مدیر جامعه الزهرا(س):

بانوان طلبه باید در تصمیمات ملی و استانی خود تأثیرگذار باشند

آیت الله اعرافی

خانم برقعی با اشاره به لزوم نیازسنجی فعالان عرصه‌های فرهنگی و تبلیغی، گفت: جامعه الزهرا علیهاالسلام باید نیروهایی داشته باشد که بتوانند در تصمیمات ملی و استانی خود تأثیرگذار باشند.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهره برقعی در دیدار آیت الله علیرضا اعرافی که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: خانم‌ها آمادگی بسیار زیادی برای فعالیت در جامعه دارند، اما احساس می‌شود که برنامه‌های آنها باید ویژه باشد و با برگزاری دوره‌های مهارت‌افزایی، آنان را برای حضوری قوی‌تر در اجتماع آماده تر نمود.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: در گذشته علمایی چون آیت الله قدوسی و آیت الله شیرازی فعالیت‌های بسیاری برای برنامه‌ریزی مکاتب ویژه بانوان پیگیری می‌کردند و به همین دلیل، فارغ التحصیلان آن زمان، رشد معنوی و فرهنگی بسیار خوبی داشتند؛ بر همین اساس، شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران  و هیئت امنای جامعه الزهرا علیهاالسلام باید به برنامه‌ریزی‌های اساسی توجه ویژه داشته باشد.

خانم برقعی عنوان کرد: در حوزه سیاست‌گذاری باید دقت داشته باشیم که در ورطه تصدی‌گری نیفتیم؛ ارزیابی کمیسیون‌های شورای سیاست‌گذاری هم از نکاتی است که باید در حوزه توسعه فعالیت‌های حوزوی به آن توجه داشت.

وی با اشاره به راه اندازی کانون‌های استانی در جامعه الزهرا علیهاالسلام ویژه طلاب و فارغ التحصیلان هر استان، گفت: سیل کانون‌ها در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها تجمیع شدند و ظرفیت خوبی نیز از حیث شبکه سازی دارند، بر همین اساس، برنامه‌هایی برای کانون‌های استانی داریم.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام ادامه داد: در کانون‌های استانی، دوره‌های کوتاه مدت مهارت افزایی برگزار می‌شود و همین برنامه‌ها می‌تواند ما را در زمینه تبلیغ بین الملل نیز یاری کند و  در حوزه دانش آموختگان نیز اجرا شود.

برقعی با بیان اینکه نیازسنجی فعالان عرصه‌های فرهنگی و تبلیغی از مهمترین برنامه‌ها است، تصریح کرد: مدیرپروری و پرورش مدیر در حوزه‌های فرهنگی از جمله خلأ‌های جدی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: شورای سیاست‌گذاری می‌تواند برنامه‌های کلان داشته باشد و بیش از آنکه مدیران دائما در کمیسیون‌ها حضور یابند، وقت بیشتری برای کار در بخش‌های خود داشته باشند.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: مدیری که باید در هفته در پنج جلسه کمیسیون شورای سیاستگذاری حضور داشته باشد، وقت کار ندارد. خوشبختانه شفافیت خوبی در این زمینه وجود دارد، اما باید کارهایی که مرتبط به این شورا و مدیریت است، تسریع یابد.

برقعی در ادامه اظهار کرد: یکی از پیشنهادات بنده، تاسیس مرکز رشد و فناوری بود که گویا مرکز مدیریت برادران نیز چنین طرحی داشته اند که در این زمینه باید از این گونه طرح‌های نو اندیشانه حمایت کنیم.

وی در پایان گفت: از جمله مهمترین کارهایی که پیش رو داریم، احصای شغل‌ها و مناصبی است که خانم‌های طلبه می‌توانند در کشور فعالیت کنند. جامعه الزهرا علیهاالسلام باید نیروهایی داشته باشد که بتوانند در تصمیمات ملی و استانی خود تاثیرگذار باشند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱