حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی عراقی در بازدید از غرفه جامعه‌الزهرا(س):

موضوع خانواده در اولویت فعالیت‌های جامعه الزهرا (س) باشد

بازدید حجت الاسلام محمد عراقی از غرفه 13

مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم تصریح کرد: فعالیت‌های جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها انبوه است که باید اولویت بندی شود و موضوع خانواده باید در اولویت فعالیت‌ها قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود محمدی عراقی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در قم با حضور در نمایشگاه دستاوردهای علمی واحدهای تخصصی حوزوی از غرفه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بازدید کرد.

سرکار خانم ریحانه حقانی، معاون پژوهش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در جریان این بازدید، به ارائه فعالیت‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و مهارتی این مؤسسه علمی حوزوی پرداخت.

معاون پژوهش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به تحصیل بانوان طلبه در 14 رشته تحصیلی سطح سه، 6 رشته تحصیلی سطح چهار و دوره عالی فقه و اصول اشاره کرد و در ادامه به انتشار کتاب در حوزه زن و خانواده و معرفی نشریات علمی پژوهشی، علمی تخصصی و نشریات داخلی پرداخت.

حقانی با بیان اینکه در حوزه کتاب، محصولات ما بر اساس نیازسنجی‌ها است، در ادامه گفت: نشریه مطالعات اسلامی زنان و خانواده رتبه علمی پژوهشی دارد که 13 شماره چاپ شده، همچنین 135 شماره نشریه علمی تخصصی مطالعات قرآنی نامه جامعه منتشر شده است.

وی تصریح کرد: برگزاری همایش کتاب سال بانوان از دیگر دستاوردهای جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها است که با دغدغه مندی در حوزه زن و خانواده کلید خورد تا گام بلندی در زمینه شناسایی ظرفیت بانوان فرهیخته در تألیف آثار پژوهشی زن و خانواده صورت بگیرد.

معاون پژوهش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها یادآور شد: در معاونت فرهنگی تبلیغی، کانون‌های استانی به ترتیب در هر یک از استان‌ها در حال راه اندازی است که بانوان طلبه و فارغ التحصیلان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها می‌توانند با عضویت در این کانون‌ها به فعالیت‌های علمی فرهنگی و پژوهشی بپردازند.

سرکار خانم سیده زهرا حسینی، مدیر کل امور تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها نیز در این بازدید، به فعالیت کارگروه اندیشه ورز تربیتی، کارگروه هماهنگی امور تربیتی اخلاقی و تدوین نظام نامه تربیتی اشاره کرد.

موضوع خانواده در اولویت فعالیت‌های جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی عراقی با بیان اینکه موضوع خانواده و رشته تحصیلی مرتبط با مباحث خانواده باید در اولویت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها باشد، اظهار داشت: طلاب و پژوهشگران این مؤسسه باید مسائل اجتماعی زن و خانواده، علل و عومل تأخیر در ازدواج، تغییر سبک زندگی در خانواده و موضوع فرزندپروری را مورد توجه قرار دهند.

مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در قم با اشاره به اهمیت آسیب شناسی موضوعات، برنامه ریزی آموزشی، فرهنگسازی و هدفگذاری در موضوعات مختلف، تصریح کرد: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها باید نسبت به وضعیت زنان و خانواده آسیب شناسی کند، فعالیت‌های دشمن و فضای مجازی را رصد کرده و پژوهش‌ها و راهکارهایی ارائه کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی عراقی تأکید کرد: فعالیت‌های جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها انبوه است که باید اولویت بندی شود و موضوع خانواده باید در اولویت فعالیت‌ها قرار گیرد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱