با شرکت صد نفر از بانوان طلبه؛

مراسم افتتاحیه طرح «کوثر ولایت» در جامعه‌الزهرا(س) برگزار شد

طرح کوثر ولایت

دوره پودمانی مبانی اندیشه اسلامی با عنوان طرح «کوثر ولایت» با شرکت صد نفر از بانوان طلبه جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، مراسم افتتاحیه دوره پودمانی مبانی اندیشه اسلامی با عنوان طرح «کوثر ولایت» با شرکت صد نفر از بانوان طلبه از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

در این طرح، بانوان طلبه حضوری و غیرحضوری ساکن قم و نیز مبلغان و فارغ التحصیلان ساکن قم که طلبه سطح سه و یا چهار هستند و یا حداقل 90 واحد درسی را گذرانده اند، حضور دارند.

اجرای طرح کوثر ولایت در راستای فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی مبلغان

در این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین تهرانی معاون فرهنگی تبلیغی ضمن خیر مقدم به شرکت‌کنندگان در این دوره با تشریح دوره پودمانی مبانی اندیشه اسلامی بر مفید بودن و تأثیرگذاری این طرح برای طلاب و مبلغان در راستای فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی تأکید کرد.

معاون فرهنگی تبلیغی تصریح کرد: این طرح جهت شرکت بانوان طلبه ای است که برای حضور در طرح ولایت اصلی با مشکل مواجه هستند و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها این دوره پودمانی را برنامه ریزی کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهرانی یادآور شد: محورهای اصلی دوره شامل «معرفت‌شناسی»، «خداشناسی فلسفی»، «انسان‌شناسی»، «فلسفه اخلاق»، «فلسفه حقوق» و «فلسفه سیاست» است.

وی تأکید کرد: هدف از برگزاری این طرح، تربیت نیروی متخصص انقلابی، نقد اندیشه‌های باطل و انحرافی در تعارض با مبانی اندیشه اسلامی، ارتقای سطح علمی فرهنگی طلاب، اندیشه‌سازی اسلامی، عمق بخشیدن به مبانی فکری طلاب، ایجاد جهش معرفتی طلاب، دفاع از ارزش‌های اسلامی و تعمیق اعتقاد نظری و عملی مباحث ولایت فقیه بر اساس مبانی اسلام ناب است.

طرح کوثر ولایت می‌تواند پایگاهی برای تدریس اندیشه‌های بنیادین برای همه بانوان باشد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها نیز در این مراسم به نهضت ترجمه در دوران امامت امام جواد علیه‌السلام اشاره کرد و اظهار داشت: در فضای فرهنگی جامعه اسلامی که با روحیه فطری و سالم با مسائل روبرو می‌شد و بدون شبهه می‌پذیرفت، ناگهان با سیل ترجمه‌ها و شبهاتی مواجه شد و مبانی فکری جامعه را به چالش کشاند و امام جواد علیه‌السلام در این دوران، پرچم اسلام و امامت را به دوش گرفتند.

مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: همانطور که امام جواد علیه‌السلام در 17 سال امامت خویش با تدبیرهای مختلف و متنوع، نهضت ترجمه را ناکام کردند و بر مبنای واردات غربی، مبنای فرهنگ اسلامی و اندیشه اسلامی و معرفت اسلامی را بنیانگذاری کردند، ما هم با بهره‌گیری از این فرصت و تبدیل تهدید به فرصت، وظیفه خود را انجام دهیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی به اجرای طرح کوثر ولایت از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی و معاونت آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها اشاره کرد و گفت: ضمن این که اندیشه‌های بنیادی رکن اساسی طرح کوثر ولایت است، اما می‌توان در مستوای فراتر از مستوای عموم، برخی مباحث شبهه برانگیز اخلاقی و غیره را در این طرح گنجاند که امید است طرح‌های مکمل در سال‌های آینده به صورت کامل پیاده‌سازی و بومی‌سازی شود.

وی اظهار امیدواری کرد که طرح کوثر ولایت، پایگاهی برای تدریس اندیشه‌های بنیادین برای همه خواهران در مجموعه‌های دانشگاهی و حوزوی شود و تصریح کرد: این طرح می‌تواند برای بانوان بین‌الملل به تناسب حوزه‌های فکری آنان برنامه‌ریزی شود.

استاد خانم دکتر شریف نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود که به موضوع فلسفه اخلاق پرداخت.

این دوره از روز یکشنبه، ۲۱ مردادماه آغاز شده و با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه تا روز پنجشنبه ۱۵ شهریورماه ادامه دارد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱