رییس اداره امور نخبگان و استعدادهای برتر خبر داد:

آغاز اجرای طرح شناسایی، حمایت و ارتقای طلاب استعداد برتر

1111

رییس اداره امور نخبگان با اشاره به آغاز اجرای طرح شناسایی، حمایت و ارتقای طلاب استعدادهای برتر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها، گفت: طلاب واجد شرایط در سطوح تحصیلی یک تا چهار برای ثبت نام در این طرح دعوت می‌شوند.

 به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، سرکار خانم مریم اسماعیلی روز پنجشنبه در گفتگو با واحد خبر، با اشاره به آغاز فعالیت‌های اداره امور نخبگان و استعدادهای برتر در جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها، عنوان کرد: این اداره جهت شناسایی و ساماندهی نخبگان و استعدادهای برتر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در بعد «آموزشی»، فعالیت خود را آغاز کرده است.

رییس اداره امور نخبگان و استعدادهای برتر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهار داشت: طی تفاهم‌نامه‌ای که بین اداره امور نخبگان و استعدادهای برتر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها با مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه صورت گرفته است، طرح شناسایی و جذب طلاب فعال و مستعد اجرا می‌شود.

اسماعیلی افزود: در گام اول، بانوان طلبه سطح یک تا چهار که شرایط اولیه از جمله شرط سنی و معدل را دارند، جهت ثبت نام و تشکیل پرونده فراخوان می‌شوند و طلاب پس از ورود سامانه دانش‌پژوهان و مطالعه دفترچه راهنمای طرح شناسایی نخبگان، برای ارسال مدارک و پیش‌ثبت نام اقدام می‌کنند.

وی به شرایط طلاب در سطوح مختلف تحصیلی اشاره کرد و گفت: طلاب سطح یک در صورت داشتن حداکثر 24 سن، گذراندن 95 واحد درسی و حداقل معدل 19 می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.

رییس اداره امور نخبگان و استعدادهای برتر اضافه کرد: طلاب سطح دو، سه و چهار نیز در صورت داشتن حداکثر 29، 35 و 40 سال سن و معدل بالای 18 می‌توانند برای ثبت نام در این طرح شرکت کنند.

اسماعیلی یادآور شد: افرادی که وارد سامانه دانش‌پژوهان می‌شوند و اسامی آنان در سامانه به ثبت نرسیده است، با در دست داشتن مدارک ثبت نام (کپی شناسنامه و ریزنمرات) به محل تحصیل خود مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه بیش از 700 طلبه جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها جهت ثبت نام اولیه در این طرح شناسایی شدند، تأکید کرد: ثبت نام و تشکیل پرونده به معنای شناخته شدن طلبه به عنوان استعداد برتر نیست و طلاب پس از قبولی در ارزیابی اولیه، مدارس و کشوری و کسب امتیازهای لازم و طی فرایند شناسایی توسط مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه می توانند در این طرح شرکت کنند.

رییس اداره امور نخبگان و استعدادهای برتر تصریح کرد: پس از بررسی پرونده‌ها و ارزیابی اولیه، طلابی که شرایط لازم را دارند برای مصاحبه اولیه و مصاحبه علمی مرکز نخبگان حوزه‌های علمیه دعوت می‌شوند.

اسماعیلی ادامه داد: پس از شناسایی طلاب نخبه و استعدادهای برتر، بحث حمایت‌ها و ارتقای استعدادهای برتر در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه شناسایی استعدادهای برتر حوزوی در عرصه‌های «آموزش»، «پژوهش» و «تبلیغ و امور فرهنگی» صورت می‌گیرد، یادآور شد: امسال، جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها برای نخستین بار در فرایند شناسایی طلاب نخبه و استعدادهای برتر شرکت کرده است، به همین دلیل، طلاب فعال و مستعد در عرصه «آموزش» پذیرش می‌شوند و سال‌های آینده، عرصه‌های «پژوهش» و «تبلیغ و امور فرهنگی» در دستور کار قرار می‌گیرد.

رییس اداره امور نخبگان و استعدادهای برتر در پایان با اشاره به فعالیت این اداره، گفت: بهینه‌سازی نظام جامع امور نخبگان و استعدادهای برتر، شناسایی نخبگان و کشف استعداهای برتر و زمینه‌سازی و رشد و شکوفایی آنها، برنامه‌ریزی و اجرای طرح حمایت‌های مادی و معنوی از نخبگان و همچنین شناسایی، هدایت و جذب استعدادهای برتر در عرصه‌های «آموزش»، «پژوهش» و «تبلیغ و امور فرهنگی» از جمله فعالیت‌های اداره امور نخبگان و استعدادهای برتر است.

جهت مطالعه دفترچه راهنمای طرح شناسایی نخبگان و استعدادهای برتر این پیوند را فعال کنید.

راهنمای ثبت نام اینترنتی اولین دوره شناسایی استعدادهای برتر جامعه‌الزهرا(س)

 

 استعدادهای برتر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱