معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا(س) تصریح کرد:

ضرورت توجه به اخلاق و تربیت در کنار تعلیم و آموزش

حجت الاسلام و المسلمین سجودی

حجت‌الاسلام والمسلمین سجودی گفت: اگر اخلاق و تربیت، پایه و اساس تعلیم و آموزش قرار نگیرد با کوچکترین تزلزل روحی و اخلاقی کل این بنا سست خواهد شد و بتدریج فرو خواهد ریخت.

به گزارش روابط عمومی، نشست هم اندیشی کارشناسان تربیتی مدارس و خوابگاه با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی سجودی، معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید و در راستای ارتقای سطح برنامه‌ریزی تربیتی اخلاقی طلاب، جلسه هم اندیشی تربیتی با حضور معاون آموزشی تربیتی وکارشناسان تربیتی مدارس و خوابگاه جامعه الزهرا علیهاالسلام به همت اداره کل امور تربیتی در سالن جلسات شهید بهشتی تشکیل شد.

در این جلسه، حجت  الاسلام والمسلمین سجودی رحلت و فقدان استاد فرزانه، الگوی اخلاق و تواضع سرکار حاجیه خانم بهشتی را به حوزه علمیه، طلاب، اساتید و همکاران تسلیت گفت و ایشان را به عنوان بانوی تراز اخلاق و علم و الگوی مؤثر برای طلاب، اساتید و همکاران تربیتی معرفی کرد.

معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام در ادامه به بیان ارزش و اهمیت جایگاه اخلاق و تربیت در اسلام و مقدم بودن تزکیه و تهذیب  بر تعلیم در زندگی  و به ویژه در هویت و رسالت طلبگی طلاب و نیز رسالت حوزه علمیه پرداخت و بیان داشت: اگر اخلاق و تربیت، پایه تعلیم و آموزش قرار نگیرد، با کوچکترین تزلزل روحی و اخلاقی کل این بنا سست خواهد شد و بتدریج فرو خواهد ریخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سجودی به  رسالت و مسئولیت خطیر کارشناسان تربیتی به عنوان مربیان تربیتی اشاره کرد و آنان را خط مقدم ارتباط با طلاب جهت رشد و اصلاح امور تربیتی و اخلاقی دانست و اظهار داشت: اساتید، کارشناسان تربیتی و سایر همکاران در بخش معاونت آموزشی تربیتی با توجه به تعامل تنگاتنگ با طلاب، جایگاه الگومحوری در انتقال مفاهیم ارزشی، اخلاقی و منش رفتاری دارند که طی فرآیند زمانی، دستیابی به اهداف تربیتی مجموعه را محقق خواهند کرد.

وی تصریح کرد: به منظور دستیابی و اهداف تربیتی مجموعه و جهت بررسی و برنامه ریزی های تربیتی متناسب با شرایط هر مدرسه، جلسات تخصصی با مدارس، خوابگاه و نیز مراکز جهت تبادل نظر و ارائه طرح و برنامه‌ها صورت خواهد گرفت.

معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: طراحی شناسنامه جامع تربیتی طلاب از سوی اداره کل امور تربیتی در دست اقدام است که علاوه بر ارزشیابی و استعدادسنجی طلاب در زمینه آموزشی و تحصیلی، به امور و رشد سطح تربیتی آنان نیز توجه کامل و جامعی صورت گرفته و استعدادهای برتر اخلاقی و تربیتی در بین طلاب خواهر شناسایی و بکارگیری می‌شوند .

حجت‌الاسلام والمسلمین سجودی در ادامه توصیه کرد: کارشناسان تربیتی جهت هماهنگی و اجرای موفق این برنامه با اداره کل امور تربیتی همکاری لازم را به نحو احسن داشته باشند و از طرح‌ها و ایده‌های نو در این زمینه استفاده و بهره برداری شود.

در پایان جلسه، کارشناسان تربیتی به ارائه نظرات، پیشنهادات و بیان برخی از مشکلات مربوطه پرداختند و پس از پاسخگویی به نظرات و پیشنهادات، مقرر شد جلسات به طور منظم با برنامه‌ریزی اداره کل امور تربیتی برگزار شود.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱