مدیر مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن جامعه الزهرا(س) عنوان کرد:

حاجیه خانم بهشتی پیرو واقعی ولایت بود/استاد بهشتی پرچمدار عفاف و حجاب بود

تسلیت جامعه

استاد فتح الله زاده با بیان اینکه حاجیه خانم بهشتی پیرو واقعی ولایت بود، گفت: یکی از ویژگی‌های بارز استاد بهشتی توجه به رشد و بالندگی جامعه الزهرا علیهاالسلام بود، به طوریکه در شناخت و حمایت از افراد توانمند، مستعد و ولایی به جهت تقویت زیرساخت مجموعه دقت نظر داشت.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم شیوا فتح الله زاده در گفتگو با واحد خبر ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت حاجیه خانم بهشتی در آستانه اربعین حسینی، اظهار داشت: کلام را با سخن آغازین همیشگی استاد بهشتی شروع می‌کنم «أللّهُمَّ وَفِّقنَا لِمَا تُحِبُّ وَ تَرضَی»؛ مرحومه حاجیه خانم بهشتی عضو هیئت امنا و استاد برجسته فقه و اصول استوانه موثر در استواری و پویایی جامعه الزهرا علیهاالسلام بود و نقش بسیار مهم و سازنده در مجموعه داشت.

توجه استاد بهشتی به امر پژوهش و تحقیق

مدیر مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن جامعه الزهرا علیهاالسلام به سوابق تحصیلی استاد بهشتی اشاره کرد و گفت: ایشان پس از طی دوره تحصیل از سال ۶۰ با اساتیدی چون حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی، حضرت آیت‌الله مشکینی، حضرت آیت‌الله بحرینی، حضرت آیت‌الله شب زنده دار، حضرت آیت‌الله امراللهی و غیره مراتب عالی علمی را گذراند و اولین مدرک سطح ۴ در رشته فقه و اصول را پس از شرکت در مصاحبه‌های علمی باحضور  اساتید برجسته حوزه دریافت کرد.

فتح الله زاده افزود: استاد بهشتی به محض راه اندازی دوره عالی فقه در جامعه الزهرا علیهاالسلام، علیرغم مشغله‌های فراوان با شرکت در آزمون برای تحصیل در این دوره اقدام کرد، ایشان در امر پژوهش و تحقیق بسیار توانمند بود و علاوه بر نگارش تقریرات عمیق علمی، پایان نامه در سطح ۳ و رساله علمی بسیار ارزشمندی تدوین کرده و تالیفات ماندگار بر جای گذاشت.

استاد بهشتی در مدرسه، حوزه و دانشگاه به امر تبلیغ دین می‌پرداخت

وی به سوابق تدریس استاد بهشتی اشاره کرد و گفت: استاد بهشتی به جهت داشتن هدف عالی به تفکیک در مراتب قائل نبود و هر جا احساس تکلیف می‌کرد، به امر تدریس مشغول بود به طوریکه در دبیرستان هدی، دوره عمومی و تخصصی حوزه و دانشگاه فرهنگیان تدریس داشت.

مدیر مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: وی استادی مبرز، بسیار دلسوز و کوشا بود و در حوزه تدریس به تعلیم و تربیت و ترویج علوم آل محمد صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم توجه داشت و در هر مقطع آموزشی از جمله حوزه، آموزش و پرورش و دانشگاه به امر مهم تبلیغ می‌پرداخت.

فتح الله زاده بیان داشت: به طور کلی از حاشیه‌پردازی به شدت پرهیز می‌کرد، به کسب اعتبار و شأن شخصی بی‌توجه بود و در مسیر پیشبرد اهداف عالی که همان ترویج علوم آل محمد صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم تلاش می‌کرد.

وی تأکید کرد: ایشان حتی در پذیرش مسئولیت‌های پیشنهادی به بعد بهره علمی برنامه توجه داشت تا در انجام رسالت سرافرازی اسلام عزیز، مفید واقع شود.

توجه استاد بهشتی به بعد فرهنگی و تربیتی شاگردان/ استاد بهشتی طلاب را به تلاش برای بالندگی خانواده سوق می‌داد

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام همچنین به بعد فرهنگی تربیتی استاد بهشتی اشاره کرد و اظهار داشت: در کلاس درس که بنده در سال ۷۸ توفیق شاگردی ایشان را داشتم، با دقت و ظرافت مباحث تربیتی را با آموزش منظور می‌کرد، به طوریکه خود طلبه شیفته رشد و نمو در برنامه‌های تربیتی می‌شد.

فتح الله زاده اضافه کرد: استاد بهشتی طلاب را به تلاش برای بالندگی خانواده سوق می‌داد و بسیار عاطفی و مهربان در خصوص رسالت طلاب در توجه به بعد خانوادگی ایفای نقش می‌کرد؛ چنانچه خود ایشان عامل محرک عواطف طلبه به خانواده می‌شد.

حاجیه خانم بهشتی پیرو واقعی ولایت بود/استاد بهشتی پرچمدار عفاف و حجاب بود

وی با بیان اینکه استاد بهشتی در بعد فرهنگی به ارزش‌ها توجه جدی داشت، گفت: حاجیه خانم بهشتی پیرو واقعی ولایت بود، ایشان بزرگ پرچمدار عفاف و حجاب بود و در سطح جامعه کشوری در خصوص موضوع حجاب نقش برجسته‌ای داشت و در کلاس‌های درس بسیار مجدانه به تبیین این موضوع می‌پرداخت.

مدیر مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به ارتباطات و تعاملات استاد بهشتی، عنوان کرد: ایشان در تعامل با اساتید، طلاب، کارکنان و دوستان خود ضمن این که بسیار عاطفی و از ملاطفت و حسن رفتار برخوردار بود، اما در عین حال به رضای الهی توجه داشت و با صلابت و دقت هیچ چیز را جایگزین رضای الهی نمی‌کرد.

فتح الله زاده ادامه داد: در امور متزاحم، احساسی و عاطفی و ترجیح رضای الهی، بی هیچ نیش و گزنده گویی طوری برخورد می‌کرد که همگان متوجه حسن نیت ایشان برای جلب رضای الهی می‌شدند. وقتی برای ایشان خدمت کوچکی انجام میدادی، طوری با فروتنی قدردانی می‌کرد که گویا با بالاترین خدمت به ایشان انجام شده است.

وی یادآور شد:  بسیار در امورات به توسل معتقد بود و وقتی کار سخت می‌شد بسیاری از گره‌ها را فقط از این طریق می‌گشود؛ در رسیدن به هدف گرچه حق و درست از هر وسیله استفاده نمی‌کرد، بسیار مراقب بود و در اظهارنظرها اسم فرد یا افراد را نمی‌برد و بیشتر به ارائه راهکار در رفع موانع می‌پرداخت.

توجه استاد بهشتی به رشد و بالندگی جامعه الزهرا علیهاالسلام

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های بارز استاد بهشتی توجه به رشد و بالندگی جامعه الزهرا علیهاالسلام بود و حقیقتاً برای پیشرفت مجموعه با علاقه مندی تلاش می‌کرد. استاد بهشتی علیرغم توجه اثرگذار در سیاست‌ها و اهداف وتصمیمات با اشراف به برنامه‌ها ،در شناخت و حمایت از افراد توانمند، مستعد و ولایی به جهت تقویت زیرساخت مجموعه دقت نظر داشت.

فتح الله زاده بیان داشت: ایشان برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را دایر مدار تلاش‌شان در جامعه تنظیم می‌کرد و مقید به حفظ شأن و اعتبار جامعه الزهرا علیهاالسلام به عنوان حوزه مقدسه متعلق به حضرت زهرا علیها السلام بود که از خداوند متعال توفیق بهره مندی از نورانیت روحشان را مسئلت داریم.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱