسی شده و برنامه هفتم توسعه در حال طراحی است که جامعه الزهرا علیهاالسلام می‌تواند با در اختیار داشتن این جدول‌های مقایسه ای در سیاست‌های کلان نظام و برنامه هفتم حضور فعال داشته باشد.

رئیس اداره تبلیغ نوین فضای مجازی جامعه الزهرا علیهاالسلام همچنین به نرخ جمعیت اشاره کرد و گفت: جامعه الزهرا علیهاالسلام می‌تواند در حوزه افزایش جمعیت و فرزندآوری از ظرفیت طلاب، مبلغان و اساتید استفاده کند و در این راستا همکاری‌های گسترده ای با شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته باشد.

آخوندی با اشاره به تأسیس دروس تخصصی در حوزه‌های علمیه، یادآور شد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارائه گزارش کرونا، به موضوع راه اندازی دروس تخصصی در حوزه‌های علمیه مانند درس خارج فقه مهندسی ژنتیک و جنگ بیولوژیکی اشاره داشت که زنان و خانواده در مهندسی ژنتیک می‌توانند تأثیرگذار باشند و می‌توان از ظرفیت درس خارج جامعه الزهرا علیهاالسلام در این زمینه بهره مند شد.

وی درباره بحث فعال کردن کارگروه امور بین‌الملل زنان، گفت: با توجه به حضور بانوان بین‌الملل در جامعه الزهرا علیهاالسلام، این مؤسسه علمی حوزوی برای احیای کمیته بین‌المللی زنان که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بود، آمادگی همکاری در این زمینه را دارد.

ظرفیت حوزه علمیه خواهران در عرصه زن و خانواده باید مورد توجه قرار گیرد

رئیس اداره تبلیغ نوین فضای مجازی جامعه الزهرا علیهاالسلام همچنین به لوایح مختلف مانند حمایت از خانواده، حمایت از کودکان و نوجوانان، حمایت از زندانیان، دادگاه ویژه اطفال و سیاست‌های کلان در این بخش‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: جامعه الزهرا علیهاالسلام در همه این بخش‌ها می‌تواند ورود پیدا کند و همکاری‌های لازم را در زمینه‌های مختلف داشته باشد.

آخوندی پیشنهاد کرد در گزارش‌هایی که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌شود، نقش حوزویان به ویژه خواهران پررنگ‌تر شود و در ادامه یادآور شد: در این جلسات انتظار می‌رود به ظرفیت حوزه‌های علمیه خواهران و فعالیت بانوان طلبه در عرصه‌های زن و خانواده بیشتر توجه شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون شورای هنر در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال فعالیت است، با توجه به اینکه بانوان طلبه هنرمند در رشته‌های مختلف فعال هستند، از ظرفیت‌های موجود جامعه الزهرا علیهاالسلام می‌توان استفاده کرد.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در حال حاضر بانوان طلبه انقلابی و جهادگر بسیاری در حوزه‌های علمیه حضور دارند که در عرصه‌های مختلف دستاوردهایی هم داشتند که شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند این بانوان را به جامعه معرفی کند.

عدم استفاده از ظرفیت‌های حوزه، عمیق ترین درد موجود در حوزه‌های علمیه است

بانو مجتهده معصومه گل گیری در این جلسه بر لزوم پیگیری فرمایشات رهبر معظم انقلاب راجع به حضور بانوان حوزوی در عرصه‌های مختلف اجرایی کشور تصریح کرد و اظهار داشت: امروز باید سدهایی که مقابل نیروی انباشته حوزوی وجود دارد، برداشته شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: عدم استفاده از ظرفیت‌های حوزه، عمیق ترین درد موجود در حوزه‌های علمیه است که به درستی راهبری نشده است و حوزه وظیفه دارد که در این عرصه فعال باشد و نیروهای مختلف برای تمام ارکان جامعه اسلامی تربیت کند، از سوی دیگر نهادهای رسمی و غیررسمی هم می‌توانند در اجرای برنامه‌های خود از ظرفیت حوزه استفاده کنند.

امروز مشکل ما نداشتن طلاب توانمند در عرصه‌های مختلف حوزه بانوان نیست

بانو مجتهده گل گیری با اشاره به اینکه برخی فعالیت‌های حوزه در بخش اجرایی رها شده و بر زمین مانده، یادآور شد: امروز مشکل ما نداشتن طلاب توانمند در عرصه‌های مختلف حوزه بانوان نیست، امروز تأثیرگذاری چهره به چهره بانوان طلبه و نقش اولیه آنها انجام می‌شود، شاید نواقصی در این عرصه باشد که در حال برطرف کردن آن هم هستیم، اما ما باید راهکارهایی بیابیم و طراحی‌ها و خلاقیت‌هایی داشته باشیم که بتوانیم بدون تبلیغات لسانی و زبانی در جامعه نفوذ داشته باشیم.

وی با تصریح بر اینکه ما باید سلیقه سازی اسلامی داشته باشیم و سبک زندگی جامعه را به سمت سبک زندگی اسلامی تغییر دهیم، گفت: ما باید با همفکری و همیاری حوزه و شورای عالی انقلاب فرهنگی تأثیرگذری اجتماعی عمیقی در جامعه داشته باشیم.

لزوم راه اندازی سمپات‌های حوزه

استاد درس خارج حوزه علمیه خواهران در ادامه با بیان اینکه ما وظایف مهم تری در حوزه‌های علمیه داریم، گفت: یکی از مسائلی که سال‌های سال در حوزه علمیه خواهران مطرح کردم، این است که برای تأثیرگذاری در جامعه باید سمپات حوزه راه اندازی شود.

بانو مجتهده گل گیری افزود: حوزه‌های علمیه برای راه اندازی سمپات حوزه می‌تواند با استفاده از ظرفیت مساجد، حسینیه‌ها و کانون‌های دینی به ایجاد کانون‌های محوری بپردازد و به صورت غیرمستقیم، معارف اسلامی را به قشرهای مختلف جامعه آموزش دهد.

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم با خلاقیت، جذب حداکثری، اخلاق و مهرورزی، افراد مختلف را تحت تعالیم عمیق اسلامی قرار دهیم، به طوریکه این افراد به مرور با حوزه مرتبط و جذب حوزه می‌شوند.

فرهنگسازی عفاف و حجاب در جامعه مستلزم ارتباط بیشتر شورای عالی انقلاب فرهنگی با حوزه‌های علمیه است

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و اساتید جامعه الزهرا علیهاالسلام تأکید کرد: یکی از راهکارها ایجاد هواداران حوزه‌های علمیه به صورت غیرمستقیم است تا حوزه‌های علمیه تقویت شوند، ما باید تحولی در نظام حوزوی بانوان داشته باشیم و اگر در این عرصه موفق شویم، قدم‌های بزرگی برخواهیم داشت.

بانو مجتهده گل گیری بیان داشت: اگر بخواهیم مسئله حجاب و عفاف را در کل ارکان و اجزای جامعه انتشار دهیم، مستلزم ارتباط بیشتر شورای عالی انقلاب فرهنگی با حوزه‌های علمیه است، باید راهکارها را پیدا کنیم و مشکلات پیش رو را برداریم؛ شما در میدان عمل قرار دارید و ما پشت جبهه هستیم، اما حمایت کننده و سمپات شما هستیم و با همفکری و همیاری یکدیگر می‌توانیم در عرصه‌های زن و خانواده موفق باشیم.

لزوم تغییر و تحول در سیستم آموزشی حوزه علمیه خواهران

همچنین خانم بهرامی در این جلسه اظهار داشت: ما استعدادهای زیادی در جامعه الزهرا علیهاالسلام داریم، اما باید در سیستم آموزش تغییر و تحول داشته باشیم و استعدادهای طلاب را در یک یا دو سال اول کشف کنیم و استعدادهای آنان را پرورش دهیم.

رئیس اداره امور مبلغان جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: واحدهای آموزش باید تغیر کند و واحد‌های درسی را بر اساس استعدادهای فرد ارائه کنیم.

بهرامی با اشاره به اجرای طرح مبلغان شمیم دانش آموزی، تأکید کرد: ما استعدادهای خوبی در جامعه الزهرا علیهاالسلام داریم که باید در سطوح مختلف کشف و پرورش داده شوند.

افق دید شورای عالی انقلاب فرهنگی برای حل مشکلات جامعه باید متوجه حوزه‌های علمیه خواهران باشد

در این جلسه، خانم مریم اسماعیلی نیز با اشاره به درخشش طلاب مدرسه علمیه کوثر در سال گذشته بر لزوم کشف استعدادهای طلاب در زمینه‌های مختلف تأکید کرد.

خانم زاهدی فر، دبیر مجمع طلاب و اساتید جامعه الزهرا علیها السلام، نیز در این جلسه با اشاره به مأموریت‌های جامعه الزهرا علیهاالسلام و افق چشم انداز این مؤسسه علمی حوزوی، عنوان کرد: ما باید در جهت تثبیت حوزه‌های علمیه خواهران گام برداریم و در عرصه‌های مختلف به ویژه مباحث زن و خانواده فعالیت داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نقش حوزه‌های علمیه ثبت شده است، گفت: افق دید شورای عالی انقلاب فرهنگی برای حل مشکلات جامعه هم باید متوجه حوزه‌های علمیه به ویژه جامعه الزهرا علیهاالسلام باشد تا با همکاری این دو نهاد بتوانیم برای بسیاری از مشکلات چاره اندیشی کنیم.

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: طلاب توانمند بسیاری در جامعه الزهرا علیهاالسلام حضور دارند که در عرصه‌های مختلف فعالیت می‌کنند، اما تریبون ندارند به همین خاطر ناشناخته و گمنام باقی می‌مانند، وظیفه ما این است که این طلاب را شناسایی و از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

تدوین «منشور حقوق و مسئولیت‌های زنان در نظام جمهوری اسلامی ایران»

خانم زهرا آیت‌اللهی رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زن و خانواده در این دیدار که به صورت وبینار برگزار شد، پس از شنیدن سخنان مدیران و اساتید جامعه الزهرا علیهاالسلام به مباحثی در حوزه زن و خانواده اشاره کرد و اظهار داشت: شورای فرهنگی اجتماعی زن و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی در کشور مرکز سیاستگذار امور زنان و خانواده است که مصوبات این شورا به صحن علنی شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌رود و درصورت تصویب در کل کشور لازم الاجرا می‌شود.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زن و خانواده به چند مورد از مصوبات شورای فرهنگی اجتماعی زن و خانواده اشاره کرد و گفت: در چند سال گذشته فشار شدیدی بر ما بود که به سند بین المللی کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان ملحق شویم که با ایفای نقش متخصصین امور مختلف و بانوان حوزوی، سند اسلامی- ایرانی به نام «منشور حقوق و مسئولیت‌های زنان در نظام جمهوری اسلامی ایران» آماده شد.

آیت اللهی افزود: این سند دارای بخش‌های مختلف است که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و مورد تحسین بسیاری از متخصصان و اهل فن بین المللی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: «منشور حقوق و مسئولیت‌های زنان د رنظام جمهوری اسلامی ایران» در مجلس شورای اسلامی نیز به صورت قانونی ارائه شد و جا دارد نهادهای دینی نیز این سند را مورد توجه ویژه قرار دهند.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زن و خانواده در ادامه به آسیب‌های اجتماعی در حوزه زن و خانواده اشاره کرد و گفت: پنج آسیب اجتماعی در مباحث زن و خانواده شناسایی و در قالب برنامه ششم توسعه به آنها پرداخته می‌شود که گزارشی از اقدامات صورت گرفته به مسئول ذی ربط ارائه شده است.

بخش‌هایی از کنوانسیون حقوق کودک مخالف شرع است /تدوین «سند ملی حقوق کودک و نوجوان»

آیت اللهی همچنین به تدوین نقشه مهندسی فرهنگی کشور اشاره کرد و در ادامه با بیان اینکه اخیرا دشمن در بحث کودک و نوجوان ورود پیدا کرده است، گفت: بخش‌هایی از کنوانسیون حقوق کودک مخالف شرع است، در حالیکه بسیاری از فعالان حوزه کودک بر اساس این کنوانسیون عمل می‌کنند.

وی عنوان کرد: شورای زنان با همراهی متخصصان دینی، حقوقی، فرهنگی و غیره طی اقداماتی موفق به تدوین «سند ملی حقوق کودک و نوجوان» شدند که در صحن علنی شورا مطرح و تصویب شد، اما متأسفانه هنوز این سند ابلاغ نشده است.

جامعه الزهرا باید از اسناد مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی مطلع باشد

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زن و خانواده با تصریح بر اینکه جامعه الزهرا علیهاالسلام باید از اسناد مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی مطلع باشد، تأکید کرد: جامعه الزهرا علیهاالسلام باید نسبت به اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در عرصه زن و خانواده مطالبه گری داشته باشد.

وی یادآور شد: برخی اسناد و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تا کنون به مرحله اجرا نرسیدند، از جمله برای مصوبه تسهیل ازدواج دختران تا کنون عزمی وجود نداشته است، به طوریکه کاهش آمار ازدواج وحشتناک است و مجموعه‌هایی همچون جامعه الزهرا علیهاالسلام باید در این عرصه‌ها ورود پیدا کنند.

تحصیلات و اشتغال بانوان باید منعطف با مسئولیت‌های خانوادگی باشد

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زن و خانواده در ادامه عنوان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که در آن کم کاری شده و در اجرای آن کاستی صورت گرفته، بحث تحصیلات و اشتغال بانوان منعطف با مسئولیت‌های خانوادگی است که تأییدیه اولیه آن انجا شد اما نهایی و اجرایی نشد. به عنوان مثال دانشجویان خانم می‌توانند برای فرزندآوری 5 ترم مرخصی تحصیلی داشته باشند و یا 50 واحد را مجازی بگذرانند و یا به اساتید خانم با توجه به شرایط فرزندآوری و تعداد فرزندان، مهلت ارتقا و یا جذب بدهند.

آیت اللهی همچنین به لزوم ارتباط خانواده دانشجو با دانشگاه اشاره کرد و گفت: ارتباط دانشگاه با خانواده دانشجو برای رفع معضلات اجتماعی، اخلاقی و غیره باید حفظ شود و خانواده حامی فرزند خود باشد.

وی  با بیان اینکه اشتغال زنان باید منعطف بحث‌های خانوادگی باشد، گفت: در برخی استخدام‌های رسمی کشور، تعداد جذب زنان بیشتر از مردان است، علی رغم اینکه در برخی موارد اشتغال زنان اولویت دارد، اما با این حال اشتغال زنان باید منعطف با مسئولیت‌های او هم باشد.

لزوم کشف استعداد بانوان طلبه در عرصه‌های مختلف

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زن و خانواده در ادامه به لزوم کشف استعداد بانوان طلبه در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: در حوزه‌های علمیه خواهران، استعدادهای بانوان طلبه باید کشف شود و در جاهایی که نیاز به کارشناسان حوزوی در زمینه‌های مختلف هست، از توانمندی آنان استفاده شود.

آیت اللهی یادآور شد: در مدارس و دانشگاه‌ها واحدهای درسی «مدیریت خانواده و سبک زندگی»، «اخلاق خانواده» و «دانش خانواده و جمعیت» ارائه می‌شود که بانوان طلبه می‌توانند در ارائه این دروس همکاری داشته باشند.

امروز موانع پیش روی حوزه‌های علمیه بسیار است

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زن و خانواده با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران گمنام است، تأکید کرد: امروز موانع پیش روی حوزه‌های علمیه بسیار است، اما اگر عموم جامعه با فضای حوزوی آشنا شوند و این فضا به درستی معرفی شود، تقاضای تحصیل در حوزه علمیه هم بالا می‌رود.

وی بیان داشت: مطالبه رهبر معظم انقلاب مدظله العالی درباره لزوم فعالیت حوزه‌های علمیه خواهران این است که ما باید تعدادی بانوان طلبه مهذب و عالمه در قله داشته باشیم تا دیگر بانوان در دامنه حرکت کنند. وجود بانوان طلبه در سطوح عالی حوزه محرک و انگیزه ای برای دختران در هدایت به تحصیل در حوزه‌های علمیه است که باید در سطح جامعه به چشم بیایند.

لزوم معرفی بانوان حوزوی شاخص در جامعه /تاریخ شفاهی حوزه‌های علمیه خواهران تدوین شود

آیت اللهی با تصریح بر اینکه معرفی چهره‌های حوزوی شاخص در میان بانوان لازم و ضروری است، گفت: امروز تدوین تاریخ شفاهی حوزه‌های علمیه خواهران بسیار ضروری است، تاریخ شفاهی حوزه‌های علمیه خواهران باید پیگیری شود تا نسل‌های آینده از دستاوردهای این نهادهای ارزشمند مطلع شوند.

وی بیان کرد: جامعه الزهرا علیهاالسلام باید نسبت به موانع اجرای مصوبات و تصمیمات فرهنگی در مباحث زنان و خانواده آگاه شود و با شورای فرهنگی اجتماعی زن و خانواده ارتباط مستمر داشته باشد.

در پایان این جلسه، به لحاظ اهمیت حضور بانوان حوزوی در راستای نقش آفرینی در عرصه زن و خانواده، نشست حضوری مدیران و کازشناسان جامعه الزهرا علیهاالسلام با سرکار خانم آیت اللهی درخواست گردید.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱