استاد جامعه الزهرا(س) تصریح کرد:

حاجیه خانم بهشتی در تدریس هم نگاه تبلیغی داشت

تسلیت جامعه

استاد رامشک با بیان اینکه حاجیه خانم بهشتی هنگام تدریس در دانشگاه و حوزه به امر تبلیغ توجه ویژه ای داشت، گفت: شخصیتهایی چون حاجیه خانم بهشتی باید در حوزه‌های علمیه شناسایی شوند و برای الگوگیری به نسل جوان و به ویژه طلاب معرفی شوند.

به گزارش روابط عمومی، خانم فاطمه رامشک ضمن تسلیت درگذشت حاجیه خانم مهرناز بهشتی، عضو هیئت امنای جامعه الزهرا علیها السلام و استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: از خصوصیات بارز حاجیه خانم بهشتی اخلاص ایشان در عمل بود به عنوان نمونه با وجود تمام مشغله‌های کاری و علمی و اشتغال به تدریس در سطوح عالی حوزه و همچنین تحصیل در دوره عالی فقه؛ اهتمام ویژه ای به تدریس در دبیرستان داشتند.

وی تصریح کرد: ایشان به تدریس  درس هایی همچون اصول عقاید، احکام و نظام تربیت دینی در دبیرستان و دانشگاه، نگاه تبلیغی داشتند و این نشان دهنده اخلاص و تواضع این استاد فرهیخته و همچنین اهتمام بسیار زیاد ایشان به امر تبلیغ بود و همین اخلاص ایشان در عمل باعث جلب قلب ها به سوی ایشان شد.

توجه ویژه استاد بهشتی به اعتلای نسل جوان

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: استاد بهشتی به قشر جوان و ارتقای علمی و اخلاقی آنان توجه داشتند و دغدغه مند برای اعتلای نسل جوان زمان صرف می‌کردند.

وی با بیان اینکه بانو بهشتی مسئولیت مدیر گروه علمی رشته تبلیغ با گرایش حج و زیارت را به عهده داشتند، گفت: گسترش فعالیت در عرصه‌های مختلف تبلیغی یکی از دغدغه‌های جدی ایشان بود و درصدد راه اندازی گرایش‌های مختلف رشته تبلیغ  بودند.

قانون‌مداری، ولایت‌مداری و اطاعت از رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی از جمله ویژگی‌های بانو بهشتی بود

رامشک با اشاره به اینکه قانون‌مداری، ولایت‌مداری و اطاعت از رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی یکی دیگر از خصوصیات ایشان است، اضافه کرد: حاجیه خانم بهشتی که از مشاوران بعثه مقام معظم رهبری بودند زمانی که برای امر تبلیغ به حج مشرف می‌شدند، تمام زمان خود را صرف ارائه مباحث و آموزش‌های حج و زیارت به زائران بیت الله الحرام می‌کردند و هنگامی که به حج اعزام نمی شدند، مطالب علمی، فرهنگی، تاریخی و فقهی را از طریق فضای مجازی برای معینه‌ها بارگذاری می‌کردند تا خدمتی به ضیوف الرحمن داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه استاد بهشتی هیچ گاه عمر خود را بیهوده تلف نکردند، گفت: حتی از زمان‌های کوچکی همچون زمان انتظار برای تاکسی و یا در بین مسیر و رفت و آمد نیز استفاده می‌کردند و از علم و پژوهش غافل نمی‌شدند.

دبیر پژوهشی گروه علمی تبلیغ جامعه الزهرا علیهاالسلام ابراز داشت: استاد بهشتی از نظر علمی و تحقیق بسیار دقیق بودند، اما به دنبال کسب عناوین و مطرح شدن نبودند و اگر جایی واقعا احساس می‌کردند وظیفه شرعی و اخلاقی دارند در مسائل ورود می‌کردند.

وی با بیان اینکه حاجیه خانم بهشتی تربیت یافته مکتب جامعه الزهرا علیهاالسلام بودند، گفت: ایشان همچنان در دوره‌های عالی فقه مشتاق به تحصیل، علم آموزی و کارهای پژوهشی بودند.

توجه استاد بهشتی به علم آموزی و رشد سطح اخلاقی بانوان طلبه

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام عنوان کرد: بانو بهشتی با وجود اینکه از لحاظ موقعیت علمی و اجتماعی در سطح بسیار بالایی بودند، اما توجه به علم آموزی و رشد سطح اخلاقی بانوان طلبه از مهمترین دغدغه‌های ایشان بود و برای طلبه‌ها بسیار زمان می‌گذاشتند.

وی خاطر نشان کرد: هرگاه کسی به ایشان مراجعه می‌کرد، در هر سطح و جایگاهی، ایشان با مهربانی و احترام به استقبال مهمان می‌رفت و مشاوره می‌داد.

استاد بهشتی اهتمام زیادی به استفاده حداقلی از بیت المال داشتند

 رامشک با تاکید بر اینکه حاجیه خانم بهشتی از بیت المال و امکانات اداری کمترین استفاده را می‌کردند، گفت: ایشان بسیار ساده زیست بودند و به دنبال تجمل و استفاده از بیت المال و موقعیت خویش نبودند.

وی بیان داشت: کمترین جایی که نشسته بودند میز مدیریتی شان بود؛ ایشان مانند مراجعه کنندگان کنار آنها می‌نشست و جهادگونه امور مختلف را پیگیری می‌کردند.

تأکید بر جامعیت اخلاقی حاجیه خانم بهشتی/لزوم شناسایی شخصیت‌هایی چون بانو بهشتی در حوزه‌های علمیه

 استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام به جامعیت اخلاقی حاجیه خانم بهشتی اشاره کرد و گفت: ایشان از لحاظ علمی، اخلاقی و اجتماعی در همه صفات جامع بودند و این امر در زندگی شخصی و اجتماعی ایشان مشهود است.

رامشک به ارادت ویژه مرحومه بهشتی  به شهدا و به ویژه شهدای گمنام جامعه الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد وگفت: هرگز توجه به کار و تحصیل باعث فراموش شدن جایگاه همسری و مادری ایشان نشد بلکه تاکید بسیاری بر تربیت و اخلاق فرزندان داشتند.

وی تاکید کرد: شخصیت‌هایی چون حاجیه خانم بهشتی باید در حوزه‌های علمیه شناسایی شوند و برای الگوگیری به نسل جوان و به ویژه طلاب معرفی شوند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱