استاد درس اخلاق جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد:

آیت الله مصباح یزدی مجسمه اخلاق و عارفی به تمام معنا بود

آیت الله مصباح یزدی

استاد همتیان با بیان اینکه آیت‌الله مصباح حقیقتاً مدافع ولایت و ناصر رهبر انقلاب بودند، گفت: آیت الله مصباح مجسمه اخلاق و عارفی به تمام معنا بود که در تمامی برهه ها بدون تعارف و با صراحت لهجه در مقابل انحرافات و کجروی ها ایستادگی کرد و تنها خط قرمز او انقلاب و ولایت فقیه بود.

به گزارش روابط عمومی، حجت الاسلام والمسلمین محمد همتیان استاد درس اخلاق جامعه الزهرا علیهاالسلام، ضمن تسلیت رحلت عالم فرزانه علامه مصباح یزدی به محضر حضرت ولیّ عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف، رهبر معظم انقلاب، مراجع، حوزه‌های علمیه، شاگردان و فرزندان ایشان، گفت: آیت‌الله مصباح یزدی یکی از علمای برجسته در جامعه بود و ابعاد و ویژگی‌های شخصیتی فراوانی داشت.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی در فقه و اصول و همچنین در علوم معقول مانند فلسفه و علم اخلاق یکی از افتخارات حوزه علمیه بود، عنوان کرد: فقدان آیت الله مصباح یادآور این حدیث از پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم است که وقتی عالمی از دنیا برود، شکافی در اسلام به وجود می‌آید که هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین آن باشد.

استاد درس اخلاق جامعه الزهرا علیهاالسلام اظهار داشت: در حوزه‌های علمیه عالمان بسیاری وجود دارند اما کسی که ویژگی‌های موجود در آیت الله مصباح در او جمع باشد به این سادگی‌ها پرورش پیدا نمی‌کند.

وی ابراز کرد: در روایات اسلامی، علمای دین به مرزبانان امت تشبیه شده‌اند که در حساس‌ترین نقاط مقابل نفوذ شیاطین و شیطان صفت‌ها ایستادگی می‌کنند، آیت الله مصباح یزدی مصداق واقعی این روایات است.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان به فعالیت‌ها و اقدامات آیت الله مصباح در مؤسسه در راه حق و مؤسسه امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: آیت الله مصباح شاگردانی را در علم کلام و فلسفه تربیت کرد که توانستند به شبهه‌افکنان و مکاتب مادی که به دنبال ضربه به اسلام بودند، پاسخ شایسته‌ای بدهند.

استاد درس اخلاق حوزه، راه اندازی مرکز ارزشمند آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و ایجاد رشته‌های مورد نیاز جامعه را خدمت بسیار بزرگ آیت الله مصباح یزدی برای دفاع جانانه از اعتقادات و کیان اسلام دانست.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مصباح عرفان عملی و نظری را در عمل درهم آمیخته بود؛ گفت: ایشان یک مجسمه اخلاق و یک عارف به تمام معنا بود؛ سال‌ها در محضر آیت الله العظمی بهجت استفاده‌های فراوانی کرد و آیت الله بهجت نیز عنایت ویژه‌ای به ایشان داشت.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان با اشاره به اینکه آیت‌الله مصباح از شاگردان برجسته و شیدای امام خمینی(ره) بود، عنوان کرد: ویژگی دیگر آیت‌الله مصباح انقلابی بودن به معنای دقیق کلمه است؛ آیت الله مصباح امام خمینی(ره) را با همه وجود قبول داشت و پس از امام نیز همواره به عنوان یک یار با وفا در کنار رهبر انقلاب ایستاد.

استاد درس اخلاق جامعه الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه آیت‌الله مصباح حقیقتاً مدافع ولایت و ناصر رهبر انقلاب بودند، اظهار داشت: آیت الله مصباح در تمامی برهه ها بدون تعارف و با صراحت لهجه در مقابل انحرافات و کجروی ها ایستادگی کرد و تنها خط قرمز او انقلاب و ولایت فقیه بود.

وی ابراز کرد: دشمنانی که به قدر و منزلت ایشان آگاهی پیدا کرده بودند، سعی در ترور شخصیتی ایشان داشتند؛ اما سرزنش، آزار و تخریب دشمنان انقلاب در اراده این مرد بزرگ خللی ایجاد نکرد و علامه مصباح تا پایان عمر آبروی خود را در طبق اخلاص گذاشت و در راه دفاع از انقلاب ایستادگی کرد.

منبع: خبرگزاری رسا

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱