مدیر جامعه الزهرا(س) تصریح کرد:

حاجیه خانم بهشتی و حاجیه خانم داوودی مصداق «مهاجرا الی الله» بودند

مراسم یادبود حاجیه خانم بهشتی 3

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی تصریح کرد: متأسفانه ما امسال دو عضو ارجمند هیئت امنای جامعه الزهرا علیهاالسلام، حاجیه خانم داوودی و حاجیه خانم بهشتی را از دست دادیم که هر دو این بانوان فاضله، مصداق «مُهَاجِرًا إِلَى اللَّهِ» بودند.

به گزارش روابط عمومی، مراسم یادبود حاجیه خانم بهشتی و سایر درگذشتگان منتسب به خانواده جامعه الزهرا علیهاالسلام با حضور مسئولان برخی نهادها و مراکز علمی و حوزوی و جمعی از طلاب، اساتید و کارکنان جامعه الزهرا علیهاالسلام در جوار مزار شهدای گمنام این مؤسسه عملی حوزوی برگزار شد.

در این مراسم پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید، حجت‌الاسلام والمسلمین رحمتی به ذکر مصیبت پرداخت و در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی در سخنرانی کوتاه اظهار داشت: امروز شاهدیم که همه اعضای جامعه الزهرا علیهاالسلام همانند اعضای یک خانواده، خود را عزادار می‌دانند و در این عزا تشریک مساعی کردند.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: متأسفانه ما امسال دو عضو ارجمند هیئت امنای جامعه الزهرا علیهاالسلام، حاجیه خانم داوودی و حاجیه خانم بهشتی را از دست دادیم که هر دو این بانوان فاضله، مصداق «مُهَاجِرًا إِلَى اللَّهِ» بودند؛ همانطور که خداوند در آیه 100 سوره نساء می‌فرماید: «وَمَنْ يَخْرُجْ مِنْ بَيْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ يُدْرِكْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ؛ و هر کس بعنوان مهاجرت به سوی خدا و پیامبر او، از خانه خود بیرون رود، سپس مرگش فرا رسد، پاداش او بر خداست».

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی افزود: هجرت از خانه به شهر قم، هجرت از محیط خانواده به محیط حوزه علمیه، هجرت از محیط آرام اجتماع به محیط پرتلاطم مسئولیت تبلیغ دین از جمله هجرت‌های مکرری است که در آن دریایی از ژرفا و معنا نهفته و انسان را به «فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ» امیدوار می‌کند.

وی ضمن قدردانی از حضور مسئولان از نهاد مختلف در این مراسم و ارسال پیام‌های تسلیت به مناسبت درگذشت حاجیه خانم بهشتی، گفت: امروز بسیاری از مردم گرفتار بیماری هستند که شفای کامل و عاجل آنان را از خداوند متعال مسئلت می‌کنیم؛ ان شاءالله روح بلند این دو بزرگوار با اهل بیت علیهم‌السلام به ویژه حضرت زهرا علیهاالسلام محشور شوند و خداوند متعال به بازماندگان صبر و اجر جزیل عنایت فرماید.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام تأکید کرد: اگر فرصت فراهم می‌شد، بیش از این از مقام شامخ بزرگوارانی که در این ایام از دنیا رفتند از جمله جناب آقای خازنی جانباز شهیدی که اوایل شیوع کرونا به دیار حق شتافت، تجلیل می‌کردیم، اما به دلیل اقتضائات شرایط به همین جلسه اکتفا شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی در پایان اظهار داشت: امید است بتوانیم خصوصیات اخلاقی حاجیه خانم بهشتی و حاجیه خانم داوودی را به عنوان طلبه‌های موفق، عالمه‌های فاضله و الگوهای قابل تبعیت برای طلبه‌ها تبیین کنیم و در این مسیر موفق باشیم.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱